Onsdagsgazzet™ 29/4

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Ort
Skurup
Hoj
Honda VFR 800F -15
Det var kul att hänga på igår (mellan-snabb 2).

Tyvärr är jag jag inte van vid vägsträckningen så tempot kändes en aningen högt för mig och det blev lite ryckigt genom de kurvor jag inte kunde se igenom. Hojen efter mig tappade ännu mer i distans så jag var nog inte ensam om upplevelsen.

Men det gäller ju också att själv skruva ner tempot och våga släppa framåt. Reiseleiter väntade ju in gruppen i korsningarna.
 

izor

Guest
Tack för ytterligare en kanon gazz:tummenupp

Bra roddat som vanligt Mr K och härligt tempo:yoparty :yoparty

Den lille R6'an fick jobba på bra för o haka på dom stora vildarna:banana :banana
 

Chase

Don´t screw with me, Ill screw you back!
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Malmö
Hoj
Hojar
Lägg upp en karta med dessa 2 "riskområden" utmärkta. Jag har en aning om var "Krattmannen" är verksam, har för mig att jag körde i en grupp som drabbades för ca 2 år sedan.

jo, det var en nöt som vid första byn (innan Y-korset) som svingade efter folk ett par år sen. En av dom som fick en knock på hjälmen rättade till honom ialla fall. :hihi

Vad skulle det kosta att ha RR dag på onsdagkvällar på SRW Om inget annat körs där då? Där kan man dela in grupperna, köra säkrare och slippa alla idioter.
 
Last edited:

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
Krattmannen
http://www.hitta.se/LargeMap.aspx?z...tTypeSmall.png"><t>Krattmannen</t></pt></pts>

Sak-kastar-killen vet jag inte riktiht var han var eftersom det inte drabbade mig men det var innan vi kom in i Blentarp.

Jaså, DEN token. Han stoppade en grupp jag körde i för 2 år sedan. De åsikter han förde fram var att han kände sig orolig för att hans barn skulle bli påkörda av mc när de lekte ute på 70-vägen. Jag kommer inte ihåg vad han svarade på frågan om han tyckte att 70-vägen var en lämplig lekplats för barnen, eller så var svaret så dumt att det genast föll bort från mitt redan hårt belastade minne.
 
Last edited:

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Så var det i Knickarp många år men nu verkar de ha sansat sig.
Jag vet att jag kan ses som en gnällfis här men om "vi" (även om jag inte kör särskilt många onsdagsgazz numer) håller 50 där det är 50 och sansar oss lite där det är hus intill 70 vägar så kanske dom har mer förståelse om vi ger järnet där det inte är bebyggelse. Alternativet är att vi stannar och tar diskussionen lungt och stilla och frågar vad det är dom vill.
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Jag vet att jag kan ses som en gnällfis här men om "vi" (även om jag inte kör särskilt många onsdagsgazz numer) håller 50 där det är 50 och sansar oss lite där det är hus intill 70 vägar så kanske dom har mer förståelse om vi ger järnet där det inte är bebyggelse. Alternativet är att vi stannar och tar diskussionen lungt och stilla och frågar vad det är dom vill.

Jag håller med dig. Jag saktar ner vid husen och håller mig lugn i byarna. Det är bara så onödigt att ligga och pressa fullt precis förbi husen. En dag springer det ut en unge och då ångrar man nog att man inte körde långsammare.
Där är ett hus inte långt ifrån där K ritade ut platsen för "vattenslangsmannen" där det sprang ut en unge mitt framför mig för några veckor sen när jag och Izor var ute och körde. Att 70-vägen inte är en bra lekplats må vara sant, men hur smarta är småglin egentligen? :näsblod
 

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tomelilla
Hoj
Triumph
Så var det i Knickarp många år men nu verkar de ha sansat sig.

Är det den svängen som ligger lite vid ett backkrön med hus på bägge sidor? Är det den svängen jag tänker på så var det pga. vägens utformning som det spolades ut en massa grus när det regnade. Har inte stött på någon grus sen de gjorde iordning vägen.
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
50 ÄR 50 ALLTID ..... 70 är lite annorlunda .... men för det mesta så tar man det lite lugnare när husen är intill vägen ..... men dock inte alltid:3freak
Jag vet att du också ser det som så Mr K! :tummenupp
Men bak i leden är det inte alltid samma sak, många tar chansen att köra ikapp när tempot längst fram går ner. Då blir det både 60, 70, 80 och 90 i byarna. Tyvärr och svårt att göra något åt om man inte predikar det innan körningen. :(
 

ridgeback

En Dansk skalle sitter aldrig fel!
Gick med
8 Mar 2007
Ort
y-stad
Hoj
snart så ..
håller med alla ..

visst kan det var att tänka på att kanske sänka just där han typen
bor just för att slippa ev. vedergällning i framtiden, man vet aldrig vad
dom kan ta sig till ....

men att han kommer med argumentet att hans barn leker där .. på 70väg
visar på att det är inget större geni man har att göra med ...

men vi är ju allas älsklings hackkycklingar, bara det står MC olycka i tidningen så är det alltid hojföraren som är dömd på förhand!
 

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
RSV4 Factory
50 ÄR 50 ALLTID ..... 70 är lite annorlunda .... men för det mesta så tar man det lite lugnare när husen är intill vägen ..... men dock inte alltid:3freak

Fy dig din slöfis....:krama Klart att man alltid ska ta det lugnt vid 50 eller nära hus. Faktum är att kratta mannen drog in sin kratta när vi puttrade förbi i 50..Respekt bemöts med respekt.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top