Ryssarna har ju en intressant idé
https://www.rt.com/politics/346735-senator-offers-tax-for-organs/#.V2F-m0RC76I.facebook
https://www.rt.com/politics/346735-senator-offers-tax-for-organs/#.V2F-m0RC76I.facebook
Japp. 200 kr om året är ju en rejäl förtjänst. Skatten kanske är högre där?
Approximate mean numbers are from 9 to 50 rubles ($0.13 to $0.76) per horsepower per year.
Japp. 200 kr om året är ju en rejäl förtjänst. Skatten kanske är högre där?
Fast även 100 kr/år är väl ok för nåt som annars bara blir maskföda.
Ngn som har koll på hur man går tillväga om man vill bli organdonator i Sverige? Jag har för mig att jag har sagt ja men vill dubbelkolla+att det är fler i bekantskapskretsen som undrar.
Skickat från min A0001 via Tapatalk
Jag är av den uppfattningen att alla borde vara med i registret, och är man inte det så borde man heller inte få något nytt organ vid behov.
Men om man ska locka folk att gå med så krävs det nog mer än några hundralappar.
Absolut bäst vore det om det inte fanns något register och att dom som inte vill skänka bort sina organ aktivt fick välja bort det.
Då skulle dom så klart även avsäga sig rätten att få organ vid behov också.
Livsviktigt.se
Bra att någon tar upp ämnet. Jag har förstört båda mina njurar genom att köra Harley... skämt åt sido. Jag har en genetisk njursjukdom som mer eller mindre går ut på att det växer vatten blåsor på och i mina njurar. Förra året tog de bort den ena, den vägde då ca 5 kilo. Behöver nog inte säga att de fungerar kasst.
Så nu är det dialys som gäller. Tre gånger i veckan, 4 timmar varje gång. Inga MC-semestrar här inte...
Jonsal, får det transplanterade organet sjukdomen med eller är det bara dina egna som har problemet?
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|