Oscar!

Nordgren skrev:
Beror på vad som ska ingå, men det börjar väl på någonstans från 100kr/mil i motordrift dvs motordelar och bränsle. Sen någon form av ersättning lånet. Sen vill jag inte låna ut endel motordelar och jag inte själv är mek. (Och du vet ju själv vad du vill ha i lån när du blir klar...)
Och självklart den som kraschar betalar men det går att köpa sig fri från för 200'

Ska fundera lite.
Jag har inte helt bestämt mig för om det blir 125 eller 250.
Maila mig om lite olika alternativ.

Last edited:
Nordgren skrev:
Glöm inte att en 250 inte går så snabbt som en R1:a

Men du vet vad jag sagt "Jag kan göra vilken som till..."

Föresten om hojen nu blev för dyr så står den kanske en TSR och väntar på att bli leasad. Bättre läga att diskutera ersättning nu när du börjar förstå vad det kostar att köra racerhoj

Jadajadajada... :rolleyes:

Visst blir det dyrt, men kul... Om nu ni kunde komplettera listan så skickas beställningen ASAP! :7peta

Nyteknik skrev:
Perfekt för en "Fattig student".

:tungan

Racing SKA kosta!! Annars hade ju varenda :cdevil kört!

Fast jag unnar verkligen en fattig student att kunna bli rik på en massa racingupplevelser!
(fastän det blir på bekostnad av att äta nudlar 7 dar/veckan)

oscar skrev:
..
Om nu ni kunde komplettera listan så skickas beställningen ASAP! :7peta

Jadajadajada... :rolleyes:

(kunde inte läsa din beställning. Hade inte rätt program för d! Onsdag kanske jag har bläddrat färdigt i katalogerna.. )

DP #70 skrev:
Ska fundera lite.

DP #70 på en 250r skulle vara klart kul att se :tummenupp
Fast du ska ju inte hyra nordgrens hoj, bättre att han får harva runt på den själv istället :tummenupp

Shoppa andreas hoj :7peta

DP #70 skrev:
Ska fundera lite.
Du ska köra 250 och visa grabbarna vad hög ingångsfart i kurvorna EGENTLIGEN innebär! Vill se! Jag kan t.om tänka mig att bidra lite ekonomiskt för att det ska bli av. (Obs, lite! :tungan )

oscar skrev:
Mitt mål...topp 5...omöjligt ska det f-n inte vara...Pålle får både skulden och sparken!
Du ska slå dessa regelbundet för att komma topp 12!

Sonni Harms
Andreas Mårtensson
Henrik Nordgren
Magnus Fransson
Robert Dobrich
Anders Kihlander
Nicklas Cajback
Jan Corneliusson
Erik Sjöström
Daniel Persson
Eva Hällström
+
En och annan vass norrman som kan dyka upp

:näsblod

Goodstuff skrev:

Det är inga problem för en kille med pondus, kondis, trimmad atlet i världsklass, självförtroende som en pittbull laddad med steroider samt en hoj som enbart är gjuten och byggd efter ett stenhårt arsle och big cajones.

Go Oscar go !!!

Axxexs skrev:
...kunde inte läsa din beställning. Hade inte rätt program för d!

Har inte alla datorer Excel...? :va

Goodstuff skrev:

Tack! :fyllisar

Om det inte skulle gå så är det bara att svälja att man hade fel, men om det går så kommer det kännas jävligt skönt!

Vad är era mål egentligen?

Goodstuff - ha kul... enbart..?
Nyteknik - att slå mig! :D
offkeff - att lära känna nya hojen!?

Goodstuff skrev:
Enbart ha kul. Om det betyder att jag kör snabbare än i år blir jag glad.

Suck! Så innerst inne har du inte ens ett topp30-mål??? Som tävlingsmänniska så existerar in ¨bara ha kul¨ för mig, och jag tycker att den inställningen vid tävlingsverksamhet är sjukt tråkig!

Men det är som sagt bara vad JAG tycker så att ingen blir uppjagad nu...

Jag är ingen tävlingsmänniska. Jag tävlar mot mig själv och för att kunna köra snabbare nästa år så måste jag ha kul.
Dock är det grymt kul att "tävla" med de man ligger närmast, som med Torkel och Titum på B-racet tex, men det är inte det primära för mig. Om jag kommer sist men har kört bättre än jag förväntade mig och har gjort tidigare så är jag nöjd.

oscar skrev:
Goodstuff - ha kul... enbart..?
Nyteknik - att slå mig! :D
offkeff - att lära känna nya hojen!?

Om det blir 250 för mig så tänkte jag helt enkelt bara åka fortare än er andra. :hoppskrat

Goodstuff skrev:
Jag är ingen tävlingsmänniska. Jag tävlar mot mig själv och för att kunna köra snabbare nästa år så måste jag ha kul.
Dock är det grymt kul att "tävla" med de man ligger närmast, som med Torkel och Titum på B-racet tex, men det är inte det primära för mig. Om jag kommer sist men har kört bättre än jag förväntade mig och har gjort tidigare så är jag nöjd.
Ha ha, det var ett j-a tjat om b-racet! I din signatur nu också! :D Men du har inte skrivit att du hade ca 40 hk mer och 40 kg mindre att släpa runt på förutom föraren, he he... Fast hade jag kört som jag gjorde 2003 (typ en sekund snabbare per varv i snitt) så hade du fått äta grus! Titum också! Sådetså! MUAHAHAHAHAHA!

Torkel --> OM ej om i världen vore.....
Fast hade du vunnit hade ju själva racet varit lika kul ändå, fast tråkigare så här i efterhand.
På B-racet hade jag inga 90 hästkrafter i maskinen. Hade alldeles för tjock cylinderfotspackning och således uselt komp. Squishen var 1,2 mm när det ska vara 0,7....

Om inte om hade varit, så hade det varit en kärring på månen.

Så säger en vis gubbe här hemma i Nybro. Det har ju aldrig varit en kärring på månen ju.... :rolleyes:

oscar skrev:
Jag tycker att du ska hålla dig till 125... :4skrika :)

Tyvärr är risken överhängande att så blir fallet, men jag hoppas kunna lösa det hela. Det är ju givetvis ekonomin som spökar.
Jag får helt enkelt hoppas på en snäll :tomten .

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back