Onsdagsgazzbötesfond?

Jag tycker att ...


  • Antal röstningar
    0

Robz

Guest
Helt löjligt är det kanske inte, men nog väldigt svårt att få fungera i praktiken.
Folk har inte alltid pengar med sig.
Engångsbelopp? Se hur svårt det är med Rider-avgiften som ju faktiskt är låg och högst väsentlig för hemsidan...

Njä, tyvärr är det väl föråkarens risk att ta... Kommer ihåg när GSXR1100R för en gångs skull skulle med, fick en grupp att leda och blev av med kortet 2 månader :D:krama

Som föråkare ser man ju polisen först och har därmed också en större chans att hrm... anpassa fart och riktning efter behov.

Hur med alla böter för miniskyltar o grejjor?
Eller stunt på rakan?

Surt när det händer, men man får nog stå sina böter själv.
Ilsket illa med två tagningar nu på kort tid K... det räcker väl med en ringa förseelse till inom 2 år så ryker lappen? :näsblod
 

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Malmo
Hoj
Spondonbygge, vikt: 168kg tankad o klar! GSXR 750 -03
11 månader efter min "ringa" fortkörning åkte jag dit på 88 på 70 väg och det blev ingen återkallelse, behöver inte betyda något!!!

Klart är det vettigt med fond , hade utan tvekan kunnat lägga pengar på det!!
 

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
Jag är inte med så ofta på onsdagsgazzen men jag har ofta tänkt på att det är fantastiskt att det finns folk som orkar dra i en sån här sak vecka ut o vecka in.
De som tar på sig att rodda onsdagsgazzen (inkl förstemän) borde vara värd ett par kronor tycker jag. Så mitt förslag är att alla som är med o gazzar bidrar med några kronor, inte som en fond som ska täcka böter utan som en liten gest på att man uppskattar evenemanget. Jag skulle gladeligen gått fram och lagt en guldpeng i en bössa vid borden varje onsdag jag var med o gazzade. På så sätt slippen man ev diskusioner om fonder, avsikter, orättvisor osv osv. Pengarna som kommer in tas om hand av de som roddar etc. Jag bryr mig i så fall inte om hur de används, korv, öl, böter är skit samma för mig.
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
Klart systemet skulle varit bra, om någon skulle hållit reda på det ordentligt. Kanske någonstans där betalningar visas och alla kan se själva hur mycket fonden för tillfället innehåller skulle nog varit bra.

Själv tror jag den enklaste utvägen för att slippa polisen helt enkelt är att köra nya rundor, när jag blev stannad för några veckor sedan på onsdagsgaset sa polisen själva att mycket folk klagat däromkring och såklart smäller de då upp kontroller.

Kör något helt annat håll ena onsdagen, andra onsdagen kanske samling på annan plats osv. Finns fler goa vägar i Skåne än häckeberga.

Sen förstår man ju att många vill avsluta i Sjöbo då många hojar kommer dit och det är en fin raka att leka lite på, men hur många leker på rakan numera? För 2-3 år sedan var det ju väldigt mycket mer populärt att wheela där, nu står ju nästan polisen där varje onsdag. Nya rakor att wheela på och fikaplace finns i mängder det också, precis som nya vägar.
 

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmestorps Eke
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
Själv tror jag den enklaste utvägen för att slippa polisen helt enkelt är att köra nya rundor, när jag blev stannad för några veckor sedan på onsdagsgaset sa polisen själva att mycket folk klagat däromkring och såklart smäller de då upp kontroller.

Kör något helt annat håll ena onsdagen, andra onsdagen kanske samling på annan plats osv. Finns fler goa vägar i Skåne än häckeberga.

Att byta samlingsplats är mycket svårt för nästan 50% av folket inte kollar på forumet utan bara dyker upp för att de vet att det är på Statoil 1800. Bara att byta det till Eslöv lite då och då är svårt.

Nya rundor är alltid bra men att hitta ett fikaställe med en närbelägen raka är svårare. Ännu svårare när det bör ligga på ett 8-10mils avstånd från staffanstorp. Har du konstruktiva idéer och rundor så PMa gärna dessa.

Polisen kommer alltid att "hitta" oss hur vi än gör. Det är svårt att komma ifrån "problemet" men jag är givetvis för att vi ska göra det svårare för dem.
Bara så ni vet så har vi även poliser "off duty" som brukar gazza med oss :yoparty
 

DevilRider

Ekis
Gick med
18 Jul 2005
Ort
Svedala
Hoj
The Bimmer Killer
Att byta samlingsplats är mycket svårt för nästan 50% av folket inte kollar på forumet utan bara dyker upp för att de vet att det är på Statoil 1800. Bara att byta det till Eslöv lite då och då är svårt.

Nya rundor är alltid bra men att hitta ett fikaställe med en närbelägen raka är svårare. Ännu svårare när det bör ligga på ett 8-10mils avstånd från staffanstorp. Har du konstruktiva idéer och rundor så PMa gärna dessa.

Polisen kommer alltid att "hitta" oss hur vi än gör. Det är svårt att komma ifrån "problemet" men jag är givetvis för att vi ska göra det svårare för dem.
Bara så ni vet så har vi även poliser "off duty" som brukar gazza med oss :yoparty

Infiltratörer!! haha, kunde inte låta bli!!:D

Men annars låter det som en vettig idé!!
Alla får hålla ögonen öppna efter nya Caffer och Rakor :tummenupp
 

sajklan

speedy gonzales nu med två raketer
Gick med
6 Jun 2007
Ort
På toppen av Lund
Hoj
Honda CB1000RA -09 gata, Honda CBR600RR -08 Bana
detta kan dock bli klyddigt . om man leker med tanken att någon klotar och e borta resten av en sessong , då bränner pengarna inne eller så ska det administration till och återbetalning .. lättare att göra det så enkelt som möjlingt med så lite administrativt arbete som tänkas kan!

jojo det är förstås men är det inte en jävla massa klödd också om man ska hålla på o betala in varje vecka... Ja menar, skulle jag betala en större summa som tex. ett par hundringar så dör jag inte om jag går miste om dem, jag ser det hellre som att jag skänker det ti de som tar sig mod och kör först. Som ett tack till dem :tummenupp
 

Robz

Guest
...Bara så ni vet så har vi även poliser "off duty" som brukar gazza med oss :yoparty

Nog har det även förekommit "IN DUTY", i full mundering!
De valde Mellan/Långsam om jag inte missminner mig... :D:yoparty ...men avvek efter en stund - UTAN att anmäla detta till raijslaiter :mad:
 

Chase

Don´t screw with me, Ill screw you back!
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Malmö
Hoj
Hojar
Detta låg på förslag för tre år sen på SH. Folk tycker om idén men det blir en massa frågor om vem som skall vara allmighty och bestämma vem som får. Säg att en grupp blir stoppad. 4 hojar får böter och du har 5000:- det fattas säg 700:- per gubbe.

JAG HADE GÄRNA SETT 100:- PER MAN PER MÅNAD TILL FODEN


Jag gillar idén.

Det fanns också förslag om att folk som kör racing med avreggade hojar, (ej försäkringsbara) skulle ha en pott ifall den blir stulen. Men samma argument. Många kanske fuskar och säger att den blev stulen bara för att byta hoj..

Bra idé :tummenupp
 

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmestorps Eke
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
Detta låg på förslag för tre år sen på SH. Folk tycker om idén men det blir en massa frågor om vem som skall vara allmighty och bestämma vem som får. Säg att en grupp blir stoppad. 4 hojar får böter och du har 5000:- det fattas säg 700:- per gubbe.

JAG HADE GÄRNA SETT 100:- PER MAN PER MÅNAD TILL FODEN


Jag gillar idén.

Nu kan ni som är intresserade av fonden visa erat intresse här
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=211115

(K)olla...
 

El_mako

Åter
Gick med
23 Aug 2008
Ort
Sydstatare
Hoj
FZ1-N -08 WILDE -01
Konstigt att denna tråden kommer i Början på Augusti!!!:va:va
Skulle kanske kommit innan säsongen började!!
Har inget att göra med att du har fått två botar på mindre än en månad!!??
Det är ju jättetrevligt att folk ställer upp som Reseledare!!
Men det är ju också ett val man gör själv!!!
Har man inte Råd med böter skall man kanske inte köra för fort!!!:glömdet:glömdet
 

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmestorps Eke
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
Konstigt att denna tråden kommer i Början på Augusti!!!:va:va
Skulle kanske kommit innan säsongen började!!
Har inget att göra med att du har fått två botar på mindre än en månad!!??
Det är ju jättetrevligt att folk ställer upp som Reseledare!!
Men det är ju också ett val man gör själv!!!
Har man inte Råd med böter skall man kanske inte köra för fort!!!:glömdet:glömdet

sluta sura nu:D
 

gsxrtobbe

Radical Riders
Gick med
14 Mar 2005
Ort
big city Anderslöv
Hoj
gsxrk5 såld,r1-08 såld.yamaha r1 införskaffad
Konstigt att denna tråden kommer i Början på Augusti!!!:va:va
Skulle kanske kommit innan säsongen började!!
Har inget att göra med att du har fått två botar på mindre än en månad!!??
Det är ju jättetrevligt att folk ställer upp som Reseledare!!
Men det är ju också ett val man gör själv!!!
Har man inte Råd med böter skall man kanske inte köra för fort!!!:glömdet:glömdet

eller skit i att stanna är ochså ett bra val
 

sajklan

speedy gonzales nu med två raketer
Gick med
6 Jun 2007
Ort
På toppen av Lund
Hoj
Honda CB1000RA -09 gata, Honda CBR600RR -08 Bana
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top