onsdagsträning karlskoga -> veidec i helgen

joar

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2004
Hoj
Yamaha R6
Jeg hadde planer om å dra til Gälleråsen på onsdag. Men jeg kjörer långsamt (ca 58 på sviestad) og har ikke kjört på Gälleråsen på många år. Til helgen er det Veidec-runde der ser jeg, og det blir sikkert mange veidecförere på onsdag. Er det noen som har erfarenhet fra träningene der som kan si om det er noe poeng å dra dit nå på onsdag? Alle med hoj kjörer vel i én gruppe der, ikke snabb og långsam gruppe som på Sviestad?

Gick med
10 Sep 2003
Hoj
CB1000RA
Är inte helt säker, men har för mig att Veidec inte får träna på aktuell bana 9 dagar före ett race, och i såfall så bör du inte se en enda Veidec förare. Men som sagt, jag är inte helt hundra. Skall se om jag kan läsa igenom reglementet imorgon, och ge bättre besked.
Plus att det brukar nog delas in i olika grupper, så det bör inte vara någon fara ändå.

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Bennybåge skrev:
Är inte helt säker, men har för mig att Veidec inte får träna på aktuell bana 9 dagar före ett race, och i såfall så bör du inte se en enda Veidec förare. Men som sagt, jag är inte helt hundra. Skall se om jag kan läsa igenom reglementet imorgon, och ge bättre besked.
Plus att det brukar nog delas in i olika grupper, så det bör inte vara någon fara ändå.

Normalt är det väl så att all träning på aktuell bana x antal dagar innan race måste vara allmän/utlyst och det är väl denna träning iom att det är en vanlig onsdagsträning.

Eller har jag rört till det fullständigt?

joar

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2004
Hoj
Yamaha R6
erik skrev:
Normalt är det väl så att all träning på aktuell bana x antal dagar innan race måste vara allmän/utlyst och det är väl denna träning iom att det är en vanlig onsdagsträning.

Ja, det tror jeg er riktig. Og på www.kba-racing.com står dette:
"Kommende helg gjør Kai Børre Andersen en gjesteopptreden i Veidec Trophy-serien i road racing i STCC på Gälleråsbanan i Karlskoga. Hans nederlandske Docshop Kawasaki-team er på plass i Sverige onsdag slik at det blir tid til testing foran helgens race i Nordens hardeste road racing-serie."

Det var da jeg leste det at jeg begynte å tenke på alle Veidec-førerne som skulle köre om meg på bakhjulet mens de undrer hva jeg har på banen å gjöre...

Mad Moose

Livet efter RR
Gick med
3 Sep 2003
Hoj
Stockholm City Bikes
joar skrev:
Ja, det tror jeg er riktig. Og på www.kba-racing.com står dette:
"Kommende helg gjør Kai Børre Andersen en gjesteopptreden i Veidec Trophy-serien i road racing i STCC på Gälleråsbanan i Karlskoga. Hans nederlandske Docshop Kawasaki-team er på plass i Sverige onsdag slik at det blir tid til testing foran helgens race i Nordens hardeste road racing-serie."

Det var da jeg leste det at jeg begynte å tenke på alle Veidec-førerne som skulle köre om meg på bakhjulet mens de undrer hva jeg har på banen å gjöre...

Jag har kört flera träningar på Gelleråsen med många Veidecförare på plats. Det brukar fungera hur bra som helst. Det är värre när vi är många rookisar som ska trängas på banan. Själv tycker jag det är enormt inspirerande att träna samtidigt som alla duktiga Veidecraketer.

joar

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2004
Hoj
Yamaha R6
Mad Moose skrev:
Jag har kört flera träningar på Gelleråsen med många Veidecförare på plats. Det brukar fungera hur bra som helst. Det är värre när vi är många rookisar som ska trängas på banan. Själv tycker jag det är enormt inspirerande att träna samtidigt som alla duktiga Veidecraketer.

OK, thanks. Da er det ikke umulig at jeg tar en sving innom :tummenupp

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...