Operera ögon med laser. Någon som gjort det?

KlotErik

Pronto
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Ekerö
Hoj
R1100 GS
Jag boostade upp synen i november förra året på globens ögonklinik. Är jävligt nöjd med resultatet. Dom fick köra Elsa pga att mina hornhinnor var lite för tunna för Lasik, med Elsametoden avlägsnar man hornhinnan med en svag etanollösning sen pillar man hornhinnan åt sidan och går loss en stund med läjsern, sen pillar man tillbaks hornhinnan. Klart! :yoparty Med Lasikmetoden så avlägsnas hornhinnan med kniv istället:näsblod Iövrigt så funkar själva laseringreppet princip lika på båda metoderna, iallafall som jag har fattat det hela.:)
 

Stefan06

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2006
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha XJ900
Det här med laser i Turkiet är ganska nytt i Sverige, men danskarna och norrmännen har gjort det i flera år. För att att inte tala om tyskar, holländare och engelsmän, de har alltid stora grupper som åker till Turkiet för att det är billigare. Ju fler patienter en läkare har desto mer erfaren blir han och det är väl också en av anledningarna till att folk åker. I Jönköping till exempel har de bara operationer en dag i månaden. Hur erfaren blir en läkare om han bara har 50 patienter per år?

Känner folk som åkt till Turkiet för att fixa ögonen och de har varit helnöjda. Ögonlaser + en veckas semester i billiga Istanbul = aldrig mer linser.
 

Naurin

Humlefärgad? Den är race-gul!
Gick med
20 Aug 2005
Ort
Linköping (Götet på sommarn)
Hoj
Aprilia RSV1000R 2006
Jag har tänkt lägga mig under lasern om några veckor, men en fråga har väckts. Hur gör man med körkortet? Där står det ju att jag måste ha glasögon :) Tillåmed jag hade tyckt att det lät lite sådär om jag avr polis och någon försöker övertyga mig om att deras syn blitt helt perfekt....
Chansen att polisen letar linser i ens ögon é väl iofs fruktansvärt liten, men det skulle fan inte förvåna mig om man kan få skit från försäkringsbolaget om något händer och man inte har glasögon/linser i vid tillfället, även om man har perfekt syn, men bara för att det står att man ska ha det i KKet.


KlotErik skrev:
2371334 Jag boostade upp synen i november förra året på globens ögonklinik. Är jävligt nöjd med resultatet. Dom fick köra Elsa pga att mina hornhinnor var lite för tunna för Lasik, med Elsametoden avlägsnar man hornhinnan med en svag etanollösning sen pillar man hornhinnan åt sidan och går loss en stund med läjsern, sen pillar man tillbaks hornhinnan. Klart! :yoparty Med Lasikmetoden så avlägsnas hornhinnan med kniv istället:näsblod Iövrigt så funkar själva laseringreppet princip lika på båda metoderna, iallafall som jag har fattat det hela.:)
 

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Eskilstuna/Åre
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Naurin skrev:
2372054 Jag har tänkt lägga mig under lasern om några veckor, men en fråga har väckts. Hur gör man med körkortet? Där står det ju att jag måste ha glasögon :) Tillåmed jag hade tyckt att det lät lite sådär om jag avr polis och någon försöker övertyga mig om att deras syn blitt helt perfekt....
Chansen att polisen letar linser i ens ögon é väl iofs fruktansvärt liten, men det skulle fan inte förvåna mig om man kan få skit från försäkringsbolaget om något händer och man inte har glasögon/linser i vid tillfället, även om man har perfekt syn, men bara för att det står att man ska ha det i KKet.


Du får väll gå och göra en ny synundersökning.
 

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Ort
Härnösand
Hoj
2020 Harley-Davidson Ultra Limited
NakenBandit skrev:
2370541 OM du tycker det är dyrt, åk till Istanbul får du semester på köpet :tungan

15900:- inklusive allt http://www.sve.lasikreise.no/

15995:- http://www.perfektsyn.se/ och den killen verkar ha lite mer på fötterna. Skrivit böcker och så vidare...

Fast, känns väl inte helt säkert att dra till Turkiet för att göra det,jag gjorde mina hos Koskela i Umeå och är hur nöjd som helst. Aldrig haft några som helst problem. Min 1-årsförsäkring gick ut nu i början av sommaren och fanns ingen som helst anledning att göra om operationen. 1,2 på båda ögonen :tummenupp
Men satan...!

Tack! Den sista länken där var ju högintressant! :tummenupp :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top