du e gayNappe skrev:Tackar tackar för omdömet
undra om man e kvalifiserad som reseledare nu då ??
Vad säger Mista K om det
Nappe skrev:...Vad säger Mista K om det
Nappe skrev:Tackar tackar för omdömet
undra om man e kvalifiserad som reseledare nu då ??
Vad säger Mista K om det
yoohan skrev:Tänk efter, Vinka om, Glid bak, Gör om, Gör rätt.
Det som gör en frustrerad är mestadels att säkerheten blir lidande när någon inte hänger på. Ingen ser min viftande hand 300 meter bak, och i det läget VET jag att bilen som kommer körande troligen kommer att hamna i kurvan precis samtidigt som nästkommande åkare... vad ska jag göra?
Maffan skrev:Det är sagt någon gång mycket tidigt på året av Mr K (första gazzet från Macken) att man ska kolla speglarna för att inte tappa den bakom sig.. gör alla så så kommer man inte ifrån varandra.. Letaren kollar så killen/Damen bakom är med osv.. Siste man behöver dock inte göra så tror jag om det inte är så att det går jätteslött och man måste hålla koll på omkörande traktorer
yoohan skrev:Riktigt, det gäller ju mig veterligen för att man inte ska tappa bort varrandra vid eventuella vägval. Om denna regeln skulle tillämpas fullt ut i den formen du beskriver, skulle det resultera i att det är sisteman som sätter tempot, vilket det turligt nog inte är. Om jag är snabbare genom svängarna än bakomvarande, och efter 5 kurvor är 200 meter längre fram än bakomvarande, men 25 meter bakom framförvarande betyder det helt enkelt att den som ligger bakom har valt fel grupp/placering, och jag ser det som sistemans uppgift att se till att alla är med fram till nästa stopp. Tycker man Ändå att det går så in i helvete fort att man inte hänger med alls, ja då kanske man inte längre kör säkert, och inte heller är lämpad att åka med över huvud taget... gruppkörningar är inget tvång. Jag förstår precis vad du menar Maffan, men det är inte aplicerbart om kör-färdigheterna inom en grupp skilljer sig alltför mycket, och till syven och sist är det reiseleitern som sätter tempot, och den som inte håller tempot som skapar oflyt i körningen.
Maffan skrev:Stämmer till största del, men eftersom alla vi homosapiens överskattat våra förmågor genom tiden, så kommer detta aldrig att ske, att en grupp kommer i harmoni. Att råda bot på detta är att skriva om vår arts historia och genetiska kod. De som försökt eller tror sig ha funnit lösningen har avrättats, eller som i vår tid, spärrats in på anstalter. Du har bitit av en för stor bit av önskekakan, bara att svälja och se glad ut.. Vill dock påtrycka en viktig pungt du tog upp i första inlägget. Vikten av att man ser framförvarande, det var detta som hela mitt inlägg syftade på.. Men VAFFAN (maffan) glad som fan e jag för att vi har ett onsdagsgas.. Kolla på de flesta andra håll i landet,, en eller två dycker upp..
yoohan skrev:Hmm, jag håller fortfarande inte med dig Jag tror att man med rätt form av information kan göra valen enklare för andra människor. Om alla bara kunde tänka "Jag vet inte hur min förmåga är gentemot de andra, jag börjar i långsamma, så kan jag jobba mig uppåt" så hade ju problemet vart löst... det är bara att försöka bemöta folk med en ödmjuk men korrekt fingervisning från första början så löser sig det mesta automatiskt. Jag anser inte mig vara ett Mr, KnowHow på något vi... långt därifrån, men med en gnutta sunt förnuft kommer man långt, och det är bättre att ta diskussionen än att bara ge upp... i alla fall i min värld. Bara att fortsätta hjälpa varrandra bli bättre, och tro på tomten ;D
Maffan skrev:Jag håller med,, vaddå tro på tomten Finns väl inget snack om saken,, jag har träffat honom på riktigt flera gånger..
Jo, men som sagt, Mr K slösar bort var onsdag med att göra detta möjligt för oss dödliga (SMÖRAR LITTA) och man kan inte begära att han plockar ut folk.. Inget vet sin begränsning och därför kommer det alltid bli såhär.. Jag tycker du gör som jag och testar snabba gruppen men långt bak nu på onsdag.. det är som att ligga långt fram i mellan tydligen..
Jag försökte få igång en liknande debatt om saken med att önska olika hastigheter på mellan 1,2 och 3 grupperna, men det gick i stöpet för folk som delas upp skiter i vilken grupp dom delats in i, dom åker med första mellangruppen var gång så andra gruppen är aldrig fler än 10pers...
You know...
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |