Orginal foder - Max borr (Gsxr 1052cc)

Mr.Steen

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Sep 2004
Hoj
Gsx-r Turbo x2. Hayabusa Turbo 445hk
Tjenare,

Vad är max borr på orginal foder?
Motorn ifråga är en gsxr 1052cc 1988

Bästa hälsningar

Fredrik

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Jag tror lahi kör med bandit cyllinderrad som ger 1195cc på sin gsxr 1052 -86 motor. Prata med en medlem som heter sören, han är föreståndare på bikes hojskrot, (ledtråd han har en röd cb750 -74 i sin avatar.):rofl

Mr.Steen

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Sep 2004
Hoj
Gsx-r Turbo x2. Hayabusa Turbo 445hk
Okok, sitter och funderar på ett set turbo kolvar. Och dom finns i 80 och 81mm. Vad kan en banditrad (om man hittar) tänkas kosta?

1435

Medlem
Gick med
23 Jul 2005
Hoj
GSXR 1340cc..Psb Gsxr 1435cc
Funkar även att ta en 1127cc cylinder och fräsa vevhuset så kan du använda 80-81 mm turbokolvar....80mm=1166cc, 81mm=1195cc på en 1052 motor..

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Jag tror lahi kör med bandit cyllinderrad som ger 1195cc på sin gsxr 1052 -86 motor. Prata med en medlem som heter sören, han är föreståndare på bikes hojskrot, (ledtråd han har en röd cb750 -74 i sin avatar.):rofl

Japp, jag kör med Banditraden, men man måste borra 2 mm för att nå 1195cc, och det har jag gjort. Original är 79 mm i Banditraden, och genom att borra till 81 mm kan man köra med Hayabusakolvar. Självklart har jag sådana också :) Ska du köra med en Bandit cylinderrad (eller 1127:ans rad) måste du fräsa upp blocket en del, annars går inte foderna i hålen. Fördelen med att ta Banditraden framför 1127:ans är att Banditfoderna ger en halv millimeter tjockare gods. Men det finns folk som laddar ordentligt på borrade 1127-rader (med 1195 cc) också :) Och det verkar ju fungera.

Vad kan en banditrad (om man hittar) tänkas kosta?

Jag gav 900 spänn inklusive kolvar (kolvarna kunde jag dock inte använda eftersom jag skulle borra...) på Ebay i Tyskland. Frakt inräknat. I Sverige får du nog ge 2500-3000 för en rad i fint skick.

Last edited:

Sören

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB 750 -74, Honda CB 1100 F -83 med flera

nejnejnej Bladeedge, det är bövelen en röd CB 1100 Superboldor -83 jag har i min avatar :tummenupp

Japp, jag kör med Banditraden, men man måste borra 2 mm för att nå 1195cc, och det har jag gjort. Original är 79 mm i Banditraden, och genom att borra till 81 mm kan man köra med Hayabusakolvar. Självklart har jag sådana också :) Ska du köra med en Bandit cylinderrad (eller 1127:ans rad) måste du fräsa upp blocket en del, annars går inte foderna i hålen. Fördelen med att ta Banditraden framför 1127:ans är att Banditfoderna ger en halv millimeter tjockare gods. Men det finns folk som laddar ordentligt på borrade 1127-rader (med 1195 cc) också :) Och det verkar ju fungera.

Kan man inte lika gärna göra ett motorbyte och slänga i komplett Banditmotorpaket istället för att byta cylinder och kolvar, fräsa, borra och dona?

Last edited:

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Kan man inte lika gärna göra ett motorbyte och slänga i komplett Banditmotorpaket istället för att byta cylinder och kolvar, fräsa, borra och dona?

Jodå, det kan man också göra :) Den motorn är ju nästan en GSX-R-motor. Men sådanadär motorer (kompletta) börjar ta slut verkar det som. Går kanske att hitta i Tyskland, har inte letat så jag vet inte. Original Banditmotor är på 1157 cc. Måste ändå skruva i den för att kompsänka, men vill man borra 2 mm till 81 mm så slipper man iallafall att fräsa ur blocket, och det är ju positivt. Blir 1216 cc då pga det 1 mm längre slaget (59 mm).

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år