Operation Fireblade

T.Olsson

Desmoholic
Gick med
15 Feb 2004
Hoj
En stor och en liten Honda
Åh, jag blir så avis när jag ser hur ni alla sliter isär en hoj och bygger något häftigt av den. Var lär man sig egentligen mer om detta? själv klarar jag bara av att göra service modell olja,tändstift,filter mm. Finns det någon mullemeck kurs man kan gå? Studiecirkel i streetfighter bygge???:)

Det är ju här man lär sig, är det nåt du undrar så är det ju bara att fråga och du får svar av någon:tummenupp

Henric#13

30 FAT FAST
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
2016 Husqvarna 701 Enduro,2013 Ninja 636 såld, 2010 BMW F800R - såld
Jag får väl köpa en honda CB 750 från -81 då så det inte gör något om jag fuckar till det. Jaja jag är grymt imponerad av ditt bygge i alla fall. :tummenupp

T.Olsson

Desmoholic
Gick med
15 Feb 2004
Hoj
Nu är inte riktigt säker hur jag ska göra med mina mätare, antingen fortsätter jag med dom här (se bilder) och sätter dit oljetryck, neutral m.m mellan mätarna och styrkronan eller så blir det till att beställa nått annat.
Det kanske är lättare att se sen när man monterat dit tank och kåpor så jag låter det vara såhär sålänge.Bromsvätskebehållaren får jag ju göra nått åt ifall jag ska köra med dom här mätarna.
Här är också en bild på mitt avgassytem som jag gjorde en skarpare vinkel på.
Kom gärna med synpunkter på mätare o avgassystemet.

cbr bilder 003.jpg

cbr bilder 004.jpg

cbr bilder 005.jpg

cbr bilder 009.jpg

cbr bilder 012.jpg

Locke

Medlem
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
CBR600F -93
Nu är inte riktigt säker hur jag ska göra med mina mätare, antingen fortsätter jag med dom här (se bilder) och sätter dit oljetryck, neutral m.m mellan mätarna och styrkronan eller så blir det till att beställa nått annat.
Det kanske är lättare att se sen när man monterat dit tank och kåpor så jag låter det vara såhär sålänge.Bromsvätskebehållaren får jag ju göra nått åt ifall jag ska köra med dom här mätarna.
Här är också en bild på mitt avgassytem som jag gjorde en skarpare vinkel på.
Kom gärna med synpunkter på mätare o avgassystemet.

Mätarna ser sjyssta ut, men kanske lite stora? Skulle nog passa nice på en caferäser dock.. :tungan
Avgaset ser grymt ut, svårt att få det sitta snyggare tror jag. Eller skulle det gå att få det i linje med bakramen?

T.Olsson

Desmoholic
Gick med
15 Feb 2004
Hoj
Mätarna ser sjyssta ut, men kanske lite stora? Skulle nog passa nice på en caferäser dock.. :tungan
Avgaset ser grymt ut, svårt att få det sitta snyggare tror jag. Eller skulle det gå att få det i linje med bakramen?

Jag tycker inte att dom ser så stora ut när man ser dom "live" men jag ska vänta och se hur det ser ut sen när jag monterar tank o kåpor, det kanske blir att man hittar nått annat.
Om jag har lite tur får jag mina kåpor idag:yoparty

Det går ju att få samma vinkel på avgassystemet som bakramen men jag tyckte det blev för klen vinkel på d då, om jag hade höjt upp dragningen då så hade det nog blivit bättre kanske.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati