Onsdagskörningarna säsongen 2011!!

Fjonas

Rullar med rasslande besticklåda...
Gick med
14 May 2009
Hoj
Ducati Streetfighter S -10, Kawasaki ZX10R -06
Det skulle du allt gilla va? =P
Problemet är inte att vakna utan att faktiskt kliva upp... lockar ofta mer att få sova 3-4 timmar till innan jobbet :)

rogbo

Smygbusar när ingen ser...
Gick med
5 Jun 2008
Hoj
07' FZ1SA 11' Z1000SX, 06' ZX10R, 15' S1000RR, -16' Thruxton R, -22´ Tiger Rally Pro, -22* Scrambler 1200XE, -01´TT600R
rättelse

Måste rätta Rogbo lite angående tiden från klubben.
Kommer du/ni dit 18.30 så är det garanterat tomt där eller så möter man hojar i korsningen ;)

I stand corrected... "eller tidigare" får gälla ;-) :Bugar

Ouroboros

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 1198 -09. Yamaha R1-Touch Of Evil Edition
5 Pers blev vi, men då blev det väldigt aktiv körning istället :yoparty
Hade på kameran idag å så nu får vi se om det blir bättre ljud efter vår operation :va

Fjonas

Gick med
14 May 2009
Hoj
Okej, som vanligt då..
Då väntar jag på filmen då :)

Ouroboros

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ljudet blev skit då jag inte tänkte mig för och la nycklarna under kutsen :(

Lilla

körgalen
Gick med
9 Jun 2006
Hoj
Kawasaki ER-6f
Jag med! Med spänning!

Onsdag tänkte jag ta mig mot Lycksele om några är sugen på onsdagstur norröver :) Hittar ju inte "krokiga" vägarna här uppe :(

Min syrra körde E12:an mot Lycksele i helgen, och det var vägarbete/uppbruten asfalt vid Granö... Men det kan ju gå fort att dom fixar det ibland, men jag tänkte att en varning kan va' på sin plats! :)
Inge roligt att hamna i sån skit!

Ouroboros

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sant, det är uppbruten väg från Tegsnäset till ovanför Granö, vilket gör att man, om man kör hoj nog ska satsa på att köra via Vindeln, Hällnäs och sen ut på E12an..

Sen ville iofs Pippi ha kurviga vägar upp till Lycksele.. Finns det ens? :va

Lilla

körgalen
Gick med
9 Jun 2006
Hoj
Kawasaki ER-6f
Sant, det är uppbruten väg från Tegsnäset till ovanför Granö, vilket gör att man, om man kör hoj nog ska satsa på att köra via Vindeln, Hällnäs och sen ut på E12an..

Sen ville iofs Pippi ha kurviga vägar upp till Lycksele.. Finns det ens? :va

Njae vi är ju inte bortskämda med härliga hojvägar här, men nog är E12:an helt okej på sina ställen om man håller lite gas..! :p
Annars så är visst Ekorrselevägen nyasfalterad (den delen som varit uppbruten i 5 år), men där det inte är ny asfalt sägs den vara lite halvdålig då istället... (Har inte kört den själv sen -06 lr nåt.)

Mobster

Posör?
Gick med
1 Jul 2007
Hoj
Gammel XR600, KTM 990SM
Hoppa över E12 och kör vindelvägen, lite knagglig efter Hällnäs men man överlever. sen ekorrsele vägen dålig i början ( när man kommer från Vindelhållet) men det ordnar upp sig innan man e framme i Lycksele. sen slipper man ju kameror om man bryr sig i dom :).

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Hoj
Troll
Jag tänkte inte köra Blå vägen utan andra mindre vägar. Får jag sällskap en bit på vägen med onsdagskörningsgänget? Vore skoj!

Kurviga vägar är att föredra... Det är så tråkigt att köra rakt fram...

Fjonas

Gick med
14 May 2009
Hoj
Blå vägen till Bjurholm och sen 353an via Örträsk till Lycksele, efter Örträsk var vägen riktigt skoj iaf när jag körde från Lycksele hållet förra året..

Blodiga Yxan

Ny medlem
Gick med
3 May 2004
Hoj
Z750 i jobbig blå färg
Röbäck-Sörfors-Överboda är en riktigt bra väg att börja med. Vill man sedan undvika E12 så kör man Vännfors-Rödåsel och sedan 363:an ända upp till Ekorrsele. Ett varningens tecken för Vännforsvägen dock. Genom byar och längs åkermark är den fin, men i skogspartierna bör man vara på sin vakt för sprickor och gupp.

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Hoj
Troll
Bjurholmsvägen har jag inte kört. Vännforsvägen är ok, bara ett par ställen de e stora sprickor, bra varnat om dem!

Jag körde vindeln, ekorrsele idag till Lse och har således gjort bort mitt ärende där och behöver inte åka den vägen på onsdag :)

Vilka kommer och kör onsdagskörningen denna vecka? Alltid skoj o träffa nytt folk!

rogbo

Smygbusar när ingen ser...
Gick med
5 Jun 2008
Hoj
07' FZ1SA 11' Z1000SX, 06' ZX10R, 15' S1000RR, -16' Thruxton R, -22´ Tiger Rally Pro, -22* Scrambler 1200XE, -01´TT600R
onsdagskörning

Bjurholmsvägen har jag inte kört. Vännforsvägen är ok, bara ett par ställen de e stora sprickor, bra varnat om dem!

Jag körde vindeln, ekorrsele idag till Lse och har således gjort bort mitt ärende där och behöver inte åka den vägen på onsdag :)

Vilka kommer och kör onsdagskörningen denna vecka? Alltid skoj o träffa nytt folk!

Grymt sugen nu efter att ha varit borta någon vecka... Dessvärre börjar man bli gammal :skrämd. --> ryggskott :huvet... på bättringsvägen :banana... kanske mao!... Åh! Titta smilies! :rolleyes:

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Hoj
Troll
Grymt sugen nu efter att ha varit borta någon vecka... Dessvärre börjar man bli gammal :skrämd. --> ryggskott :huvet... på bättringsvägen :banana... kanske mao!... Åh! Titta smilies! :rolleyes:

Nice :banana jag har nackspärr, gick bra o gasa ca 30 mil idag! Får se resultatet i morgon! Men de e klart du ska haka på!

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC