Opel selected driver

Willmar

Träning ger färdighet...
Gick med
13 Nov 2003
Hoj
Olika 900/750/250/80 (Honda)
DJM skrev:
fått in 2 opelar som ventilfjädrar har gått sönder på. Det var en 96 och en 98. Sen samma bil som kamaxelgivarn gått sönder på, sen avgassytem som rostat sönder på lite nyare modeller.

kanske otur men vafan? det ska ju inte hända.

Jo det är lätt att säga att Opel är skit... men jag tycker Opel är Bättre än Saab :rolleyes: när det gäller hur många som kommer tillbaka angående fel.

Jag vet av egen erfarenhet att det är lätt att dömma innan man har fakta.
Har man varit med om ditt och datt så tycker man offtast så... jaja hoppas ni fattar.?

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Hoj
cb1100
Willmar skrev:
Jo det är lätt att säga att Opel är skit... men jag tycker Opel är Bättre än Saab :rolleyes: när det gäller hur många som kommer tillbaka angående fel.

Jag vet av egen erfarenhet att det är lätt att dömma innan man har fakta.
Har man varit med om ditt och datt så tycker man offtast så... jaja hoppas ni fattar.?
det är ju same same.

hermes

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
SÅLD
opel

ja opel är nog inte världens bästa märke, men BMW hade inte ett sådant bra erbjudande. en sådan här ska jag köra och vinna :D

Bifogat

• Vectra_gallery_387_img9.jpg
    Vectra_gallery_387_img9.jpg
    73.6 KB · Visningar: 89

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Hoj
cb1100
hermes skrev:
ja opel är nog inte världens bästa märke, men BMW hade inte ett sådant bra erbjudande. en sådan här ska jag köra och vinna :D
ja vafan fick jag vinna så sa jag inte nej, dum vore man väl annars, lycka till.

Willmar

Träning ger färdighet...
Gick med
13 Nov 2003
Hoj
hermes skrev:
Vilken mortor? vx låda? :rolleyes:
Den turbo motor går gött, samt om du har den 6vx lådan skall du skatta dig lycklig.... går skönt :banana

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Men hörrni vakna nu. Varför tror ni Opel strör sina bilar gratis omkring sig. Inte en djävel vill ha skiten!

Jag hörde att Honda, Suzuki och Kawasaki skänker bort alla sina 2005 modeller förexten.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
hermes skrev:

Nu är jag inte klientelet till opels modeller (förutom speedster, som ju inte är en opel, utan en lotus)

Jag provade på modellerna dom har innan jag köpte CTRen.. inte för att jag ville ha nånn (ser ju ut som gubbilar allihopa) utan för att se hur dom va.... Helt könlösa kom jag fram till. Visst, dom är bekväma och gör sitt jobb utan knot, men helt könlösa och fantasilösa!

tacka vet jag märken som vågar lite.....

//jaG

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös! :(
RoLLER skrev:
Men hörrni vakna nu. Varför tror ni Opel strör sina bilar gratis omkring sig. Inte en djävel vill ha skiten!

Jag hörde att Honda, Suzuki och Kawasaki skänker bort alla sina 2005 modeller förexten.

JAG hade iaf. tackat nej till en Speedster...en av drömbilarna där ute!
I princip en Lotus Elise med större motor....mmmumma! :bow

mvc-006f.jpg

opel%20speedster%20ferrari%20lookkopie.jpg

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
McFille skrev:
JAG hade iaf. tackat nej till en Speedster...en av drömbilarna där ute!
I princip en Lotus Elise med större motor....mmmumma! :bow
Men varför inte köpa äkta vara när priset är detsamma? :va Opel är ett dussinmärke, då borde de ha gjort Speedstern väsentligt billigare än Elisen också.

Vad vill man ha parkerat på uppfarten? Opel = rostburk. Lotus = F1. Svårt val, nej. :D

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
hermes skrev:
:yoparty . ja då var man utvald till Opel selected driver. åka NY bil gratis i tre månader :D och har schansen på att vinna en ny Opel. :banana

En jobbarkompis hade lämnat in sin bil på verkstaden och fått en hyrbil i några dagar. Jag fick åka med när han skulle skjutsa sina barn (3 och 5 år) från dagis, när han ropar högt i bilen: "Ungar, ingen är snäll mot en...." och då stämmer kidsen in med "HYYYRBIIL!!!!". :hihi

Så ge Opelskorven vad den tål!

Min pappa har ett talesätt; "en piga är ingen människa, och en opel är ingen bil".

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ninjaboy skrev:
Men varför inte köpa äkta vara när priset är detsamma? :va Opel är ett dussinmärke, då borde de ha gjort Speedstern väsentligt billigare än Elisen också.

Vad vill man ha parkerat på uppfarten? Opel = rostburk. Lotus = F1. Svårt val, nej. :D

Därför att Open Speedstern är BÄTTRE än Elisen.
Lotus har gjort chassiet till Speedstern, och Opel har slängt i en större motor, vilket gör paketet både billigare och snabbare än Elisen.

Så då skiter jag fullständigt i om Lotus låter bättre, för Speedstern har bättre prestanda (och kvalité)!

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
McFille skrev:
Därför att Open Speedstern är BÄTTRE än Elisen.
Lotus har gjort chassiet till Speedstern, och Opel har slängt i en större motor, vilket gör paketet både billigare och snabbare än Elisen.

Så då skiter jag fullständigt i om Lotus låter bättre, för Speedstern har bättre prestanda (och kvalité)!

Bättre på så sätt att Opel har en starkare motor än ursprungs Elisen, ja. Lotus har fler modeller av Elisen att erbjuda, alla torde vara bättre balanserade än vad Opel lyckats skohorna ner sin Omega-motor.

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ninjaboy skrev:
Bättre på så sätt att Opel har en starkare motor än ursprungs Elisen, ja. Lotus har fler modeller av Elisen att erbjuda, alla torde vara bättre balanserade än vad Opel lyckats skohorna ner sin Omega-motor.

Jo, exigen finns ju också, men den kostar RUSKIGT me pengar...fin e den dock! :Bugar

Willmar

Träning ger färdighet...
Gick med
13 Nov 2003
Hoj
Solan skrev:
Nej då går jag hellre.... :fatta!

Skulle vilja se dig gå i -30 grader och snö över knäna....."nä jag vägrar åka Opel" :D
Kyss dig i r....en :hihi skulle du tex vägra vara tillsammans med en kille som äger opel?. :va

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
jag körde en såndär på sommarjobbet i sommras, va riktigt skön, kommer inte ihåg exakt vilken motor det va i den, vet att den va 5vxlad iaf.. :p hehe, va bara en tur från glasverkstan till BIVA, bilverksan där ja jobbade, men det va rätt sofft drag i den, fint vrid från botten. inte den knuffen som man vill ha när man kom upp mot 4000rpm, men det fanns fullt tillräckligt för å bli av med lappen.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024