Oseriöst företag?

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Hoj
Kawasaki w800 2016
Probike har väl en generalagent eller? Någon de vänder sig till för att hantera såna här saker. Borde inte de vara intresserade av vad vi på ett anonymt forum får ta del av för information?
Någon någonstans måste ändå sitta i sin stol och tänka att detta är inte bra oavsett sanning eller ej...

Det är dock standard. Visa intresse för kund, sälj båge, be kund fara åt hvete när pengarna är inne, upprepa med nästa kund. Så fortsätter hjulet rulla vidare. Så länge företaget fortsätter sälja hojar till folk så är väl de nöjda.
Jag är rätt övertygad om att Probike känner till denna tråd.
Och säkerligen är det övervägt att inte delta i diskussionen.

Sen hur vida detta är till skada för dem eller ej kan man ju bara gissa.
För mig personligen så skulle jag inte lägga ett sånt här inlägg i vågskålen när jag köper hoj.

Jag bytte in min hoj på Probike i Sätra och blev väldigt nöjd med affären.
Än så länge har den nya gått bra och jag har sluppit garanti och skadeärenden, men det är inget jag oroar mig för i nuläget.

Vill man ha att göra med riktigt riktigt bra handlare så är det nog en Ducce man ska ha.
Både Desmo-center och IBC har visat prov på löjligt bra service vid problem.

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
IBC är väl utsedd till Sveriges bästa återförsäljare/ verkstad i flera år i rad. Med all rätt för de är grymt bra vad jag hört.

Jag har aldrig köpt något av Probike men varit i deras butiker och aldrig fått känslan att där vill jag handla. Är man inte intresserad av HD utan av de andra så är man inte riktigt lika viktig som kund.

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Hoj
Kawasaki w800 2016
IBC är väl utsedd till Sveriges bästa återförsäljare/ verkstad i flera år i rad. Med all rätt för de är grymt bra vad jag hört.

Jag har aldrig köpt något av Probike men varit i deras butiker och aldrig fått känslan att där vill jag handla. Är man inte intresserad av HD utan av de andra så är man inte riktigt lika viktig som kund.

Stämmer bra det! Köpte min streetfighter av dem och fick stora problem med den.
Men inte en tillstymmelse till tjafs. (Mycket nöjd med deras hantering)
Sen köpte Probike den av mig genom att hämta den i Arboga när den var nylagad, Inget tjafs från dem heller då.
Men jag kanske hade tur?

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
Stämmer bra det! Köpte min streetfighter av dem och fick stora problem med den.
Men inte en tillstymmelse till tjafs. (Mycket nöjd med deras hantering)
Sen köpte Probike den av mig genom att hämta den i Arboga när den var nylagad, Inget tjafs från dem heller då.
Men jag kanske hade tur?
Alltså jag tror givetvis att Probike har många nöjda kunder (som dig själv) också. Inget snack, annars hade de väl konkat för länge sen. Det som gör mig irriterad i detta fall är just nonchalansen mot denna kund och hans förstörda säsong. För det är den. Sen om allt är sant det tvivlar jag på för alla spär på sina historier. Probike är bara inget för mig. Dock springer jag inte runt och baktalar ett företag som jag inte kan något om till människor som är intresserade av HD eller Aprilia, Guzzi mm. Jag rekommenderar PB som vilket annat företag som helst sen får den intresserade bilda sin egen uppfattning.

Kommer ihåg en kille på PB i Helsingborg, Pål tror jag han hette. Suverän kille att ha och göra med. Synd de la ner sin butik där för han var alltid skitbra!

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC