Ont i magen!

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Var ute och luftade min nyinköpta ducce och njöt av väder, vrid och vrål när jag tyckte att det började lukta konstigt. Jag stannade till och såg till min förtvivlan hur det ryker om hojen, och efter avsittning så ser jag en växande pöl under hojen och en väl inoljad bakslang!. Känner plötsligt i stor klump i magen och alla tankar och kommertarer om italienskt skrot som bara går i bitar kommer farande i bakhuvet. Börjar så smått undra om jag verkligen är dum i huvudet (ja ja ni är många här som tycker det i alla fall) som köpte en ducce?. Kommer hem och håller tummarna för att det bara är något som dom glömt dra åt när dom servade hojen. Jag plockar med skakande händer av högerkåpan och finner till min stora lättnad att dom tydligen funnit det helt onödigt att dra åt oljetrycktskontakten!. -Wooohoooo nu kanske den håller sommaren ut i alla fall?. :skrämd

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Det var ett varsel. Nu är du varnad. ;)

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Jag har haft ont i magen heeela förra veckan och har lite nu, börjar fan tro att det är magsår :tummenupp Blöda är bra.

Jag gråter oxå idag. Min hoj gick sönder den med :( Och jag har inte ens kört en centimeter med den.....

750RR

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Woooohooo igen mina 50mm Termignoni blås kom just med posten!. Bara till garaget och montera sen ska jag ut ock bullra!. :tummenupp

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Oljetryckskontakten?!?! Först hade jag fått sömnproblem och sne hade jag skaffat den STORE falskan locktite! Verkstan ska väl aldrig skruva loss den???

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Chrille skrev:
Oljetryckskontakten?!?! Först hade jag fått sömnproblem och sne hade jag skaffat den STORE falskan locktite! Verkstan ska väl aldrig skruva loss den???

Inte vet jag varför den inte var åtdragen?, men du kan ge dig på att jag locktightade den ordentilgt när jag drog åt den!. Hojen gick i alla fall 20 mil idag utan att krångla och jag blir bara mer och mer kär i den för varje mil. Vilket ljud!, utlösning direkt man vrider på rullen!. Jag tar tillbaka allt ont jag sagt om duccar igenom åren, -Once you go twin you never go back!.

Last edited:

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Hightuned skrev:
Inte vet jag varför den inte var åtdragen?, men du kan ge dig på att jag locktightade den ordentilgt när jag drog åt den!. Hojen gick i alla fall 20 mil idag utan att krångla och jag blir bara mer och mer kär i den för varje mil. Vilket ljud!, utlösning direkt man vrider på rullen!. Jag tar tillbaka allt ont jag sagt om duccar igenom åren, -Once you go twin you never go back!.

kompisen har en 996 och han har tampats i flera månade med olja på stöd och swing! tills han (innan han tänkte riva motorn) upptäckte att en skriuv satt löst! drog åt den och vips så va oljespillet borta. det är värt allt skruvande om man kör twin.han har sill motor kolfiber och det låter hUUUr bra som helst. :squid

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
maverick_750rr skrev:
Jag har haft ont i magen heeela förra veckan och har lite nu, börjar fan tro att det är magsår :tummenupp Blöda är bra.

Jag gråter oxå idag. Min hoj gick sönder den med :( Och jag har inte ens kört en centimeter med den.....

750RR

Vad är det som har pajat, jag har en polare som har en dela zxr delar liggande?.

pajo

Nybliven Stockholmare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprillia Mana -08
Har oxå varit ute för några mindre oljeläck på två av våra Duccar. På vårr 900SS hade ena motorkåpspackningen gått sönder vilket ledde till ett litet oljeläck! Något som verkstaden fixade direkt.
När vi fick 999:an så var inte pluggen helt åtdragen med jag hann aldrik köra hojen innan jag upptäckte det! Även det fixades omedelbart. Annars har alla Duccar vi haft gått kanonbra och visst är det något speciellt med en twin :fakta

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
35 mil till idag utan krångel, var tyvärr förbi brostugan och såg en 996a med en massa kolfibergodis som jag bara måste ha!(kan man montera sådant utan att bli stämplad som en flashpelle?). Är det någon som vet var svingskyddet i kolfiber kostar?. :tummenupp

Last edited:

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Hightuned skrev:
...(kan man montera sådant utan att bli stämplad som en flashpelle?)...
Den frågan borde du ställt dig innan du köpte duccen. Det är för sent nu. Du är stämplad. :D

TbA

Sandman coming...
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
Vägkungen
hållundan skrev:
vill med ha ont i magen å köra ducce....

har aldrig kört en twin :gråta

Var glad för det du !

Köper du en D***e twin så får även du ont i magen :D

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
K-Micke skrev:
KK Racing har ett för strax under tusenlappen. Det måste fixas med fästhål och moddas lite runt kedjeskyddet, sen sitter det bra.

Förutom att den måste fixas o moddas så tar det kanske 9månader innan den ens kommer till posten..... du hinner alltså föda ett barn under tiden.

950R

pajo

Nybliven Stockholmare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprillia Mana -08
maverick_750rr skrev:
Förutom att den måste fixas o moddas så tar det kanske 9månader innan den ens kommer till posten..... du hinner alltså föda ett barn under tiden.

950R

Ahaaa.....det är därifrån alla prylar till din hoj kommer :tummenupp
Eller är det så illa att du har lämnat IN hojen där för service??? Osis att den inte kom tillbaka i tid för SBM :crash

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Är delarna ur Ducati performance katalode så jävla mycke dyrare då?. Hitills har jag bara blivigt positivt överaskad över Ducatis priser. Hojanrna må vara dyra att köpa men service och delar är ju inte alls så blodigt, vad sägs om 1500:- för kamremsbyte inkl material eller 500:- för ett performace eprom!. :tummenupp

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...