bensinskalle
Fulltankad!
God dagens! Eller rättare sagt god kvällens är det ju nu....
Jo efter mycket slit och bök fick jag i gång min jäv** 125:a idag. Jag har bytt till NSR-block ( crm:blocket rasade ) och krabbat med att få ner startmotor osv...
Men i alla fall. Både nu idag vid första turen med nya motorn, och även när jag körde med min gamla crm motor, så upplevde jag hojen som aningen seg. Jag har läst om folk som pratar om en toppfart på 150 och gasres de första växlarna, men de kan jag inte påstå att jag upplever. Kan detta ha med drevningen att göra måntro?
Har för mig att jag kör på 14 fram och något på 40 bak... typ 43. Vad kör ni andra crm:are på?
Nu när jag har nsr:blocket dessutom misstänker jag att det är andra utväxlingar också. Känns som sexan är längre än innan, så det kanske bådar för lägre drevning än normalt kanske?. Tycker motorn får jobba ganska mycket på alla växlar i alla fall...
(I övrigt är allt avstrypt - kröken, cdi:n, insug, luftburk osv )
Jo efter mycket slit och bök fick jag i gång min jäv** 125:a idag. Jag har bytt till NSR-block ( crm:blocket rasade ) och krabbat med att få ner startmotor osv...
Men i alla fall. Både nu idag vid första turen med nya motorn, och även när jag körde med min gamla crm motor, så upplevde jag hojen som aningen seg. Jag har läst om folk som pratar om en toppfart på 150 och gasres de första växlarna, men de kan jag inte påstå att jag upplever. Kan detta ha med drevningen att göra måntro?
Har för mig att jag kör på 14 fram och något på 40 bak... typ 43. Vad kör ni andra crm:are på?
Nu när jag har nsr:blocket dessutom misstänker jag att det är andra utväxlingar också. Känns som sexan är längre än innan, så det kanske bådar för lägre drevning än normalt kanske?. Tycker motorn får jobba ganska mycket på alla växlar i alla fall...
(I övrigt är allt avstrypt - kröken, cdi:n, insug, luftburk osv )