Oskattade polisbilar

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
trodde inte ens att snutten behövde pröjsa vägskatt, pröjsar de för vägtullarna i sthlm också?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Skaffa ett riktigt konto där du i förväg kan sätta en lämplig betalningsdag för dina räkningar!

Det kan jag, dom räkningar jag har fått innan den sista betalas då, dom räkningar som kommer den första betalas nästa gång jag loggar in på internetbanken, dvs den sista.

Jag ids inte öppna räkningarna en och en varje dag, logga in på banken och lägga in en räkning med betalningsdatum mitt i månaden.

Det är dom gånger jag inte hinner få räkningen innan den sista så jag bara har 14 dar på mig jag åker på att betala hunkan.
Att jag oftast betalar 14 dar för tidigt skiter jag i...
 

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Ort
I Sverige!
Hoj
Suzuki GSXR 1000
Förstår tänket men det funkar ju itne så.
Har en polare som fick böter för offentlig urinering för ett tag sedan. Tidigare i veckan såg jag två poliser som stod och pissade vid någon buske när jag tankade.

Poliser kör också för fort, även om de inte är under uttryckning.
De använder inte alltid körriktningsvisare. (Har aldrig hört talas om någon som fått böter för att inte använda blinkers iofs.)
Poliser får köra över hastighetsgränserna utan att sätta på blåljuset. Dock är det väl tveksamt om det får göra det utan någon bra anledning.

Jag tycker att poliserna oftare än andra trafikanter följer trafikreglerna, men jag har också sett poliser som gör fullständigt idiotiska saker på vägarna. Senaste exemplet jag såg var en polisbil som gjorde en omkörning på en 90-väg i ett backkrön och kurva med extremt kort sikt. Hade det kommit en mötande trafikant där så hade det garanterat smällt. Inte verkade polisen ha bråttom heller eftersom han efteråt lade sig bakom nästa bil ca 40 meter längre fram utan att sätta på blåljusen.
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Undrar hur dessa "miss" händer egentligen att de "glömmer" betala skatten för sina bilar.
Synd att man själv inte kan dra upp den ursäkten när man kör för fort eller glömmer besiktiga eller betala skatten osv....

:rolleyes:

//Dio


Fast igentligen är det ju samma sak.. Om du missat betala skatten och ingen kommer på det. Då blir det bara påminnelseavgift mm, och det är väl samma för dom?
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Storm i ett vattenglas.


Gäsp.
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top