Oskarshamn 2010

Martex

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Ystad
Hoj
BMW F 650 GS -01
Var uppe och hälsade på tjejen nu i helgen. Körde en blå Suzuki SV 650 S, även om den mest stod still där uppe. Körde runt lite i lördags.
Såg ett flertal hojar köra runt, två killar hade samma tryck på sina svarta hoodies. Nån vit rad text, sen bild på wheelande hoj under, sen mer text längst ner.
Dels en svart nakenhoj, dels en ktm. Känner nån igen sig?
Vad är det för gäng? Jag kommer vara uppe nån helg då och då under sommaren, ibland på hoj. Kanske kan köra med er nån gång?
 

Encore

Medlem
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Ostkusten
Hoj
Suzuki B-King och en gammal Kawasaki
har väl gjort ca 50 mil på B-Kingen runt P-vik, O-hamn, Figeholm, Virum, Kristdala..


Och snart blir det ännu bättre väder :)
 

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Speed Triple -03, Husky SMR 570 -01, Husa FS650 -08
Även ja har vart ute å åkt lite... Ganska stor risk att ja hamnar i vvik under mc-dagarna oxå, troligen me nån mer retardnisse...
 

JonasHalt

Ny medlem
Gick med
24 Jan 2010
Ort
Oskarshamn
Hoj
KTM 690 Enduro/SMC
Var uppe och hälsade på tjejen nu i helgen. Körde en blå Suzuki SV 650 S, även om den mest stod still där uppe. Körde runt lite i lördags.
Såg ett flertal hojar köra runt, två killar hade samma tryck på sina svarta hoodies. Nån vit rad text, sen bild på wheelande hoj under, sen mer text längst ner.
Dels en svart nakenhoj, dels en ktm. Känner nån igen sig?
Vad är det för gäng? Jag kommer vara uppe nån helg då och då under sommaren, ibland på hoj. Kanske kan köra med er nån gång?

Hej!
Det var jag på den svarta KTM 640-in med oranga kylvingar och en polare på sin Fz1.. Ja nu e ju det fina vädret här så det blir minst 1 tur varje helg för min del, blev nog 25mil förra helgen :) Bara att hänga på!
//Jonas

Även ja har vart ute å åkt lite... Ganska stor risk att ja hamnar i vvik under mc-dagarna oxå, troligen me nån mer retardnisse...

Jag e nog lite sugen på att hänga med dit med.. Vi får ta en tur nu i helgen om vädret tillåter?
 
Last edited:

Buell fox

FINNS VILJAN FINNS VÄGEN.
Gick med
28 Feb 2010
Ort
oskarshamn
Hoj
bmw 1150 ROCKSTER
JÄVLA regn..........hej hej non som ska me till V-vik på lördag??det är strippkörning så ni vet.
 

Kalleman1

Ängel trots allt
Gick med
16 Feb 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
Ducce SS-S - 17, Eldstorm -02
Flyttar i sommar till Oskarshamn :hej
Är det Sviestad som är närmsta banan eller finns det nån mer i trakterna (förutom GR då)??
 

Buell fox

FINNS VILJAN FINNS VÄGEN.
Gick med
28 Feb 2010
Ort
oskarshamn
Hoj
bmw 1150 ROCKSTER
Hej på er alla ivriga hojåkare/skribenter på oskarshamnstråden,vädret har ju inte varit super gutt men jag vet att det finns några tappra hojåkare här i bynn .............tänkte kolla om det fanns intresse för liten tur på FREDAG Smhi har lovat halvgutt väder..Så skiv nu om ni E sugna på en tur..ELLER så kan vi ju bara sitta och dricka kaffe/Röka/ljuga på 7-11..:arsele
skriv non TID som skulle passa:confused: typ MIDDAN så ses vi:krama..
 

Ambience

Ny medlem
Gick med
9 May 2008
Ort
Oskarshamn
Hoj
KTM 660 smc
Vad var det för motardgäng som ja mötte på grusvägen mellan dragskär och figeholm idag?
Var säkert en 5-6 pers tror jag. Skaffade motard i lördags å skulle vara trevligt med lite körkompisar =)
 

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Speed Triple -03, Husky SMR 570 -01, Husa FS650 -08
Vad var det för motardgäng som ja mötte på grusvägen mellan dragskär och figeholm idag?
Var säkert en 5-6 pers tror jag. Skaffade motard i lördags å skulle vara trevligt med lite körkompisar =)

I Figeholm e vi 3 motardpiloter som brukar va ute å busa... 2 står dock p.g.a ras för tillfället men bör va ihop te helgen... Dra iväg ett pm om du vill va me å köra :yoparty
 

STENIS77

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2008
Ort
Oskarshamn
Hoj
Yamaha FZ1-N 2008
Tjenare!
Länge sen man var inne här.. Jag är sugen på MC-Dagarna (helgen typ)
Gutt ska det bli med lite samåkning på söndag 6/6 KL:15 shell..
Hoppas vi blir massor av folk å att vi hänger ihop..
 

STENIS77

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2008
Ort
Oskarshamn
Hoj
Yamaha FZ1-N 2008
Var uppe och hälsade på tjejen nu i helgen. Körde en blå Suzuki SV 650 S, även om den mest stod still där uppe. Körde runt lite i lördags.
Såg ett flertal hojar köra runt, två killar hade samma tryck på sina svarta hoodies. Nån vit rad text, sen bild på wheelande hoj under, sen mer text längst ner.
Dels en svart nakenhoj, dels en ktm. Känner nån igen sig?
Vad är det för gäng? Jag kommer vara uppe nån helg då och då under sommaren, ibland på hoj. Kanske kan köra med er nån gång?

Tjenare!
Skulle kunna tro att det var jag å en kompis du såg!
FZ1-N och en KTM 640
Eller?
 

Ambience

Ny medlem
Gick med
9 May 2008
Ort
Oskarshamn
Hoj
KTM 660 smc
Ja de e dags att dra igång tråden nu när sommaren äntligen kommit!
Vad blir det för runda? funderar på om man kommer om man ska ta sporthojen eller retarden
 

Martex

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Ystad
Hoj
BMW F 650 GS -01
Var uppe och hälsade på tjejen nu i helgen. Körde en blå Suzuki SV 650 S, även om den mest stod still där uppe. Körde runt lite i lördags.
Såg ett flertal hojar köra runt, två killar hade samma tryck på sina svarta hoodies. Nån vit rad text, sen bild på wheelande hoj under, sen mer text längst ner.
Dels en svart nakenhoj, dels en ktm. Känner nån igen sig?
Vad är det för gäng? Jag kommer vara uppe nån helg då och då under sommaren, ibland på hoj. Kanske kan köra med er nån gång?

Hej!
Det var jag på den svarta KTM 640-in med oranga kylvingar och en polare på sin Fz1.. Ja nu e ju det fina vädret här så det blir minst 1 tur varje helg för min del, blev nog 25mil förra helgen :) Bara att hänga på!
//Jonas

Tjenare!
Skulle kunna tro att det var jag å en kompis du såg!
FZ1-N och en KTM 640
Eller?


Okej, JonasHalt och STENIS77 jag såg alltså. :tummenupp
De ringde i måndags och erbjöd mig tjänst i O-hamn, börjar i aug. :banana
Så ni kommer se mig i byn så småningom.
 

eppe

51 veckor kvar
Gick med
4 Jun 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Husabusaberg
söndag 6/6 Kl.15 på shell. Hoppas på lite mer motarder så man slipper åka själv längst fram:arsele
Kommer knappt ihåg hur man gör... Va de högern som fick den å gå fortare:va
 

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Speed Triple -03, Husky SMR 570 -01, Husa FS650 -08
söndag 6/6 Kl.15 på shell. Hoppas på lite mer motarder så man slipper åka själv längst fram:arsele
Kommer knappt ihåg hur man gör... Va de högern som fick den å gå fortare:va

Hinner ja bli frisk så kommer de en Husa te iaf...
 

MCR

Ny medlem
Gick med
6 May 2008
Ort
O-hamn
Hoj
570FS -11
Fin runda det blev idag... Även en liten motard kunde ju hänga med trots att man får tanka var 5:e mil :banana

Lelle nästa! :yoparty
 

Kalleman1

Ängel trots allt
Gick med
16 Feb 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
Ducce SS-S - 17, Eldstorm -02
Nu är utforskandet av vagnätet här i krokarna påbörjat. Blev fullträff på första försöket med vägen från Döderhult (mot Friseryd) till Påskallavik!
 

Martex

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Ystad
Hoj
BMW F 650 GS -01
Lite nyfiken på MC-dagarna i Västervik.
Samma veva som jag ska flytta upp till Oskarshamn så klart, men kanske kunde öst på med flytten och hinna med nån dag där.
Någon som varit där? Är det fullt ös? Eller bara kromslädar?? :confused:
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top