Onsdagsgazzet™ - 20/4

Dragon

Hell was full so i came back..
Gick med
5 Feb 2004
Hoj
Cbr 929 RR Fireblade
Kurvmakaren skrev:
Det är en cbr 600. Jag och Jan-E var på plats lite efter det hade hänt och sprang omkring i rondellen och letade efter föraren. Då vi inte hittade honom/ henne och insåg att motorn var kall tänkte vi flagga upp att ingen förare fanns där ( så att fler slapp stanna och bli oroliga ). Precis då kommer bärgningsbilen och vi hjälpte till att lyfta upp den. Föraren har fått transport därifrån. Vet dock inget om dennes tillstånd.

/ Kurvis
Tack för att ni hjälpte till att bärga min älskling...blev väl nästan bara skrot kvar av den. Angående hur det gick med mig så åkte jag med farbror blå till akuten i malmö där jag blev försedd med nackkrage och hela kittet. fick stanna där hela natten och gå på CAT-SCAN osv. blev utskriven för ett par timmar sen och mår inte hallon men jag lever.

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Dragon skrev:
Tack för att ni hjälpte till att bärga min älskling...blev väl nästan bara skrot kvar av den. Angående hur det gick med mig så åkte jag med farbror blå till akuten i malmö där jag blev försedd med nackkrage och hela kittet. fick stanna där hela natten och gå på CAT-SCAN osv. blev utskriven för ett par timmar sen och mår inte hallon men jag lever.

Skönt att höra att du inte blev allvarligt skadad! Snuskigt väder igår!

trollkarlen

Med lem
Gick med
2 Aug 2004
Hoj
GSX-R 750, CBR 600RR banhippie
Skönt att allt e väl me dig i alla fall.

Törs man fråga vad som hände ?

Bork

MooOO
Gick med
7 May 2004
Hoj
R1
Dragon skrev:

krya på dig, bra att de är skrot av din mc o inte dig :pannkyss

Mackz

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
-
Dragon skrev:

Skönt att du klarade dig, vad beträffar hojen så har jag hört att det finns människor som inte gör annat än bygger motorcyklar hela dagarna så det finns det gott om.

Dragon

Gick med
5 Feb 2004
Hoj
Cbr 929 RR Fireblade
trollkarlen skrev:
Skönt att allt e väl me dig i alla fall.

Törs man fråga vad som hände ?
Extremt dålig avståndsbedöming pga stark sol. Rundellen liksom bara hoppade på mig. Low sider åt höger och studsade mot den första refugen in i rundningsplatsen sen emot rundellen upp i gräset. Fick ett relativt stort hack i hjälmen och skinnstället,handskarna och stövlarna är sönderskrapat på x antal ställen. Mår sådär men kan inte använda min högra arm än.
Inget brutet dock. Kännde mig lite som en sevärdhet när ca10 cyklar körde igenom rundellen och tok glodde :jisses men körde vidare.

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
Skönt att höra att du inte är trasigare. Nu kanske du får en anledning och byta hoj. Man måste se det ljusa i det mörka. Krya på dig :pannkyss

rookie

www.mixpix.se
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Honda VTR1000F
Dragon skrev:
Extremt dålig avståndsbedöming pga stark sol. Rundellen liksom bara hoppade på mig. Low sider åt höger och studsade mot den första refugen in i rundningsplatsen sen emot rundellen upp i gräset. Fick ett relativt stort hack i hjälmen och skinnstället,handskarna och stövlarna är sönderskrapat på x antal ställen. Mår sådär men kan inte använda min högra arm än.
Inget brutet dock. Kännde mig lite som en sevärdhet när ca10 cyklar körde igenom rundellen och tok glodde :jisses men körde vidare.

Usch fy fan! KRYA PÅ DIG!

(kass stil som f-n att köra förbi o bara glo...)

Kurvmakaren

en helt vanlig medlem
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
YZF R6 -00
Dragon skrev:

Skönt och höra att du är kvar med livet i behåll.
Vi stannade en dryg halvtimme på platsen och hjälpte till med bärgningen av hojen. Fick veta via bärgningskillarna att du hade förts från platsen i deras bil.
Tycker dock att det hade varit bra om polisen markerat hojen med deras markeringsband eller något för vi gick en stund och kollade vart du höll hus. I sådana lägen kan man göra de mest märkliga saker.

Det ligger inte i vår natur att bara köra förbi vid tillfällen som detta. Nästa gång är det kanske man själv som ligger där och då hade inte vi velat att folk bara körde förbi.

Robz

Guest
Krya på dig!
Hoppas du slapp paketering av armen.
Av med plasten o pået igen - har du helförsäkrat så kan du i bästa fall förhandla att hojjen görs vid till hösten i stället för nu (det tar tid och om den är körbar nu - så "tjänar" du några månader).
Är det inlösen finns det massor att tänka på... PM:a :tummenupp

/Besserwisser #1

Easy_Mike

Återfallsknutte
Gick med
16 Apr 2005
Hoj
-00, Suzuki GSX750
jag hoppas du inte är avskräckt för hojåkning nu bara.. :pannkyss
och hoppas du hade helförsäkring..
ben there done that

krya på dig mannen..

ps..vad ska damen säga nu när du sabbat det fina stället :)

Dragon

Gick med
5 Feb 2004
Hoj
Cbr 929 RR Fireblade
Easy_Mike skrev:
jag hoppas du inte är avskräckt för hojåkning nu bara.. :pannkyss
och hoppas du hade helförsäkring..
ben there done that

krya på dig mannen..

ps..vad ska damen säga nu när du sabbat det fina stället :)
Damen är lyclig över att jag lever. Och ja jag hade helförsäkring..vet inte om det täcker ställ och prylar för om inte det gör det så va det nog min innsats för denna sesongen.(tyvärr)
Menmen Ill be back!

Throttlejunkie

Stenhård mjukis:)
Gick med
26 Dec 2004
Hoj
Byter ofta :)
Du lever o slipper i alla fall hoppa fram på :kryckor :tummenupp

Ta en eller flera:öl o fira att du lever och är en erfarenhet rikare o inte kommer göra om samma misstag.

Krya på Dig Dragon!

Easy_Mike

Återfallsknutte
Gick med
16 Apr 2005
Hoj
-00, Suzuki GSX750
Dragon skrev:
Damen är lyclig över att jag lever. Och ja jag hade helförsäkring..vet inte om det täcker ställ och prylar för om inte det gör det så va det nog min innsats för denna sesongen.(tyvärr)
Menmen Ill be back!

men hör med förs.bolaget först
kolla sen med din hemförsäkring angående ställ o prylar..
är du fackansluten har du försäkring genom dom...
med lite mer flyt(om du har ngt kvar) så fixar dom det..

när jag skrotade cbr1100xx med trafikförsäkring så täckte hemförsäkringen personlig utrustning..alltså jag fick helt nya prylar men ingen hoj :kocko

håller tummarna för att vi får se dig mer i sommar..
lite taskigt att avsluta säsongen med det vädret vi hade

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Ajfan. Tur att du står på benen iaf! Jag hoppas att försäkringsbolaget inte strular, du borde få ut kläderna också.

Krya på dig! :pannkyss

majtii

Those were the happy days
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sviterna av en indragning...
Smärta är feghet som lämnar kroppen.
Bara att hoppa in i matchen igen.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...