Onsdagsgazzet™ 28/5

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Ort
Veberöd
Hoj
Triumph Daytona 675, Ducati 916, GSX-R 750
Kom inte med gazzet pga tid, men körde min egen runda och mötte en grupp på väg från sjöbo :)

Härligt ute idag.

Tyckte väl att jag kände igen skinnstället (och hojen) :)


Tack Duck för sköna vägar och jämnt och fint tempo och bra
flyt i gruppen!! Hade dock lite otur vid tågspåren med bommarna :gnissla
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Som vanligt! :)
Vi hade ju en dikeskänning i vår grupp också, fast han höll sig i vertikalt läge :tungan

Det är inte fel att använda hela vägens bredd för bättre kurvtagning :mattias

(blev aldrig riktigt klok på vad som hände men då alla verkade komma fram till stoppet och ingen verkade ha några problem och sisteman signalerade att allt var ok så beslutade jag mig för att vi kunde köra vidare)
 

Hondajunkie

Stoned
Gick med
3 Sep 2007
Ort
046
Hoj
1800
Det är inte fel att använda hela vägens bredd för bättre kurvtagning :mattias

(blev aldrig riktigt klok på vad som hände men då alla verkade komma fram till stoppet och ingen verkade ha några problem och sisteman signalerade att allt var ok så beslutade jag mig för att vi kunde köra vidare)

Haha, ja han utnyttjade hela vägen och mer därtill :tungan
Var dock ingen fara, blev nog mest lite grästuvor runt fotpinnarna :D
 

Dennis the Dude

Dennis the Dude
Gick med
25 Oct 2005
Ort
BJÄRRED
Hoj
Suzuki GSX-R 600 Corona Replica
Ah men vadå, vill man prova och köra där ute bland allt gräs, så tycker jag att man ska få göra det, eller hur!!??

Sen att det kanske inte är ngt att rekomendera är väl sin sak, och måste bara också säga det att sammanhållningen i den sista gruppen var inte speciellt bra.
Annars var det en mycket trevlig runda.

Tja!
 

Hondajunkie

Stoned
Gick med
3 Sep 2007
Ort
046
Hoj
1800
...och måste bara också säga det att sammanhållningen i den sista gruppen var inte speciellt bra.
...

Problemet var väl att tempot var helt olika längst fram och längst bak samtidigt som det ofta var långt mellan stoppen. Detta skapade en del luckor här och var. Såg till att vänta in bakomvarande i bakspegeln med jämna mellanrum, men då försvann hojjen framför :huvet ;)
 

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmestorps Eke
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
Problemet var väl att tempot var helt olika längst fram och längst bak samtidigt som det ofta var långt mellan stoppen. Detta skapade en del luckor här och var. Såg till att vänta in bakomvarande i bakspegeln med jämna mellanrum, men då försvann hojjen framför :huvet ;)

Detta problemet kommer man endast ifrån med flera raijslaiters och flera grupper. Men få är kvalificerade att ta hand om en grupp.
 

Madeye

TouringBeatch
Gick med
6 Jun 2006
Ort
Malmö
Hoj
KTM 990 med packväskor!
Jag tyckte det var kul att få köra i grupp för första gången i år. Som sagt tråkigt med refugslicken och dikesplöjningen, men i övrigt var det bra.

Jag får kanske hänga på fler gånger i år eftersom det blev umm... en gång förra året tror jag. :va
 

Scardashell

Viklund
Gick med
21 Jun 2004
Ort
Malmö
Hoj
Honda cbr 600 rr -08
lite bilder från gårdagens Gazzzz...

.....:d
 

Bifogat

  • P1000748.jpg
    P1000748.jpg
    134.9 KB · Visningar: 71
  • P1000752.jpg
    P1000752.jpg
    188.9 KB · Visningar: 74
  • P1000770.jpg
    P1000770.jpg
    153.6 KB · Visningar: 77
  • P1000774.jpg
    P1000774.jpg
    120.2 KB · Visningar: 65
  • P1000778.jpg
    P1000778.jpg
    171 KB · Visningar: 67
  • stoppie.jpg
    stoppie.jpg
    160.3 KB · Visningar: 72

bo$ken

HarleyF0rum.se
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
H-D, Choppa
alltid najs med bilder :tummenupp

Ja, tycker att det var MYCKET mer bilder och inte minst filmer förr...

Nu har ju varje individ mobilkameror som kan fota och filma med 1000 terrabytes minneskort....

Skärpning alla, speciellt Mr K... ;)
 

Duck

SDK Socio #714
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
S4 FOGGY
Det var så lite så vi blev en lite mindre grupp o då blir det mer flyt i körningen
Tågen kan jag inte göra ngt åt "vi får skylla på K för han var sen ":D
Vi körde oxå vid dom grusade vägarna vid Slimming:gnissla
Tack Duck för sköna vägar och jämnt och fint tempo och bra
flyt i gruppen!! Hade dock lite otur vid tågspåren med bommarna :gnissla
 

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmestorps Eke
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
Ja, tycker att det var MYCKET mer bilder och inte minst filmer förr...

Nu har ju varje individ mobilkameror som kan fota och filma med 1000 terrabytes minneskort....

Skärpning alla, speciellt Mr K... ;)

Du lägger ju aldrig upp de bilderna du tar .....:va
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Detta problemet kommer man endast ifrån med flera raijslaiters och flera grupper. Men få är kvalificerade att ta hand om en grupp.

Ytterligare ett problem är att få av dom kvalificerade vill när det väl kommer till kritan ... :huvet

Problemet var väl att tempot var helt olika längst fram och längst bak samtidigt som det ofta var långt mellan stoppen. Detta skapade en del luckor här och var. Såg till att vänta in bakomvarande i bakspegeln med jämna mellanrum, men då försvann hojjen framför :huvet ;)

Vete tusan om man skulle göra ännu fler stopp, blev ganska många som det var vilket vissa i gruppen var missnöjda med. Hastighetsskillnader är ett återkommande problem i långsam grupp, vissa hade tänkt ta det lugnt men när man väl är där bland dom roliga vägarna så vill dom ändå gasa i mellangruppstempo, medan andra verkligen bara vill köra roliga vägar i ett lugnt tempo. Personligen tycker jag det hade varit bäst att bara ta folk i den senare kategorin i långsamma gruppen och låta dom snabbare istället köra i bakre halvan av någon mellangrupp. Vore tradigt om folk som kör långsamt inte längre känner sig välkomna...
 
Last edited:

Hondajunkie

Stoned
Gick med
3 Sep 2007
Ort
046
Hoj
1800
Hastighetsskillnader är ett återkommande problem i långsam grupp, vissa hade tänkt ta det lugnt men när man väl är där bland dom roliga vägarna så vill dom ändå gasa i mellangruppstempo, medan andra verkligen bara vill köra roliga vägar i ett lugnt tempo. Personligen tycker jag det hade varit bäst att bara ta folk i den senare kategorin i långsamma gruppen och låta dom snabbare istället köra i bakre halvan av någon mellangrupp. Vore tradigt om folk som kör långsamt inte längre känner sig välkomna...

Nu vet jag inte hur snabbt det går i mellangrupperna än, men jag kan tänka mig (som du säger) att de snabbaste i långsam passar bättre i mellan.

Hursomhelst var det i stort en kanontur som vanligt! :tummenupp
 

Madeye

TouringBeatch
Gick med
6 Jun 2006
Ort
Malmö
Hoj
KTM 990 med packväskor!
Nu vet jag inte hur snabbt det går i mellangrupperna än, men jag kan tänka mig (som du säger) att de snabbaste i långsam passar bättre i mellan.

Hursomhelst var det i stort en kanontur som vanligt! :tummenupp

Jag tar gärna på mig att köra bland de sista i mellangrupp nästa gång. Det var ju ett gäng Hornets så om ni vill ha sällis med en av samma sort så är det bara att leta på macken nästa gång :tungan Själv körde jag långsamma för att det var första gången jag onsdagsgazzade. De som känner att de vill testa mellan får gärna hänga på.
 
Last edited:
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top