Onsdagskörningstråden

Motard nissen

numer sidvagnsnörd
Gick med
4 Jun 2004
Hoj
Husaberg FE650s 02, YZ250 05, YZ125 81
Kul körning ikväll, det var längde sedan man körde på södra sidan sist. Bra tempo till och från Rosenhill och kul med ett badstopp!

Det var en bom när man åkte in till kalkbrottet. Dock inget som stoppade 7st sporthojar, gick utmärkt att åka lite till höger om bommen. :eek:ffroad

Synd att jag missade er var på yamaha center kl 17:00 men ingen som var där så jag drog vidare till skogis till 17:30. Blev en lugnåkar tripp med dom andra istället.

Hoppas ni är sugna på en badvända nästa vecka också :)

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Det var en bom när man åkte in till kalkbrottet. Dock inget som stoppade 7st sporthojar, gick utmärkt att åka lite till höger om bommen. :eek:ffroad

Aha. Jag var där och kollade lite snabbt och såg bara bommen. Körde inte tillräckligt nära, så jag såg inte att man kunde komma runt. Det får bli till nästa repa!

Miss_A

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2006
Hoj
Z750 + Suzuki DRZ 400E
Mitt försök att åka under bommen blev inte helt lyckat. :brinnerup Kul variant på tur faktiskt. Efter badet var man ju hungrig. Då blev körningen till Rosennhill lite inspirerad:yoparty Extraturen ut till Dalarö var väl också trevlig. Kul initiativ Mumselin:tummenupp

Vart ligger det kalkbrottet? Så mumselin är ute överallt hon! Överge oss tjejer bara!:arsele

sporthojsfarmor

aka Bikerwoman
Gick med
28 Jan 2010
Hoj
Ducati Monster -05
jag bygger kattrastgård så jag kanske inte hinner till 18 men passerar ni gottröra i vanlig ordning månntro så kan jag sluta upp där?

nill0w

p3n15 xt3nd3r
Gick med
26 Jan 2006
Hoj
HRC RC213V
Jo, det var fint. Kom hem precis. Stannade på en fika på Rosenhill, sen Torö. Träffade nån gammal urinnevånare där som aldrig slutade snacka, så det blev sen avfärd från Torö.

Det är lite knixigt på Torö när det skymmer. Man får köra slalom mellan älgar och rådjur. Såg 2x älg (varav en stod mitt i vägen och blängde) och ett gäng rådjur.

Så var å när gäller det idag? Åker gärna söderut...

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Vart ligger det kalkbrottet? Så mumselin är ute överallt hon! Överge oss tjejer bara!:arsele

Hon är väl inte lika tråkig som ni andra tjejer.:tungan Varför skall ni tjejer hålla er för er själva? Nej tjejer, häng med på de gemensama körningarna i stället. Gör en egen tjejgrupp i stället om ni känner för det. :) Håll inte på att gömma er nu! Vi vill se er vackra fägring på körningarna.:yoparty

Last edited:

ninjastefan

if you gonna be dumb you gotta be tough.
Gick med
18 Apr 2010
Hoj
Kawasaki zx10r 2009
Nån som åker från stan? och skulle vilja mötas upp? ni vet, jag är en gotlänning i stora stan :p hittar inte riktigt och det hade ju varit tråkigt om jag körde vilse och missade onsdagsåkningen. Nån som är bussig så äre bara att slå en signal på 0707953933

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Nån som åker från stan? och skulle vilja mötas upp? ni vet, jag är en gotlänning i stora stan :p hittar inte riktigt och det hade ju varit tråkigt om jag körde vilse och missade onsdagsåkningen. Nån som är bussig så äre bara att slå en signal på 0707953933

Annars får du en vägbeskrivning här:

1 Kör norrut mot Uppsala på [E4], c.a. 2 mil från stan
2. Sväng av mot Vallentuna, väg [268].
3. Du kommer att se McD redan från rondellen som du kommer in i, så fort du lämnat [E4]. Titta snett frammåt till höger ungefär precis när du kör in i rondellen. Följ skyltningen mot Vallentuna så kommer du förr snarare än senare att ha McD till vänster om dig

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Lite inspriation för kvällens körning....

http://www.youtube.com/watch?v=rIByF4ZSje4&feature=related

Colossus

+1

31354768.jpg

31354771.jpg

[YOUTUBE-ID]XbN-xQSFLJY[/YOUTUBE-ID]

Nautilus

Livsnjutare
Gick med
13 May 2006
Hoj
Triumph Sprint RS
Jag ska försöka komma... Första SH-rundan för iår. Inte helt säkert däremot.

Så om det står en svart Triumph Sprint RS där så är det förmodligen jag. ;-) Men vänta inte på mig om det inte finns någon på plats.

Don Tomaso

Mille modificato
Gick med
20 May 2004
Hoj
Hojlös men hjärtat klappar aprilia
Asch..för o nackdelar me skiftjobb.
Jobbar natt denna onsdag och nästa jobbar jag dagpass...
Kanske jag hinner ikapp nästa vecka då men ikväll är det kört för min del.
Ha en go kväll! Nu ska jag sova....:huvet

mumselin

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2010
Hoj
08, Kawasaki ZX6R
Jag tänkte komma till skogis vid 18:00 om det är någon mer som är sugen :)

Och tack för igår vart riktigt trevligt måste jag säga.. mindre trevligt för den stackars fågeln dock :D

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati