Jag har ett tag kvar till mc-säsong, men jag tänker hålla ögon och öron öppna för något bra köp redan nu. Jag har kommit fram till att TZR eller DT vore tänkbart.
Vågar man köpa t.ex. en fin DT från 88, gått lite mil, ser fin ut, strypt för 14.000, eller är det för mycket pengar för något dyl.?
Ska man hellre köpa en schysst TZR, lika där, typ 90, lite mil, fint skick, strypt för typ 12k?
Jag har fått för mig att det är bra att kolla mil, strypningar, hur många ägare, om saker och ting är bytta och verkligen se till att säljaren vet vad han har.
Det händer ju att det är någon "garagerensning" där nån har hittat en fin dt som bara gått typ 800 mil sen 93 eller nåt sånt. Kan det vara bra med något sådant, eller är det bättre att grejerna är ordentligt körda och inte stått i tio år. Är det bättre med använda grejer än grejer som bara stått?
Hoppas att detta kan bli en relativt seriös tråd och inte bara ytterligare en partisk jämförar-tråd. Sådana finns det för många av, och alla vet vart det slutar.
Mvh Jens
Vågar man köpa t.ex. en fin DT från 88, gått lite mil, ser fin ut, strypt för 14.000, eller är det för mycket pengar för något dyl.?
Ska man hellre köpa en schysst TZR, lika där, typ 90, lite mil, fint skick, strypt för typ 12k?
Jag har fått för mig att det är bra att kolla mil, strypningar, hur många ägare, om saker och ting är bytta och verkligen se till att säljaren vet vad han har.
Det händer ju att det är någon "garagerensning" där nån har hittat en fin dt som bara gått typ 800 mil sen 93 eller nåt sånt. Kan det vara bra med något sådant, eller är det bättre att grejerna är ordentligt körda och inte stått i tio år. Är det bättre med använda grejer än grejer som bara stått?
Hoppas att detta kan bli en relativt seriös tråd och inte bara ytterligare en partisk jämförar-tråd. Sådana finns det för många av, och alla vet vart det slutar.
Mvh Jens