NakenBandit skrev:Jag Lasik-opererade mina ögon i somras hos Dr Timo Koskela i Umeå, http://www.koskela.com/ . Det kostade ca för mig ca 22000 kr gör båda ögonen och jag är supernöjd![]()
Innan operationen hade jag rent katastrofal syn, - 6,75 på höger och - 4,75 på vänster, eller på svenska, jag kunde inte läsa den största bokstaven längst upp på syntavlan![]()
Nu, ca ett ½ år efter operationen har jag 1,2 på båda ögonen, man brukar räkna 1,0 som "perfekt" syn![]()
Operationen tog ca 20-25 minuter för båda ögonen och kändes ingenting. Efteråt fick man vila med ögonen stängda i 1 timme innan man fick åka hem. Dagen efter mättes min syn till 1,0 på vänster och 0,8 på höger och vips fick jag köra bil utan glasögon!!!
Sedan var det under en veckas tid en massa droppar til höger och vänster, antibiotika, cortison osv. Och sedan vanliga tårdroppar i ca 1 månad då man blir lite torr i ögonen efteråt men annars inte ett enda problem
![]()
Jag kan inte nog rekommendera operation men sök lite på internet så du får mer info innan du bestämmer dig.
M.v.h. Ralf. Edit: Jag fick även lite sämre mörkerseende, men det var det värt.
Funderar också på att göra det hos Koskela. Hur är dom där? Fixar man båda ögonen på en gång? Finns det olika metoder?
Sådär, det var alla frågor