Orkar man köra?

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Äh,

eftersom du knappast kommer mer än 20mil innan du måste stanna och tanka så löser det sig automatisk!
Farten har en tendens att öka vartefter milen rullar undan, så akta dej för snuten!

Attitude

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2012
Hoj
2008, Suzuki Intruder C1800
Säg till när om du vill ha en reskompis :) Ska också upp dit till sommar från Skara - Umeå :)

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Visst går det utan större problem men personligen åker jag mycket hellre bil om jag ska åka långt. Inte ens vid bra väder är komforten något vidare på en sportigare hoj och när det blir kallt och regnigt så suger det rätt hårt att toura tycker jag.
Jag kan tänka mig att semestra på hoj igen men inte med ett fast mål som ligger långt bort, bättre att ta småvägarna åt det hållet vädret verkar bäst för stunden och stanna för natten när man känner för det. Vissa dagar lägger man 60 mil andra bara 10.

Fast jag är kanske lite skadad av den här upplevelsen: http://www.sporthoj.com/forum/showt...ngtouring-eller-quot-Ash-cloud-Tour-2010-quot

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Kramp i gashanden fixas med detta hjälpmedel. Fungerar väldigt bra.

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Tillbehor/Styre-och-handtag/Gashjalp-MC-82170/ 50kr

Vill man lägga lite mer pengar finns det "farthållare" som skruvas på istället för styränden.
Då kan man släppa handen helt och vila armen mot tanken eller benet ibland vilket kan vara skönt.

Själv körde jag Jönköping-Hamburg på en dag i somras. 67 mil blev det men då hade man ju en härlig paus på färjan.

Nyheter
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping