Org vs yoshi system vid besiktning

ante_ante

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2010
Hoj
Yamaha XJ900 1984, Yamaha XT660X -06
Hej hopp !

Det är så att jag skall åka och titta på en Kawa ZX7R på torsdag som jag är väldigt sugen på. En -98 som rullat 4600mil. Men min fråga är , det sitter ett yoshimura helsystem på och tyvärr finns inget org system. Vad säger besiktningen egentligen med ett eftermarknadsblås. Säljarn säger att det inte är något problem. Priset han begär är 32000:- är det ett okey pris?

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Du kan ha ett hembyggt avgassystem om du vill, så länge det är tyst nog. Efter halvårsskiftet 99 har jag för mig att helfordonsgodkännanden infördes på mc, och då får man väl knappt byta däck, men mig veterligen bryr dom sig aldrig i sånt, det är ev buller dom är på jakt efter.

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Pruta 3kkr o ta peningarna o köp ett tyst system eller dylikt

Mkt schnyggt val förövrigt!

ante_ante

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2010
Hoj
Yamaha XJ900 1984, Yamaha XT660X -06
Pruta ska jag försöka göra, iallafall ner till 30k hoppas jag på. Bakdäck ca 70% kvar så där kanske man kan få ner lite på också? Förslag på vad man ska kolla extra noga förutom missljud och läckage?

imp4ct

Ny medlem
Gick med
10 May 2010
Hoj
ktm 250 sx-f 2009
Låter rätt dyrt tycker jag, jag gav 35 för min zx9r med endast 1300 mil, full service bok och allt va som nytt på den.

Spook

Adrenaline MC
Gick med
3 May 2009
Hoj
Hayabusa 2010
Pruta ska jag försöka göra, iallafall ner till 30k hoppas jag på. Bakdäck ca 70% kvar så där kanske man kan få ner lite på också? Förslag på vad man ska kolla extra noga förutom missljud och läckage?

Tjena !
En polare har en Fireblade som skall säljas till ungefär samma pris.
Mer kubik på den...

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Hoj
Nada
Jag besiktade min SV med ett yoshi helsystem utan några problem, är ju bara att skruva dit "ljuddämpnings röret" så blir det något tystare..

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Du kan ha ett hembyggt avgassystem om du vill, så länge det är tyst nog. Efter halvårsskiftet 99 har jag för mig att helfordonsgodkännanden infördes på mc, och då får man väl knappt byta däck, men mig veterligen bryr dom sig aldrig i sånt, det är ev buller dom är på jakt efter.

2003 var det väll?

jag kommer igenom med min R6a från 2001 varje gång utan speglar å rätt dämpare osv.

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Besiktat min R1 med akrapovic helsystem utan db-killers i inga problem två gånger i rad...

jag hade lite problem förra gången, rekommenderades att hänga på ett original på min R6:a... borde vara samma för dig med 400cc mer änn mig :p

Richi-Rich

Kör i alla andras tempo!
Gick med
16 Apr 2007
Hoj
2xR1
jag hade lite problem förra gången, rekommenderades att hänga på ett original på min R6:a... borde vara samma för dig med 400cc mer änn mig :p

Nopp inga problem besiktade senast för en månad sen.. samt körde bana i onsdags och gick fint inga klagomål ;) så min kanske är ovanligt tyst... låter ju som en symaskin med ljudämpare med db-killers i :arsele

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Nopp inga problem besiktade senast för en månad sen.. samt körde bana i onsdags och gick fint inga klagomål ;) så min kanske är ovanligt tyst... låter ju som en symaskin med ljudämpare med db-killers i :arsele

bana är inga problem, värre med besiktningen :)

på Gelleråsen klarar jag mig utan dB-killer :)

N/A

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2008
Hoj
SP-1
Pruta mer. Under 30 är ett okej pris i min värld. Behöver du, så har jag ett komplett avgassystem till en 7a som bara ligger och skräpar.

Är den i okej skick är det en otroligt trevlig hoj.

Richi-Rich

Kör i alla andras tempo!
Gick med
16 Apr 2007
Hoj
2xR1
bana är inga problem, värre med besiktningen :)

på Gelleråsen klarar jag mig utan dB-killer :)

Okej. a jag har aldrig använt mina db-killes sen jag provstarade röret första gången... men dom mäter väl inte ljudet på besiktningen om du inte kommer in med helt raka rör vill säga...:va

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka