Orginal dämpare?

Melvin

Bulldozer
Gick med
23 Mar 2004
Hoj
Honda CBR 1000 RR
Har sett att ni är rätt trötta på det här dB snacket men måste ändå fråga.
Tänkte köra nån bike-eventsdag. Och dom verkar ju inte släppa in nån på banan utan orginalsystem. Har just nu ett akrapovic helsystem på. Finns det nån adapter att köpa så jag endast behöver byta bakre ljuddämparen? Det passar ju inte direkt.
Har "dynojettat" den i bänk och justerat ventiler osv. När jag då byter till orginalburk, påverkar det mycket?
Tack på förhand!

triple

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Daytona -02 & KTM_200EXC -03
Melvin skrev:
Har sett att ni är rätt trötta på det här dB snacket men måste ändå fråga.
Tänkte köra nån bike-eventsdag. Och dom verkar ju inte släppa in nån på banan utan orginalsystem. Har just nu ett akrapovic helsystem på. Finns det nån adapter att köpa så jag endast behöver byta bakre ljuddämparen? Det passar ju inte direkt.
Har "dynojettat" den i bänk och justerat ventiler osv. När jag då byter till orginalburk, påverkar det mycket?
Tack på förhand!

Japp, då var det igång igen!

Egentligen klarar du dig nog inte på akkra helsystem med originalburk, men har du tur så... Går säkert att fixa adapter, hur ser orignal/helsystemet ut vid "inkopplings punkten"?

Oftast (alltid...) krämar man på mer soppa vid dynojettning, så det kommer att göra att det går lite för fett med originalburk, villket inte är SÅ farligt. På min märker man det tydligt vid låga varv och mycket gas, då misständer den, annars funkar det okej!
Så du kan säkert köra, men utan fulleffekt. Fulleffekt använder du knappast på banan heller så det gör inget!

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Mät med Akra-systemet på. Klarar det gränsen så är det fritt fram förutom på Atorp!

Melvin

Bulldozer
Gick med
23 Mar 2004
Hoj
Honda CBR 1000 RR
Akkra helsystemets skarv går ca: 1 dm längre fram vilket innebär att det fattas en bit rör om jag ska slänga på orginal burk. Men om jag skall försöka producera den biten själv (med tummen mitt i näven) borde det kanske vara enklare att byta hela systemet. Lite surt bara, om man skall behöva byta hela systemet varje gång man kör bana
Tänkte jag skulle köra A-torp så det hade vart kul med effekt. I Kurvorna går det ju så långsamt :D

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000
Chris Ash skrev:
Bike events släpper inte ut någon som inte har originalsystem, oavsett bana.
Är det en nyhet för i år?
Förra året gick det utmärkt med slipon på Kinnekulle, Mantorp och Gelleråsen i BikeEvents regi.

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Förbaskade trams regler!

Undrar vad det är för kålhuvud som kommit på det där med db krav,visst det ska vara nån gränser,man kan ju knappast komma utan nån burk eller rör för då låter det lite väl mycket.De borde iallafall se över reglerna o göra det tillåtet att köra med helsystem eller slip on.Klart boende runt om kanske störs men de är ju medvetna om att de bor nära en motor bana o där körs ju inte varjedag precis,hur många arragemang är det per bana per år?.
Har oxå helsystem på hojen o måttligt road av att byta bara för o köra på bana eller ban dagar,ja annars får man skaffa sig en hoj som endast är anpassad för bana kanske.

Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa