Onsdagskörning Donken Väsby 17:30, 1/9

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Hur vet man att det är "Skitsnack MC" som poserar vid McD?

Svar: Man hinner hem till Åkersberga för att ställa hojen hos föräldrarna och åka bil tillbaka till stan utan att snacket avtagit det minsta. Bra jobbat!

Som auktoriserad Skitsnackare finns det även krav på att man skall kunna hålla ut länge. Vi har en last man standing policy. Vi slutar inte förrän siste man lämnar platsen.
 

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
BMW R 1200R
Kan bara konstatera att jag saknar tokspammandet från Skäggets körningar....Att inte servrarna brann upp är fan ett litet under.:yoparty
 

ZZR1400

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Krylbo
Hoj
Kawasaki ZZR1400 2015
Donken Väsby

Åhhhh äntligen hemma igen endast 4grader varmt 18mil fyyyy f..n vad det var kallt, men kul var det.:yoparty
 

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
hahaha, sitter här och asgarvar:D e ju bara du som kan råka ut för en tokkärring på donken med tussar i öronen som försöker krascha ditt bubbelvatten!:D

Fan, folk har ingen respekt för bikers längre. Vi blir antastade av tjackpundare och tokkärringar på självaste Donken Svea. Skall det behöva vara så här?

Vi har blivit för mesiga. Hädan efter är det ingen som slänger sina utjänta drivpaket. Med en stor och en liten kast-stjärna, samt en rejäl 530-kedja skall vi nog kunna undervisa menligheten om vilken grad av respekt som krävs vid umgänge med bikers.

Åhhhh äntligen hemma igen endast 4grader varmt 18mil fyyyy f..n vad det var kallt, men kul var det.:yoparty

Respekt:Bugar. Gå ner till barskåpet (eller ut i garaget?) och fyll på lite kemisk värme. Det är ni värda.

Kan bara konstatera att jag saknar tokspammandet från Skäggets körningar....Att inte servrarna brann upp är fan ett litet under.:yoparty

Jag håller med dig. Det här är bara en blek kopia.. Tyvärr brann väl SH servern just upp någon gång 2007, så dessa episka kör/spam trådar finns inte kvar ens åt arkeologerna.
 
Last edited:

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Kan bara konstatera att jag saknar tokspammandet från Skäggets körningar....Att inte servrarna brann upp är fan ett litet under.:yoparty

Vi får köra lite minnen från förr:

Jag minns att du ville ge honom någon sorts 35 hk dildo han kunde använda i fordonslyften nere på bilprovningen (där Kapten jobbar).
Jag undrade då om det var svänghjulseffekt vi talade om, eller om effekten var uppmätt 'där bak'

Vi började fundera om vi skulle turboladda den för att bättre tillgodose Kaptens krav.

Det var tider det :yoparty
 

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
BMW R 1200R
Vi får köra lite minnen från förr:

Jag minns att du ville ge honom någon sorts 35 hk dildo han kunde använda i fordonslyften nere på bilprovningen (där Kapten jobbar).
Jag undrade då om det var svänghjulseffekt vi talade om, eller om effekten var uppmätt 'där bak'

Vi började fundera om vi skulle turboladda den för att bättre tillgodose Kaptens krav.

Det var tider det :yoparty

Oh yeah..those where the days! Sitter och nostalgiläser lite....
 

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Oh yeah..those where the days! Sitter och nostalgiläser lite....

Sa man något vänligt till det motsatta könet på den tiden så figurerade man inte i en massa skvallerutredningar.

Man blev kort och gott kallad "jeffla smör-kewk" av Kapten. Sedan var ärendet utagerat.

Det var lite lättare förr.
 

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Vaxholm
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
@ Ragge: Ramjetmotor En ramjetmotor är den enklaste typen av jetmotor och saknar rörliga delar. Förbränningskammaren är utformad som ett venturirör eller som ett rör i vars centrum man placerat en strömlinjeformad förträngning, rammen. Det är förträngningen som åstadkommer den nödvändiga kompressionen och brännkammaren måste hela tiden matas med en kraftig luftström. Ramjetmotorn kräver därför en ganska hög hastighet (ca 500 km/h eller mer) för att över huvud taget fungera och måste därför kompletteras med någon annan form av motor som driver upp farten innan den kan startas. Ramjetmotorer har använts bland annat på den engelska luftvärnsroboten Bloodhound.

Det kluriga i att få upp tillräcklig fart på Gimorakan måste lösas, men hur? Funkar det med Pilot Road2 i dessa farter? Eller ska det snos däck från nåt jaktflygplan.. Många frågor står obesvarade, men inget är omöjligt.
 

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
@ Ragge: Ramjetmotor En ramjetmotor är den enklaste typen av jetmotor och saknar rörliga delar. Förbränningskammaren är utformad som ett venturirör eller som ett rör i vars centrum man placerat en strömlinjeformad förträngning, rammen. Det är förträngningen som åstadkommer den nödvändiga kompressionen och brännkammaren måste hela tiden matas med en kraftig luftström. Ramjetmotorn kräver därför en ganska hög hastighet (ca 500 km/h eller mer) för att över huvud taget fungera och måste därför kompletteras med någon annan form av motor som driver upp farten innan den kan startas. Ramjetmotorer har använts bland annat på den engelska luftvärnsroboten Bloodhound.

Det kluriga i att få upp tillräcklig fart på Gimorakan måste lösas, men hur? Funkar det med Pilot Road2 i dessa farter? Eller ska det snos däck från nåt jaktflygplan.. Många frågor står obesvarade, men inget är omöjligt.

Skönt att se att du tar det här med det ultimata trimmet på allvar. Jag tror att vi har något här. RAM-Jet måste ju ha en fantstik raggfaktor på Sveavägen. Britterna kallade Tyskarnas V1- missiler för Buzz bombs. Du förstår ju känslan av att låta som en V1 missil på väg upp till Gottröra. Bönderna skulle kanske äntligen ha vett att hålla sig innomhus på Onsdagar.

Hittat en ljudinspelning här. Det skulle nog kunna bli problem med bullernivåer vid bankörningar. Men det är ju klart. De skall HINNA svartflagga dig också.

EDIT: Det här skulle ge begreppet Bombrepa en helt ny betydelse.
 
Last edited:

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Vaxholm
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Har kollat runt lite och faktiskt så hade V1 bomberna en annan form av motor - Pulsejet, inte riktigt lika som Ramjet men närbesläktade. Bifogar lite "jetpornography" att sukta över. Pulsjet motorn hade ju ett ventilsystem för intagsluften som bidrog till det karakteristiska brummandet. Ramjet motorn är ju helt befriad från rörliga delar och är ju i det avseendet en mer pålitlig "påhängsmotor" vid högfartstester på förut nämnda raksträcka.
 

Bifogat

  • 300px-Pulse_Jet_Engine.png
    300px-Pulse_Jet_Engine.png
    28.3 KB · Visningar: 39
  • 300px-Ramjet_operation_svg.png
    300px-Ramjet_operation_svg.png
    14.8 KB · Visningar: 35

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Vaxholm
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Bifogar en liten filmsnutt på en hemmabyggd ramjet, det finns hopp! [YOUTUBE-ID]UUJP5Jh9_Bg[/YOUTUBE-ID]
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
@ Ragge: Ramjetmotor En ramjetmotor är den enklaste typen av jetmotor och saknar rörliga delar. Förbränningskammaren är utformad som ett venturirör eller som ett rör i vars centrum man placerat en strömlinjeformad förträngning, rammen. Det är förträngningen som åstadkommer den nödvändiga kompressionen och brännkammaren måste hela tiden matas med en kraftig luftström. Ramjetmotorn kräver därför en ganska hög hastighet (ca 500 km/h eller mer) för att över huvud taget fungera och måste därför kompletteras med någon annan form av motor som driver upp farten innan den kan startas. Ramjetmotorer har använts bland annat på den engelska luftvärnsroboten Bloodhound.

Det kluriga i att få upp tillräcklig fart på Gimorakan måste lösas, men hur? Funkar det med Pilot Road2 i dessa farter? Eller ska det snos däck från nåt jaktflygplan.. Många frågor står obesvarade, men inget är omöjligt.

Blir lite confused här... är det någon motor vi pratar om eller Lordens ordinarie "Turbo"? :D
 

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Har kollat runt lite och faktiskt så hade V1 bomberna en annan form av motor - Pulsejet, inte riktigt lika som Ramjet men närbesläktade. Bifogar lite "jetpornography" att sukta över. Pulsjet motorn hade ju ett ventilsystem för intagsluften som bidrog till det karakteristiska brummandet. Ramjet motorn är ju helt befriad från rörliga delar och är ju i det avseendet en mer pålitlig "påhängsmotor" vid högfartstester på förut nämnda raksträcka.

0 -350 kan du nog täcka med vanligt turboladd.
I spannet mellan 350 - 500 får vi nog satsa på JATO tror jag.

När RAMjet motorerna kickar in så är du home free även i ett annat avseende. Jag har för mig att Haffas mäturustning bara är kalibrerad upp till 500 knutar. Du kan köra efter regeln: "No fuzz, we have the buzz.":tummenupp

Vad gäller däck. De riktigt hårda grabbarna åker på stålhjul.
 

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Vaxholm
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Liten film om pulsejet...[YOUTUBE-ID]gJc2VadsHIg&feature=rec-LGOUT-real_rn-2r-20-HM[/YOUTUBE-ID]
 
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

Top