osäker på hojen

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Hoj
Scott
Den verkar ju va i tarfik i sverige första gången 02 men i annat land 93. Då miltalet ser lite skumt ut (även om möjligt) så kolla slitdelar som fotpinnar m.m. mycke slitna->mycke skumt. spec. om den e från tyskland, de har ju en tendens att skruva på bilar så man vet ju inte.

Appappapp, det är de som importerar från Tyskland som har en tendens till att skruva på mätarna, inte tvärtom.

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös
Appappapp, det är de som importerar från Tyskland som har en tendens till att skruva på mätarna, inte tvärtom.

Har bara hört att de brukar va så på bilar men båda hojarna jag tat in har de inte vat några prob. med iaf så kan ju va som du säger med.

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Finns det inte gamla besiktningspapper? Behöver ju inte betyda något, men SBP skriver ju in mätarställning vid besiktning. Är hojen körd med mätaren urkopplad så säger ju inte papperen nåt hur som helst. De tre senaste ägarna kan du få fram via VV, bara att kontakta dem och fråga lite om hojen.

Även om mätaren är skruvad kan det vara en bra investering (och skruvandet kan vara ett bra argument vid prutning...) Skicket är viktigare, tänk på att allt som är "för" nytt och fint kräver också en förklaring...

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Hoj
Scott
Har bara hört att de brukar va så på bilar men båda hojarna jag tat in har de inte vat några prob. med iaf så kan ju va som du säger med.

Nä tar du in den själv kan du vara riktigt säker på att mätarställningen stämmer. Backa mätare där nere är ungefär som att råna en bank här. :rolleyes:

Swedish-Banjo

Ny medlem
Gick med
17 Feb 2007
Hoj
Ska köpa en Yamaha FZR
Givetvis ska du låta honom stå för besiktning om han erbjuder det. Vill han ha en massa extra betalt kan man ju börja fundera varför... Fråga någon här, denna någon säger "äh, ta chansen" sen visar det sig att det var dumt... Tja du förstår själv.

Var finns mc:n du tänker på?

Jag drog iväg ett sms där jag sa att han skulle försöka få en tid på bilprovningen nu innan helgen. Kan dock bli lite svårt kanske. Men den enda chansen jag har att titta på den är nu på söndag, eftersom jag är borta i 2 veckor efter helgen som kommer, och om han inte hinner besiktiga den innan helgen så känns det ju som att jag måste köpa den obesiktigad.

MC:n finns i Ängelholm och jag bor i Kalmar, så det är ju en bit att åka. Dock kan det ju vara värt det om man får en bra hoj för de pengarna.

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Förutom att det verkar vara en importhoj så låter det skumt med 5 ägare & endast 2300 mil. Inte för att det är något fel på den, men kolla den väldigt noga!

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept