Operation förädling. SPetta - Banracer.

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
..Har du kvar dina fotpinnar BeBe?! Har du hittat felet än?!
Hej, sorry för att jag inte hört av mig. Fullt upp m resor o lic-körning denna veckan. Har inte haft tid o kolla, får hjälp m hojen så jag avvaktar. Pinnarna är kvar men det får bli betalning i hårdvaluta. Sv slotty... :rolleyes:

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
YIPPIE!!!

Så föll en sten från hjärtat *duns*.... :D
Problemet var, att jag satt kablarna från batteriet, som går över startrelät till startmotorn omvänt... när jag bytte plats på dessa två, då blev det annat ljus i displayen... :)

MrNice80

174,74 Hk
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
HONDA CBR 1000RR -08, GSXR1000 K6 (Såld),KTM 450 SX -05, Can-AM Outlander 800 MAX LTD-08 och en EU-moppe.
Grattis, skönt att du hittat felet..
Alltid lika skönt när poletten trillar ner:D

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
Grattis, skönt att du hittat felet..
Alltid lika skönt när poletten trillar ner:D
Ja, man vet man har gjort fel, men ser inte det för det är precis under näsan :mad:

Ok... Se här! Den grova + kablen, (från batteriet) skall alltså sitta på den VÄNSTRA anslutningen. Då funkar det mycket bättre... :D

Bifogat

• Koppla rätt.jpg
    Koppla rätt.jpg
    39.1 KB · Visningar: 104

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
I tankarna...

Skall det ju vara tankskum. Sagt o gjort (numera även det sistnämnda) :D
En stor bit överst, två tunnare på sidorna o en i mitten. Nästan måttskuret...

Bifogat

• DSC01481-liten.JPG
    DSC01481-liten.JPG
    58.6 KB · Visningar: 114

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
Klar?

Kan denne mannen någonsin bli klar? :va
Ja, den frågan ställde jag mig i tisdags, onsdags, o framför allt, i fredags förmiddag när jag febrilt höll på med de sista förberedelserna för att eventuellt o förhoppningsvis få köra ett eller ett par träningspass på Falkenberg.

Fredagen startar utanför Bromölla o hemfärd till HBG påbörjas 8.50. Förarmötet har alltså redan startat, lika så min kamp mot klockan... Något över 9 kastar jag av mig mina saker hemma i hallen o parkerar min BB. Packar ihop mina rejsprylar o beger mig till garaget o en nästan klar Spetta...
De skall bytas däck bak, ny ventil o drev o skiva över från andra fälgen. Oljepluggen skulle najas o ett kärl till överfyllnadsdreneringen skulle hittas plats till under kåpan
:rolleyes:

Det tar sig o hopp finnes, hojen funkar o allt jag kan komma på, sitter som det skall. Dock är jag inte iväg för att hinna till passet kl 12 vilket jag hoppades på tidigt. Kl 12.40 lämnar jag garaget. Stannar på Donken i Halmstad för en liten motorvägslunch o pengauttag. Aj aj aj va de var lite soppa i bussen... Lätt nervös (för allt från reservdunken åkte i hojen) så glider jag in på schell avfarten innan man kör in mot motorbanan. Hmmm, typiskt, 20 öre dyrare litern... Varför tankade jag inte i Halmstad... :huvet

Nu, på gasen sitsta biten, in på parkeringen o "Hej jag skall träna" i Informationen. Öhh... Du e inte med på listan :confused:
Va, men jag har ju bokat, via epost o sagt att jag kom sent.... :mad: :va
Damen ilar iväg o pratar m lite folk... -Så, jo det löste sig iaf. Var god... 300 bagis tack!? (200 billigare) Lugnet lägger sig över hjärtat mitt. Åh, du e en pärla :tuttar !

Ner i depå o packa ut allt... Hojen behöver dock lite starthjälp, men detta fixades med lite assistans av originalbatteriet. 14.25 tuffar en något nervös men idogert glad BeBe ut på sin alldeles egna rejshoj på en nyasfalterad bana. Kalla däck o med en skepsis till hur denna spetta skall bete sig.... Bångstyrig, ryckig, rejsväxlad o ja va mer kan ställa till det? :gnissla
Jo, alla andra som far om en.... Swish.... "Ha ha miss igen" får man tänka när de dyker in framför framhjulet :gnissla
När tempot börjar infinna sig o man gasar mer på rakan så, va fan... Jo, målflagg. Happ... Men de gick ju bra iaf.

Ok, nästa pass 15.50. Lång paus o lite tankar om körningen växlas m intagandet av det lokalt komunalrenade anläggningen bjöd på. Hmmm... måste snabba upp starten av motorn... Ah, koppla på startreläet! :D
En skruv av o så anslut... Prima... Iaf tillfälligt.

Andra passet närmar sig o nu e jag så ivrig o komma ut så jag är 5 minuter för tidig. 106 grader på mätaren gjorde att jag åkte till bussen o stannade hojen en liten stund. Nu, starten har gått o jag upp på hojen. Nu, lite varmare o kläderna lämnar jag fastline ut på rakan.... Mjukt genom chikanen o mjukt på gasen de första kurvorna... Nu känns allt så mycket bättre... Rör mig bättre på hojen. Växlingarna börjar sitta, även om jag får fundera lite... Bromsarna tar förvånadsvärt bra o jag hittar en skön linje i kurvorna efter chikanen. Även i högfartskurvan börjar jag senare få upp flåset o ligger runt 150 i ingången på den. Jo, de andra flåsar fortfarande om mig, men nu får jag lite hak på dem ibland o ser iaf stora klungan framför mig.... Låg tre i bredd i ingånen på rakan när jag skaftar på henne fullt efter en växling vid sista lilla kröken... JÄÄÄÄÄTAN va hon drar iväg... VRIIIID.... :yoparty o så efter min första omkörning kommer klart målflaggen igen.... :huvet
PLÖSTLIGT... i sista kurvan, tvärdör hojen... bruuuu buuuu.... VA FAN :confused: Ah, soppatork... o in m kopplingen... rull rull rull o in i depå.... rull rull rull o stopp vid bussen.... :D Hi hi...

Ja, då var två pass avklarade o stoltheten finner inga extrema uttryck, så jag klär vackert av mig, växlar några ord m Ullman Racing (REC #14), packar ihop o åker hem igen... Men i mitt stilla sinne gror ett hopp inför söndagens race :)

Yeeeaaa, min lilla twin... du o jag ska bli jäääklit bra kompisar! :yoparty

Bifogat

• 1aTräning.jpg
    1aTräning.jpg
    116.4 KB · Visningar: 259

icko

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Hoj
CBR1000RR & AT
Kul o höra att det rör på sig!! :tummenupp

Va själv o körde lite på Mantorp igår, kul tills regnet kom.. :gnissla

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
Tack alla! Nu får tråden övergå i lite mer moddning o justering... :D

Idag har man kört sitt första race på Falkenberg med denna skönheten.
Snittade runt 53-56 sec. Var utanför banan tre gånger men höll mig på hjulen. :yoparty

Bifogat

• DSC01516.JPG
    DSC01516.JPG
    139.9 KB · Visningar: 216
Last edited:

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
Tjena.

Ja dekalerna skall på nu med. Här är en med lite jump-start...

Bifogat

• DSC01500.JPG
    DSC01500.JPG
    114.3 KB · Visningar: 189

lodnert

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Triumph Daytona 675-11
Lyckat bygge med vår kära SP2!

Efter mycket jobb och väntan på första deltävlingen har vi äntligen fått bekräftat att en SP2 fortfarande går fort :)

ERF i Falkenberg gick faktiskt över förväntan när det kom till hojens prestation. Inte EN enda cykel drog ifrån en utan i många fall var det tvärtom faktiskt :tummenupp
Jag kom ner på 49,8 som bäst och det team som vann körde på 47,9, och detta var trots allt första körningen efter ca två och ett halvt års uppehåll.

Däremot så tror jag det blir svårare på Anderstorp då det kommer vara mycket topphastighet istället för acceleration men den dagen den sorgen :D

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
Efter mycket jobb och väntan på första deltävlingen har vi äntligen fått bekräftat att en SP2 fortfarande går fort :)
...
Ja de var maken till o kunna gå. Du får tömma laptimern... ja e duktigt nyfiken på mina tider... Freddan klockade vissa mellan 53-56 sek, o då körde jag ändå om vissa i kurvorna. :D Hej vad de skall gå på A-torpet då.... Så skall jag lära mig bromsa o inte vara så snäll o släppa förbi på idealspåret... :huvet

Kanske hålla mig på mattan med.... :rolleyes:
Jag fixar stompgrips till dess.... har ett extra bakstöd på g med, till dep eller tankningen.... *längtar*

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
*Bling Bling*

Allt e inte bling som glimmar, men visst gör sig lite dekaler på en racehoj?!

I fredags tog jag så hojen till jobbet för att sätta madam på vågen. Med någon liter bensin mindre i tanken visade vågen 188 kg. En minskning mot original på -22 kg. De tycker jag e gott jobbat utan en massa titan.. :)

Bifogat

• 188kg.jpg
    188kg.jpg
    47.8 KB · Visningar: 67
  • Tankvinge.jpg
    Tankvinge.jpg
    96.8 KB · Visningar: 101

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Allt e inte bling som glimmar, men visst gör sig lite dekaler på en racehoj?!

I fredags tog jag så hojen till jobbet för att sätta madam på vågen. Med någon liter bensin mindre i tanken visade vågen 188 kg. En minskning mot original på -22 kg. De tycker jag e gott jobbat utan en massa titan.. :)

188 kg med i stort sett full tank?

Imponerande Mats! :tummenupp

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Tack! Men nej, det var med tom tank. Vad jag menar är att vid förra mätningen, var det kanske 2-2,5l bensin i. Nu var den tom. Får kanske väga den fulltankad en gång bara för att kolla :rolleyes:

Aha. På så vis. Det lät nästan för bra för att vara sant. Ja, och det var ju så också. :gnissla

Får man kanske komma och låna din våg? Orginal ska factoryn väga 206 fulltankad och klar. Efter viss titanförädling borde det vara lite lägre.

lodnert

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Triumph Daytona 675-11
Nya leksaker till hojen :)

Det enda roliga med denna dystra årstid är skruvandet.
Vi har börjat uppdatera hojen med en massa roligt lull-lull :p

Nu har vi slängt i nya kolvar, ny luftburk, HRC baksving etc.
Nu återstår bara slutresultatet i bänken nästa vecka :p

Stay tuned!

Bifogat

• DSC_0006.JPG
    DSC_0006.JPG
    168.5 KB · Visningar: 72
  • DSC_0011.JPG
    DSC_0011.JPG
    182.5 KB · Visningar: 81
  • DSC_0014.JPG
    DSC_0014.JPG
    234.2 KB · Visningar: 100