Ont i hälen. Vad har hänt?

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Har idag fått så konstigt ont i hälen att jag nästan slutat gå på den. Trippar på tårna och undviker för guds skull att tynga ner hälen med kroppsvikten på hela 49 kg. Är glad att jag ska cykla till jobbet i morgon, för jag tror inte att jag pallar att gå till och från bussen. Tror nog att jag hoppar (:näsblod HOPPA ska jag nog inte göra) över resten av veckans löpträning också. :va

Vad har jag gjort? Varför gör det ont? Och vad gör jag åt det? Och varför har jag inte svar på frågorna själv? :nurse

anja skrev:
2409231 Har idag fått så konstigt ont i hälen att jag nästan slutat gå på den. Trippar på tårna och undviker för guds skull att tynga ner hälen med kroppsvikten på hela 49 kg. Är glad att jag ska cykla till jobbet i morgon, för jag tror inte att jag pallar att gå till och från bussen. Tror nog att jag hoppar (:näsblod HOPPA ska jag nog inte göra) över resten av veckans löpträning också. :va

Vad har jag gjort? Varför gör det ont? Och vad gör jag åt det? Och varför har jag inte svar på frågorna själv? :nurse

http://netdoktor.passagen.se/default.ns?lngItemID=3386 Hälsporre?

Du har inte fått foten under en grävmaskin?:tungan
När jag hade så ont sist så hade jag lyckats med de.:va :va

Du kanske har fått den inflammerad?

Apropå detta så trampade jag snett på träningen igår varpå jag skrek "AAAH!", sen skrattade. Dundrade hela kroppsvikten + en annan killes vikt på endast ena hälen. Skrek "AAAAH! HÄLEN!" och skrattade.
Idag hällde jag ut kokande vatten ur en kastrull på min fot och skrek "AAAAH!" och "Oh.. Så skönt!", sen naturligtvis.. Skrattade..

Det är glada dagar vi lever i, sanna mina ord!

anja skrev:
2409231 Har idag fått så konstigt ont i hälen att jag nästan slutat gå på den. Trippar på tårna och undviker för guds skull att tynga ner hälen med kroppsvikten på hela 49 kg. Är glad att jag ska cykla till jobbet i morgon, för jag tror inte att jag pallar att gå till och från bussen. Tror nog att jag hoppar (:näsblod HOPPA ska jag nog inte göra) över resten av veckans löpträning också. :va

Jag har också ont i hälen, men också i underbenet och fotleden, stukade foten när jag försökte mörda getingar som byggt bo i min vägg (på utsidan av mitt hus) jag hade för bråttom nerför stegen och fick hoppa sista biten, landade snett med högerfoten och nu gör det jävligt ont, men det går nog över så småning om:)

Så kallad stressfraktur p.g.a för mycket ensidig träning i för dåliga skor?

Fast det var ju bara en avancerad gissning av en amatör.

anja skrev:

Du har fått häl-sporre....

http://netdoktor.passagen.se/default.ns?lngItemID=3386

många pensionärer får det :S

IronMike skrev:
2409516 Du har fått häl-sporre....

hur kommer man på att det kan vara häl-sporre?, va ni är kunniga här, har lärt mig nåt nytt iaf, trådskaparen är kanske helgidrottare då, finns många olika sorts ont, själv hade jag ont i hälen förut men jag var tjurig och använde den ändå, det onda försvann med tiden.

smärta... vad är det:va
bara att ta tjuren i hornen:D har själv en trasig fot sen tidigare.
Bara att tjura till lite å fortsätta:tummenupp

Så länge den inte svullnar upp så är det bara att tänja/ gå vidare:yoparty

anja skrev:

låter som hälsporre, vilket man kan få när man har överansträngt/överbelastat foten...förhårda skor kan vara en anledning också...

anja skrev:

Hälsporre kan vem som helst få, ex av en monoton snebelastning av foten. Har lyckats få det på bägge fötterna samtidigt ingen jackpott. Fixa ilägg åt hälen finns gelatin variant som funka skitbra för mig. NEJ detta drabbar inte bara medelålders msk.

Fick inflammation i senfästet i hälen. Ont som fan vid belastning och tryck på hälen. 2 kortisonsprutor rätt in i hälen= AJ SOM IN I HELVETE Hur mkt är där att sätta nålen i hälen:va Efter 2 år gick det över med lite träning o hålfotsinlägg.

Willmar skrev:
2409623 smärta... vad är det:va
bara att ta tjuren i hornen:D har själv en trasig fot sen tidigare.
Bara att tjura till lite å fortsätta:tummenupp

Så länge den inte svullnar upp så är det bara att tänja/ gå vidare:yoparty
Jo, det är ju otroligt smart att göra så om det är en inflammation hon har.

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back