Onsdagsgazzet™ - 19/7

Koffe

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Lödde
Hoj
ARRITTOR
pjohan skrev:
2317404 Hoppas tempot i långsam var lagom (premiär för mig som raijslaiter). Även vi fick problem med folk som hoppade ut i vägen, nån tanta som ska ha sprungit ut mitt i gruppen och där körde vi inte ens över hastighetsgräns :fatta! (såg dock inte incidenten själv).

Tack till sisteman med passagerare! Och hoppas att du får ordning på den hängande gasen till på söndag, Tymo!


tyckte tempot var bra, inget att klaga på från varken mig eller min handledare :tummenupp

fina vägar o trevligt umgänge (aldrig kört där förr)

jag hade en blå r1 med övningskör på ryggen, måste fan ta kortet snart
 

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Ort
Skane
Hoj
SV650S K3 "SE"
Tack för ett härligt gazz. Hemvägen var inte så rolig med blödande vägar som grusats, kändes lagom farligt. Ta det lungt!


//Cel
 

fredde750

www.eroscorner.com
Gick med
11 Aug 2004
Ort
malmö
Hoj
rsv1000factory-05
tack för ett härligt gazz som vsr bra förutom att jag fick öva undanmanöver för ett fläsktroll som stod mitt i vägen helt galen gubbe
 

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Malmo
Hoj
Spondonbygge, vikt: 168kg tankad o klar! GSXR 750 -03
GSXR1100R skrev:
2317472 Det kom en idiot med en röd cabbe och stressade mellangruppen mellan Häckeberga och Svaneholm :mad:


Ja jag tog ju ett snack med gubbjäveln, han är ju fan helt sjuk i huvudet!!! Började snacka om hur hans fiat is da shit och om att han är grym med hojen på bana.

Killen måste käka lyckopiller eller nått... :dummer
 

sgadd

Drömkillen..
Gick med
27 Mar 2005
Ort
Lund
Hoj
CBR600 -92
PGH skrev:
2317371 Blev lite förvånad när det stod en gubbstrutt mitt i vägen i fäktade med en stol :fatta!
Nån annan som hade das kamera mittnehmen??
När jag kom körande i lungt tempo flög plaststolen över vägen några hojar fram!!! :pangihuve
Sen fortsätter gubben att lungt traska över vägen när det kommer ett helt gäng med hojar körande. Fick ju nästan stanna helt. :mad:

Här kommer några bilder i alla fall.
 

Bifogat

  • IMG_2333s.jpg
    IMG_2333s.jpg
    97.6 KB · Visningar: 91
  • IMG_2334s.jpg
    IMG_2334s.jpg
    94 KB · Visningar: 85
  • IMG_2346s.jpg
    IMG_2346s.jpg
    40.1 KB · Visningar: 89
  • IMG_2342s.jpg
    IMG_2342s.jpg
    60.4 KB · Visningar: 78
Last edited:

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Ort
Veberöd
Hoj
Triumph Daytona 675, Ducati 916, GSX-R 750
För mig blev det permiärgazz idag och oj vad roligt det va!!
Sköna vägar och bra tempo ("långsam" mellangrupp). Bortsett från en del grus på vägarna och en idiot som drog ner på tempot genom att ställa sig mitt i vägen och prata i mobiltelefon så kunde det inte blivit ett bättre "första-gången-gazz".

Fridens liljor
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
T509 skrev:
2317759 Ja jag tog ju ett snack med gubbjäveln, han är ju fan helt sjuk i huvudet!!! Började snacka om hur hans fiat is da shit och om att han är grym med hojen på bana.

Killen måste käka lyckopiller eller nått... :dummer



Han träffade jag och några andra också på fast då lå han bara å fes framför oss så att vi inte kunde köra om. :gnissla
 

Gullefjun

En kyckling
Gick med
17 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
Svart Z1000
Bra gazz i mellan 2, inga incidenter vad jag såg från min ända iaf. Gick fint att samla ihop efter T509 :tummenupp



T509 skrev:
2317759 Ja jag tog ju ett snack med gubbjäveln, han är ju fan helt sjuk i huvudet!!! Började snacka om hur hans fiat is da shit och om att han är grym med hojen på bana.

Killen måste käka lyckopiller eller nått... :dummer
Han drömde säkert att han körde Ferrari ... va ju en röd italienare :hihi
 

cheddardolmen

Il Duce
Gick med
29 Jun 2005
Ort
malmö
Hoj
Ducati Monster
pjohan skrev:
2317404 Hoppas tempot i långsam var lagom (premiär för mig som raijslaiter). Även vi fick problem med folk som hoppade ut i vägen, nån tanta som ska ha sprungit ut mitt i gruppen och där körde vi inte ens över hastighetsgräns :fatta! (såg dock inte incidenten själv).

Tack till sisteman med passagerare! Och hoppas att du får ordning på den hängande gasen till på söndag, Tymo!


Skönt och lugnt tempo.. skulle dock vilja kört en hederlig Hulk Hogan closeline på gubbfan som stod mitt i vägen.. men bågen bakom hade säkert fått den feta jävlen på sig... Överväger att surra fast knivar på fäljarna som gamla fina gladiatordroskor hade... VI får se om jag kan komma med på nästa Mad Max tour..
Tackar än en gång

Cheddar
 

gsxrtobbe

Radical Riders
Gick med
14 Mar 2005
Ort
big city Anderslöv
Hoj
gsxrk5 såld,r1-08 såld.yamaha r1 införskaffad
härligt gazz.men den jäkla gubben han behöver ett hembesök en dag.han kanske bjuder på kaffe :mad:
 

Green

Dirty South
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Staffanstorp
Hoj
SixDirtySix
GSXR1100R skrev:
2317472 Det kom en idiot med en röd cabbe och stressade mellangruppen mellan Häckeberga och Svaneholm :mad:

jag såg osså en ful röd cabbe med en skrynklig gammal farbro.. som körde i malmö igår.. ner mot polishuset...
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
T509 skrev:
2317759 Ja jag tog ju ett snack med gubbjäveln, han är ju fan helt sjuk i huvudet!!! Började snacka om hur hans fiat is da shit och om att han är grym med hojen på bana.

Killen måste käka lyckopiller eller nått... :dummer
ja vissa saknar självkritik, hur kan man ens tro att en Fiat med vinterdäck kör jämt med er på krokig väg :tungan

Green skrev:
2318106 jag såg osså en ful röd cabbe med en skrynklig gammal farbro.. som körde i malmö igår.. ner mot polishuset...
Det var inte han

Gullefjun skrev:
2317912


Han drömde säkert att han körde Ferrari ... va ju en röd italienare :hihi
Ja vilken dåre :hihi

LayDeeOmega skrev:
2317811 För mig blev det permiärgazz idag och oj vad roligt det va!!
Sköna vägar och bra tempo ("långsam" mellangrupp). Bortsett från en del grus på vägarna och en idiot som drog ner på tempot genom att ställa sig mitt i vägen och prata i mobiltelefon så kunde det inte blivit ett bättre "första-gången-gazz".

Fridens liljor
Stolkastaren & Mobilmannen är samma persson, han gillar väl inte 100 hojar i +100 förbi sitt hus.

Håll ner tempot där det finns hus nära vägen så slipper vi stolar i huvudet.

Loy skrev:
2317876 Han träffade jag och några andra också på fast då lå han bara å fes framför oss så att vi inte kunde köra om. :gnissla
Muahahaha :D
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Loy skrev:
2317876 Han träffade jag och några andra också på fast då lå han bara å fes framför oss så att vi inte kunde köra om. :gnissla
Nästa gång det inträffar så bör du sparka av hans backspegel och vråla "Jag är en OuTlaW!".

Enda sättet dom lär sig...
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
pjohan skrev:
2318215 Nästa gång det inträffar så bör du sparka av hans backspegel och vråla "Jag är en OuTlaW!".

Enda sättet dom lär sig...
Då kommer han att trycka av er i nästa böj.

:D
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
GSXR1100R skrev:
2318189 j

Stolkastaren & Mobilmannen är samma persson, han gillar väl inte 100 hojar i +100 förbi sitt hus.

Håll ner tempot där det finns hus nära vägen så slipper vi stolar i huvudet.

Problemet är att dom verkar mer benägna att springa ut när man faktiskt kör lagligt (dom kanske inte hinner annars). Långsam grupp blev som sagt var angripna när vi, pga grus i kurvorna, körde långsammare än vad som stod på hastighetsskyltarna.

På vägen hem i Häckeberga (från Dösjöbro eller vad tusan det nu heter) så sprang nån tanta ut och försökte stoppa mig. Pga starkt motljus körde jag redan under dom lagstadgade 70 och då originaldämparen för tillfället sitter på så lär det inte varit ljudet heller... (orkade inte stanna och tjafsa, hon hade säkert inte trott mig att det var < 70)
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
pjohan skrev:
2318221 Problemet är att dom verkar mer benägna att springa ut när man faktiskt kör lagligt (dom kanske inte hinner annars). Långsam grupp blev som sagt var angripna när vi, pga grus i kurvorna, körde långsammare än vad som stod på hastighetsskyltarna.

På vägen hem i Häckeberga (från Dösjöbro eller vad tusan det nu heter) så sprang nån tanta ut och försökte stoppa mig. Pga starkt motljus körde jag redan under dom lagstadgade 70 och då originaldämparen för tillfället sitter på så lär det inte varit ljudet heller... (orkade inte stanna och tjafsa, hon hade säkert inte trott mig att det var < 70)
Problemet är att det redan har passerat 100 hojar i för hög fart minuterna innan, sen får ni skit för det trots att ni håller igen på tempot.

Folk som har hus nära vägen har tröttnat på buskörningen, dom drar alla över en kam, kör man SH så kör man alltid för fort enligt dom.
 

RogeRetta

Radical Riders
Gick med
11 Oct 2005
Ort
Malmö
Hoj
BMW R1150GS 2000
LagomGAZZ i hettan

Bra ordning i mellan2. Good work T509 & Gullefjunis :tummenupp
Litta gummibandseffekt emellanåt,, annars helt OK

Undrar vad konsekvenserna blivit om "fläskgubben"
med mobil som gick runt mitt på vägen blivit rammad av någon :confused: :huvet :3freak

tror jag hade 30cm mellan han och gräskanten :fatta! ...förvisso hade han
en rejäl krockkudde ovanför livremmen, men ändå...sikket :cdevil PUKKO!!

ZEE YA ALL NEXT WEDNESDAY?? :yoparty

:squid
 

Fluffig

Vill men kan inte
Gick med
19 Jul 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
SV 650
pjohan skrev:
2317404 Hoppas tempot i långsam var lagom (premiär för mig som raijslaiter). !

Tackar för ett lugnt och skönt tempo, jag låg bara och njöt av härrrrligt kurviga vägar. Var ju min RR oskuld som åkte den här rundan. :lol
Mobil-, stol-, ölmannen gick bara fram och tillbaka över vägen när vi passerade. Hade nog fått för många ( eller få ) öl i magen.

Hoppas vi kan hänga med på några fler raijzz med er. Ska kolla i kväll om det blev några bilder i kameran.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top