Oseriös säljare !!!!

patrikbk

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Ducce på G.....
Hej på er.....

Har just kommit hem igen efter en dryg timme i bilen.

Ringde i morse (redan 07:30) till en kille i Oxie utanför Malmö som hade en VTR Firestorm till salu på Blocklet.

När vi talades vid kom vi överens om att jag skulle komma och kolla på hojen efter 16:00 (då jag slutar jobba då).

När jag ringer till vederbörande för att få vägbeskrivning ca 5 min före avfärd mot Oxie (Malmö) berättar han att hojen syns utanför på adressen.

Väl på plats finner jag säljaren utanför.
Någon hoj syns dock inte till , då denna är ute på en provrunda med en annan spekulant !!!! :mad:

Hade kanske inte varit så svårt för honom att nämna för mig att en annan spekulant var på ingång när vi talades vid per telefon betr vägbeskrivningen...... :huvet

Minuterna efter kommer den andra spekulanten tillbaka och de börjar diskutera priset (framför mig.....) :va

Jag säger då kort och gott att eftersom de uppenbarligen är överens om affär så tackar jag för mig !!!!

Det idioten ifråga inte är medveten om är att jag hade mycket väl kunnat tänka mig att bjuda över den andra spekulanten men gjorde inte det just pga säljarens synnerligen anmärkningsvärda uppträdande !!!! :arsele

Tänkte kort och gott att idioten kan gott nöja sig med det pröjset för hojen.....!!!!!

Detta mina herrar (& ev damer) är enl min uppfattning ett typexempel på hur man inte skall beté sig när man gör affärer. :fatta!

Last edited:

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
Ja du!

Stolpskott finns det gott om :rofl

Var inte orolig...du finner snart en mycket bättre :yoparty :tummenupp

homerone

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg 390
Tråkigt men sånt händer ju. Först till kvarn. Men jag förstår inte varför du lagt ut adress och tele till killen?? :va

Pålle

Nä, jag bara tittar lite.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Leksaker i garaget
Ta bort personuppgifter, och inse sen att alla inte har samma uppfattning om saker och ting. Skulle han neka den andra sæljaren att komma før att nån annan var på væg?

/Joakim

Wesslan

Unusual Scrambler user
Gick med
18 Jan 2005
Hoj
2015, Ducati Scrambler FT
homerone skrev:
2133688 Tråkigt men sånt händer ju. Först till kvarn. Men jag förstår inte varför du lagt ut adress och tele till killen?? :va

Precis, hojen lär ju vara såld :hihi

Wesslan

Unusual Scrambler user
Gick med
18 Jan 2005
Hoj
2015, Ducati Scrambler FT
Pålle skrev:
2133690 Ta bort personuppgifter, och inse sen att alla inte har samma uppfattning om saker och ting. Skulle han neka den andra sæljaren att komma før att nån annan var på væg?

/Joakim

Personligen så brukar jag och de jag gjort affärer med göra som såhär:

Är någon på väg och det ringer en till spekulant så återkommer man till denna om den första spekulanten inte köper hojen. Brukar funka väldigt bra. Står det XXX tusen eller högsbjudande kan dom väl lika gärna komma samtidigt och bjuda. Annars ser jag ingen anledning att dra dit båda 2.

Gick med
14 Oct 2005
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
patrikbk skrev:
Detta mina herrar (& ev damer) är enl min uppfattning ett typexempel på hur man inte skall beté sig när man gör affärer. :fatta!
Och att hänga ut hans namn, tele & adress på nätet för en sån skitsak, är enligt min uppfattning ett typexempel på hur man inte ska bete sig på ett seriöst forum. :7peta

Du kan ju lägga ut ditt eget namn, tele & adress istället.
(Fast jag ser inget intresse i det heller.)

Last edited:

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Om en spekulant har lovat att komma en viss tid, och en annan säger sig kunna komma tidigare så är det väl OK, men jag tycker gott att säljaren kan ringa och informera den första spekulanten om att en annan är på gång.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Vill han att folk ska bjuda över varandra lägg ut annonsen på tradera istället! tycker att det va otroligt dåligt beteende av säljaren! visst är det först till kvarn men då ska man också va väldigt tydlig med att inte boka tid med nån! har jag bokat med en kille att titta på objektet så tar jag inte dit nån innan han varit där..

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
Jag Kommer.............

.....om en timme, håll hojen åt mig tills jag kommer."

Timmarna går ......................

"Ring"....Är hojen kvar.....?
- Jo men jag har lovat hålla den åt en kille som kommer snart.....
"Ok....får leta vidare"

Timmarna går.......................

Gjorde så i början när man sålde nått.........

Numera så gäller:
Först på plats med pengar, har första möjligheten...är man sugen kommer
man fort. Det får alla veta direkt dom frågar på grejor jag säljer.

Tror det finns fler "Fönstershoppare" än såna säljare som du beskriver...
klart han borde upplyst dig om att fler hade frågat och var på väg för att
kolla på den.

KentW

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
cbr 900rr
jag förstår vissa som inte förstår varför du blev arg, men jag håller med dig.

man kan lösa sånt där på ett betydligt snyggare sätt. har man bestämmt tid med en spekulant så är man så illa tvungen att be dom andra att komma lite senare. men har du därimot sagt att jag hör av mig senare under veckan så tycker jag att man har full rätt att sälja saken i fråga. detta är iaf min syn på saken .

E22

En bitter jävel & ett hjärta av sten
Gick med
24 Sep 2004
Hoj
*
Som jag ser det så är det väll först till kvarn som gäller, eller????
Men kan jag också tycka att det borde bli en öppen budgivning då det fanns mer än en spekulant..det hade ju sälgaren känat på också ju.

whitesnake

vad ska man skriva här??
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
suzuki dr650se -00
granath_ skrev:
2133737 jag förstår vissa som inte förstår varför du blev arg, men jag håller med dig.

man kan lösa sånt där på ett betydligt snyggare sätt. har man bestämmt tid med en spekulant så är man så illa tvungen att be dom andra att komma lite senare. men har du därimot sagt att jag hör av mig senare under veckan så tycker jag att man har full rätt att sälja saken i fråga. detta är iaf min syn på saken .

själv tycker jag inte han gör något fel, bara han medelar att det ska komma en annan också, och att båda kommer samtidigt

patrikbk

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Ducce på G.....
War-psycho skrev:
2133710 Och att hänga ut hans namn, tele & adress på nätet för en sån skitsak, är enligt min uppfattning ett typexempel på hur man inte ska bete sig på ett seriöst forum. :7peta

Du kan ju lägga ut ditt eget namn, tele & adress istället.
(Fast jag ser inget intresse i det heller.)

Nu är "personuppgifterna" raderade !!!!!
Hoppas att ingen fann det stötande.......

Kännde mig bara jävligt lack efter bilturen....(Hur kul ar det att köra bil över huvud taget ???)

Som sagt sorry om någon tagit anstöt !!!!

Pålle skrev:
2133690 Ta bort personuppgifter, och inse sen att alla inte har samma uppfattning om saker och ting. Skulle han neka den andra sæljaren att komma før att nån annan var på væg?

/Joakim

Nej kanske inte neka honom att komma..... Men definitivt berätta att en annan kille var på väg för att kolla.

Då hade jag kunnat be honom återkomma till mig när han visste hurvida hojen blev såld eller ej !!!!!! :huvet :huvet

Calmanders

U'll never catch me alive!
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
954 Fighterblade -03
"Spekulanten" i fråga kanske var hans polare, och säljaren kanske inte annat än väntade på att du skulle bjuda över?

RR_Jonas

#63 Supermoto
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
Aprilia SXV550
Ovan säljare kanske?

Kommer ihåg när jag skulle sälja min gamla moppe :näsblod hade kommit överens med en kille som skulle komma och kolla på den dan efter. Lite senare samma kväll ringer en annan som vill komma och kolla samma kväll. Killen köper moppen allt är frid och fröjd tills jag skall ringa den andra killen och tala om för honom att moppen är såld. Eftersom jag nästan aldrig säljer saker så hade jag noll rutin och hade inte skrivit ner personens telefonnummer, bara namnet. Fick spendera halva kvällen framför hitta.se innan jag fick tag i rätt person bara för att säga att moppen var såld.

Men du borde iof ha fått en ursäkt av säljaren när du kom om det nu var så att numret var borttappat eller ej taget.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln