Ont i njurarna?

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Är det någon här som får ont i njurarna när de kört Supermoto i några timmar? Jag tycker det kan kännas lite skumt. Kan ju va att man sitter och spänner magmusklerna oxå...Hehe, det skulle ju va perfa för beach 2005:) KTMAbflex:)

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Hoztic skrev:
Det beror inte på att du blir varm och svettigt, och får vätskebrist tror du? :7peta
Men jag har ju druckit kaffe ju :D
Kan ju va så faktiskt:) Har inte tänkt så långt.
Var hos doktorn förra veckan för att få ett friskhetsintyg för högfartsnavigering. Då säger de att jag hade blod i urinen. De trodde jag kunde ha grus i njurarna:( Jag fråga om det kunde bero på skakningar av hojen men det trodde de inte.....kanske gruset skakar sönder :rolleyes:

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
ska nog köra ganska vilt om de ska hända...vet en snubbe som vart sjuk nåra veckor efter att njurarna kajka ihop efter en våldsam skoterdag men de e ju lite skillnad på komfort då :rolleyes:

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Jo, och jag använder ju Halvarsson Trak med inbyggt njurbälte. Troligen har man väl lite träningsvärk efter 5h(eller 17mil slingrig väg) på hojen:)

SM 570 RR

Jaspilot, fotomodell, god ekonomi.
Gick med
5 May 2003
Hoj
Husqvarna 600
Mingves skrev:
Då säger de att jag hade blod i urinen. De trodde jag kunde ha grus i njurarna:( Jag fråga om det kunde bero på skakningar av hojen men det trodde de inte.....kanske gruset skakar sönder :rolleyes:

Jo det kan det mycket väl. Hälsa dom det

von reisen

Snacka går ju...
Gick med
29 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 250 CR -03
Mingves skrev:
Är det någon här som får ont i njurarna när de kört Supermoto i några timmar? Jag tycker det kan kännas lite skumt. Kan ju va att man sitter och spänner magmusklerna oxå...Hehe, det skulle ju va perfa för beach 2005:) KTMAbflex:)

Njurbälte kanske? :rolleyes:

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
SM 570 RR skrev:
Jo det kan det mycket väl. Hälsa dom det
Bästa e att jag ska ge ett prov till imorgon. Hoppas det e normalt bara...

jonnep

måttard måttard
Gick med
29 Sep 2004
Hoj
en liten lätt
Mingves skrev:

det känner jag igen mingves... har man varit ute länge och kört hårt får jag också ont i något organ på vänster sida :)... det kanske också är njuren ?

Nurse Ratched

Ny medlem
Gick med
7 May 2003
Hoj
Emmaljunga Duo Kombi -03, Brio Sitty -04, Emmaljunga Twin Cerox -05
Det finns inte en chans att du kan påverka njurarna med ett bälte. Punkt och slut.

Doktor Hising

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
vad gör då ett njurbälte? :)

von reisen

Snacka går ju...
Gick med
29 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 250 CR -03
Nurse Ratched skrev:
Det finns inte en chans att du kan påverka njurarna med ett bälte. Punkt och slut.

Doktor Hising

Motivera gärna. :7peta Skulle det hänt nåt på den fronten som säger att njurbälte inte gör någon nytta? :confused: Jag köpte ett modernt ryggskydd med integrerat njurbälte för två år sedan iaf.

Jocke W

www.weideniusmotorsport.s e
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Yamaha 426F MX ,01*Såld* KTM 525 SMR, 05*Såld*. KTM 450 SXS, KTM 560 SMR-07
Är det vanligt med njurproblem? har aldrig kännt av det även fast jag kört hyffsat mycket..men det verkar som det e många som tänker på det..

Jocke W

www.weideniusmotorsport.s e
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Yamaha 426F MX ,01*Såld* KTM 525 SMR, 05*Såld*. KTM 450 SXS, KTM 560 SMR-07
Nurse Ratched skrev:

det låter ju ganska logiskt..tanke på att njurarna sitter inuti kroppen..spelar ju ingen roll hur mycket man trycker det rör ju sig inuti iallafall..med njurbälte kanske det blir några procent bättre såklart men kanske inte som folk vill tro, låter det vettigt?

von reisen

Snacka går ju...
Gick med
29 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 250 CR -03
Nurse Ratched skrev:
Möjligen ökas stabiliteten i bålen pga att man höjer trycket i buken men njurarna håller du inte fast.

Låter rimligt, att stabilsera buken, speciellt om man är en lönnfet gubbe kan det ju aldrig vara fel. :tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln