Kändes som att det inte fanns en muskel alls vid gipsavtaget, gjorde fånigt ont just då men en vecka senare så funkade man ganska normalt sålänge belastningen var "moderat", tränade intensivt och metodiskt då för att få tillbaka så mycket rörlighet och muskler som möjligt så ine resan skulle bli helt bortkastad.
Köra var inga problem alls sålänge man bara rullade runt, belastningen som blev när jag hängde av och vid hårda inbromsningar var lite värre, skulle helt klart gå att köra igenom smärtan om jag var rejält motiverad men ville inte riska något bara för att få kör lite bana, svullnade upp lite efter jag försökte så då la jag ner att försöka och väntade istället.
(självklart så körde jag nära alla pass ändå, mjukt och försiktigt i en lugnare grupp än tänkt men utan någon större attack(utom ibland då hornen kom ut och man var tvungen att vara snabbare än just Den kompisen!
))
Nästa körning var i slutet av april tror det var tre veckor efter andra avgipsningen och då funkade handen nära normalt så det är absolut inga problem att köra bara man bygger upp lite muskler igen först.
Körde mitt första race några veckor senare utan problem, annat än punka på andra eller om det var tredje varvet då...
Så, gissningsvis funkar du normalt ett par veckor efter avgipsning om du tränar som du ska, redan efter några dagar kan du garanterat köra utan problem.