orginal nsr 89

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
hello jag undrar vad orginal drevningen är på en nsr125. av 89 årsmodell ??
och vad den har för huvudmunstycke orginal??

och sista frågan vart kan man få tag i ett kåpglas till en 89???
jag ringde till honda i göteborg. dom sa att dom har slutats att tillverkas. så om ni ha några tips på vart man kan få tag i ett sånt så skicka ett pm

tack på förhand. och ta det lungt ute på vägarna :arsele
 

2hjul

Ny medlem
Gick med
25 May 2005
Ort
Våmhus
Hoj
Honda z50 Monkeybike -74 Ktm 620
Hejsan

det är 35 bak 13 fram har jag för mig men är inte säker
 

to_emilb

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2006
Ort
Bromma
Hoj
NSR 125 -92
Orginal NSR -89

Hej

Till Förgasaren gäller följande
Huvud=132
Pilot=52
Nål= 3:e läget från toppen (du skall ha ett läge öppet längst ner på nålen)
Tomgång: ca 1400 varv
Pilotskruv: 2,5 varv ut

Kom just från garaget själv. Hur har du gjort med CDI boxen - behöver den bytas mot orginal eller klarar vi oss?

Brickan i insuget och i röret är nu borta. Kunde dock inte provköra....Någon som vet?
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
på dom äldre nsr125orna så tror jag inte att cdi-boxen är lika dan som på en nyare nsr125. för på dom äldre så är det väl tändning för sig och avgasportar för sig eller har jag fel :brinnerup

to_emilb skrev:
2117493 Hej


Till Förgasaren gäller följande
Huvud=132
Pilot=52
Nål= 3:e läget från toppen (du skall ha ett läge öppet längst ner på nålen)
Tomgång: ca 1400 varv
Pilotskruv: 2,5 varv ut

Kom just från garaget själv. Hur har du gjort med CDI boxen - behöver den bytas mot orginal eller klarar vi oss?

Brickan i insuget och i röret är nu borta. Kunde dock inte provköra....Någon som vet?
 

dj_flovar

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Laholm
Hoj
HONDA NSR 125R kawasaki z500
det är bara att köra det stämmer att en går till portarna en till tändning de e bara å gaaaasssaaa
 

moje

Hunk
Gick med
21 Oct 2005
Ort
Lidingö
Hoj
ktm exc 02 & honda nsr 91
to_emilb skrev:
2117493 Hej

Till Förgasaren gäller följande
Huvud=132
Pilot=52
Nål= 3:e läget från toppen (du skall ha ett läge öppet längst ner på nålen)
Tomgång: ca 1400 varv
Pilotskruv: 2,5 varv ut

Kom just från garaget själv. Hur har du gjort med CDI boxen - behöver den bytas mot orginal eller klarar vi oss?

Brickan i insuget och i röret är nu borta. Kunde dock inte provköra....Någon som vet?

om du tar ur pluggarna så måste man byta huvudmunstycket, jag kör på 145 å den går fint på det...
 

to_emilb

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2006
Ort
Bromma
Hoj
NSR 125 -92
Detta låter ju kanon!

För att vara säker att jag fattar allt rätt:
1: Utblåset är nu öppet (orginalpipa)
2: Brickan i insuget har jag i fickan
= Nu är den orginal igen ? 31 hk?

Inga andra proppar, pluggar, hinder eller tråkigheter?

Gällande huvudmunstycket säger en engelsk instruktionsmanual att orginal är 132 på -89 till -92. Stämmer detta? Jag kollade inte på den som satt, utan bytte till ny 132:a, justerade nålen och slängde gamla... behöver jag 145?

Någon med jollypipa på som kan rekomendera rätt storlek?
 
Last edited:
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top