Onsdagsgazzet™ 22/8

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Inte med den inställningen i alla fall.

Varför bryr du dig ens? Jag tycker inte det är roligt att leda långsam, och det spelar ingen roll vad du säger, för jag kommer inte tycka det blir roligare för det. Led du den, du som tycker det är så jäkla kul.

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Det är ju det jag gör :)

Jag ser inte poängen med att ngn som verkligen ogillar att leda en grupp ska göra det (och framför allt inte klaga i ett öppet forum över det).

En sådan känsla hos ledaren kommer ju på ngt sätt att reflektera sig hos deltagarna i gruppen att antingen få någon av dem att köra över sin förmåga eller känna sig oduglig/ovälkommen eller ngn annan negativ företeelse.

Vi har haft väldigt få avvåkningar denna säsong och väldigt många deltagare vilket måste betyda att vi hitintills gjort ett bra jobb som RL:s.

Det ska ju kännas kul och uppskattat att köra med RR.
Både för RL och gruppdeltagarna :banana

Annars behöver vi ju inte bry oss om att få folk till körningarna. Eller hur?

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Men vad är det du inte förstår? Jag leder en mellangrupp om ingen annan vill ta på sig det. Är jag otydlig? Ska jag säga det en gång till? Jag leder en mellangrupp om ingen annan vill ta på sig det, men jag vill INTE leda den långsamma. Spelar det någon roll om jag klargör det här, eller på plats?

Jag tar det en gång till, så du förstår. Jag kan leda en mellangrupp, men jag vill inte leda den långsamma. Nuff said!

Folk ska absolut inte köra över sin förmåga, och JAG vill INTE köra i den hastighet som är lämplig för den långsamma gruppen, såvida jag inte har passagerare och det ska jag inte ha i morgon, alltså vill jag INTE leda den gruppen. Att du ens orkar hålla på. Respektera att jag inte vill leda den bara.

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
@Swish
Det var den långsamma gruppen som vi pratade om :fakta

Fattar inte varför du plötsligt blandar in en mellangrupp i resonemanget :va

Om nu råkar få leda den långsamma gruppen (igen mot förmodan) får du väl ta och göra det bästa av det och få till ngn form av stimulerande körning som ändå uppskattas av både dig och gruppen.

Men att säga att "Det går inte (punkt)" är också ett synsätt.

Quman

Radical Riders
Gick med
19 Jul 2008
Hoj
Honda CBF600SA -09
Powerglide om du tittar i först inlägget från swish så står där klart o tydligt att hon kan tänka sig att leda en grupp dock inte långsamma. Där av att hon fortsätter säga mellangrupp i sina efterföljande inlägg.

Kan ta en grupp om det krisar, men helst inte, och inte den långsamma fler gånger...

@Swish
Det var den långsamma gruppen som vi pratade om :fakta

Fattar inte varför du plötsligt blandar in en mellangrupp i resonemanget :va

Om nu råkar få leda den långsamma gruppen (igen mot förmodan) får du väl ta och göra det bästa av det och få till ngn form av stimulerande körning som ändå uppskattas av både dig och gruppen.

Men att säga att "Det går inte (punkt)" är också ett synsätt.

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Vilken tur att någon här är läskunnig iaf! :tummenupp

Dessutom handlar det ju inte om att jag "kanske kommer få leda den långsamma gruppen igen". Ska någon tvinga mig, menar du? Lägg ner bara, jag vill inte leda den om jag inte har passagerare, och det är bara för dig att acceptera det. Det tycks vara oerhört svårt för dig att göra det, men jag föreslår att du jobbar på det!

Last edited:

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Jag vet vad Swish skrev när hon startade inlägget.

Men det är det här som tydligen tog skruv hos Swish.

Fegis? Jag körde så långt under min komfortzon att jag blev sömnig... Det är inte så roligt att snigla runt på det viset, tycker jag.

Det är ju synd att du har den uppfattningen.

Men jag tänker inte försöka belysa andra synvinklar mer nu.

Last edited:

skold040

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2007
Hoj
Trampmodell -12
Oh vad jag är laddad inför imorgon! Har äntligen ett fräscht däck på hojen också :banana hoppas nu bara vädret håller sig :yoparty

Stone Cold

Been there destroyed that
Gick med
2 Feb 2009
Hoj
Honda X11 Screaming Death edition Kawasaki GPZ-900 -86, Suzuki SV650 -01 Honda CBR1000RR -04 Repsol Dark Edition
Ja sluta nu böla för helvete...

Jag kan också ta en grupp...
(men vem ska då köra med K?? Så d lär inte hända):rofl

Batman

Ny medlem
Gick med
9 May 2012
Hoj
gsxr 1000 k3
Fan nästan underhållande läsning här ju :p
Jag dyker upp om jag kommer ifrån jobbet:yoparty

Zorken17

Radical Riders
Gick med
22 Jun 2005
Hoj
Yamaha R1
Vågar du fortsätta med den där idrotten efter den senaste olyckan? ;)

Det gäller bara att ge igen…
Men som vädret ser ut att bli idag, är jag glad över att jag valde fotbollen och inte MC!

En stor man sa till mig en gång, det du missar när du är skadad tar du igen när du är "frisk"!

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Det gäller bara att ge igen…
Men som vädret ser ut att bli idag, är jag glad över att jag valde fotbollen och inte MC!

En stor man sa till mig en gång, det du missar när du är skadad tar du igen när du är "frisk"!

Sa Stone Cold verkligen så till dig? :)

Vädret är ju fint nu, inget regn minsann. :)

gr0dan

Radical Riders
Gick med
28 Jun 2010
Hoj
Ktm sxf 250 2011
Idag ska det gazzaz oavsett vilket väder det bir ikväll :yoparty

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
Vem VILL leda den långsamma gruppen av annan anledning en ren välfärd. ungefär som att åka upp till ålderdomshemmet och prata med gamlingar.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha