hannuse
När resan är målet
Ja, vissa modeller verkar fungera, så väldigt märklig "finess" ?Jag har två kartor på minneskortet på min Montana 600, och det fungerar utan problem.
Ja, vissa modeller verkar fungera, så väldigt märklig "finess" ?Jag har två kartor på minneskortet på min Montana 600, och det fungerar utan problem.
Åkej, då kanske jag hänger med. Trodde den skulle bort från kortet för att kunna använda en annan karta. Smyger ut från diskussionen igen.Ja, men originalet (Garmins topokarta) ligger internt i GPS:en, inte på minneskortet.
Men minnet på 276/278 är starkt begränsat!Garmin har ju tagit bort många möjligheter på nyare GPS-er.
Givetvis för att kunna sälja fler GPS-er.
De ”gamla” 276/278 var fenomenala. Allt gick att ändra, allt gick att ställa in och alla kartor och sjökort funkade alldeles utmärkt.
Men minnet på 276/278 är starkt begränsat!
Men klarar du dig inte med 16GB internminne?Det är precis som Hannuse skriver att man är begränsad till att ha en karta på minneskortet som är problemet. Visst det funkar men om man som jag tex har använt OSM för att åka grus efter "vägnätet" sen vill växla till en topokarta blir det att hålla reda på minnes kort och i sånt fall byta vilket är irriterande.
I normala fall är det väl inget större problem då jag har i minneskortet men OSM på sommaren och en topokarta på vinter för skotern men det hade varit jäkligt skönt att ha alla tänkbara kartor i GPS:en speciellt då man skulle kunna ha många kartor på 32 GB minneskort jämfört med 16 GB internminne.
Jag fattar inte riktigt hur Garmin resonerar i detta fall, om man kan ju knappast sälja fler GPS:er med att begränsa till en karta på minneskortet. Tycker det borde finnas system för att motverka piratkopiering som ändå gjorde det möjligt att ha flera kartor på minneskortet. Man borde ju kunna ha den funktionen genom att man bara kan lägga in kartan via Garmins karthanterare. Tror nog att det istället blir som för mig att man då istället söker sig till tredjeparts kartor.
Hur beter sig GPS:en när du försöker installera flera kartor på minneskortet, använder du MapInstall eller MapSource?Det är precis som Hannuse skriver att man är begränsad till att ha en karta på minneskortet som är problemet. Visst det funkar men om man som jag tex har använt OSM för att åka grus efter "vägnätet" sen vill växla till en topokarta blir det att hålla reda på minnes kort och i sånt fall byta vilket är irriterande.
I normala fall är det väl inget större problem då jag har i minneskortet men OSM på sommaren och en topokarta på vinter för skotern men det hade varit jäkligt skönt att ha alla tänkbara kartor i GPS:en speciellt då man skulle kunna ha många kartor på 32 GB minneskort jämfört med 16 GB internminne.
Jag fattar inte riktigt hur Garmin resonerar i detta fall, om man kan ju knappast sälja fler GPS:er med att begränsa till en karta på minneskortet. Tycker det borde finnas system för att motverka piratkopiering som ändå gjorde det möjligt att ha flera kartor på minneskortet. Man borde ju kunna ha den funktionen genom att man bara kan lägga in kartan via Garmins karthanterare. Tror nog att det istället blir som för mig att man då istället söker sig till tredjeparts kartor.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|