Alltså så här måste det vara… Jag har
FÖR BRA bromsar! Enda rimliga förklaringen!
Samma visa som på Anderstorp, bromsar för kung och fosterland vilket resulterar i för låg fart in i sväng. Mitt i sväng känns det inte som att jag är så långt ifrån kingarna i toppen, men axet kan man väl jobba lite på också.
Well well…
Första gången på Sviestad för min del, Kom upp på fredag efm/kväll, besiktade U/A. Första körningen på den banan blev således på lördag i kval #1, satte 1:05ish.
Upplevde dock inte banan så smal som befarat, men fullt av trixiga partier, bla. vänsterknixen (Crosskurvan) efter S:et som är j*****t lurig! Ut med arslet och hänger av ordentligt, vågar man hålla full gas? Det var nära spenaten där en-två gånger!
Torpar´n (hårnålen) var inte helt lätt den heller, den nyper ju på slutet, broms och nerväxling under nedlägg. Utan tydliga riktmärken var det utmanade att hitta bra bromspunkter. Fick dock till en ganska hyfsad linje mot slutet av race2. Sen kommer ytterligare en chikan på baksidan, Korkskruven! 200+ på rakan, sen en tight chikan som dyker ner höger i en svacka för att sen vända tillbaka upp, och sen snabbt på gas igen, gena lite över kurbsen! Även dom riktigt duktiga verkade ha svårt att hålla linjen alla gånger, så här känner jag ingen som helst skam!
Tills slut sista kurvan innan start/mål, så jäkla go! Nästan armbågsskrap, å sen full gas på 2an ut på startrakan! Fick till en mini-wheelie över målflagg i r2
Förbättrade min tid till 1.03-ish på race2, det duger inte! Ngt måste göras! Snabbgas, raceväxlat, flytta upp fotpinnarna, mer sadelskum och knäpuckar i trä! (?)
Fick skäll av Michelin!
(…nåja, en rekommendation kanske är mer korrekt…)
Tänkte ju som sagt köra Power Performace Slick den här gången, gick o snackade lite lufttryck med Michelin på plats. Ingen bra ide tyckte dom! Power performace (medium) är för de riktigt tuffa grabbarna&tjejerna, behöver ligga på 90+ grader för att funka bra. Blev till att gilla läget och kränga på ett Power Slick 2 istället och hör och häpna, det funkade hur bra som helst! Vem kund ana att Michelingubbarna skulle sitta inne på sådan kunskap! Lärdom: det lönar sig att fråga folk som har erfarenhet!
View attachment 473146