Mutte_R6 skrev:Vart nånstans kan man köra på bana då? Jag bor i Uppsala? =)
Hagster skrev:Det som fick mig att få bort min osäkerhet var när jag blev skjutsad riktigt snabbt, då fattar man att man kan köra mkt fortare än man själv gör.
Jimbo skrev:Tjena!
Jag känner mig osäker när det svänger i högre hastigheter, 100+.
Jag har en R1-00 men är en nybörjare. Jag kan inte släppa tanken på att det kan släppa. I rondeller går jag ner ganska mycket, känns ok då det inte går så fort, men så fort det blir landsväg så känner jag lite obehag. Kan någon ge mig tips på hur jag kan bota detta samt hur långt kan man lita på knarren.
MVH
Tjena! Jag ska följa ditt råd o prova lite bankörning.Kostet78 skrev:Tjena Kompis...
Det finns bara ett ställe du lär dig att lita på hojjen... och det är på en Bana!!!
Det går att svänga jävligt snävt med en hoj....Och minst lika viktigt BROMSA!! Om du har bra däck.
Rennsport RS2 är ett bra bandäck...men inte nödvändigt vid gatkörning.
Anmäl dig till en Bandag och upptäck vad din hoj är byggd för!!!
Och du kommer känna dig så mycket säkrare i trafiken efter den dan...
Jag ska åka på Anderstorp de 28-29 Aug, första gången på bana ska bli spännande! Anmäl er om ni e sugna.Triggerhappy skrev:Att du har spärrar är ett friskhetstecken !!!
Liksom många här innan sagt , kör bana med instruktör, öka långsamt och överskrid inte ditt övre "komfortläge".....förväxla inte landsväg med bana sen bara....dammiga mittsträngar och blinda bilister existerar inte på bana.
Friska däck och bromsar är givet !
Öka långsamt.....
vem arrangerar? var hittar man info om dessa bandagar?Jimbo skrev:Jag ska åka på Anderstorp de 28-29 Aug, första gången på bana ska bli spännande! Anmäl er om ni e sugna.
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |