Ostrypt mc

Lama

Forza AIK ^_^
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
#Husqvarna 250
Lånar den här tråden lite. Fick reda på i sommras att min hoj ligger på 13 kw.

Tänker ta A-beg till våren så det är lugnt. Undrar bara en sak när det gäller den kommande försäljningen, begår jag ett juridiskt lagbrott om jag inte informerar köparen att den inte går att köras på ett a1-kort? Om han/hon frågar ; är den strypt till 11 kw? Kan jag då kringgå svaret i något stil med; jag har ju kört den på mitt a1, och jag har inte trimmat upp den.

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Lånar den här tråden lite. Fick reda på i sommras att min hoj ligger på 13 kw.

Tänker ta A-beg till våren så det är lugnt. Undrar bara en sak när det gäller den kommande försäljningen, begår jag ett juridiskt lagbrott om jag inte informerar köparen att den inte går att köras på ett a1-kort? Om han/hon frågar ; är den strypt till 11 kw? Kan jag då kringgå svaret i något stil med; jag har ju kört den på mitt a1, och jag har inte trimmat upp den.

Du begår inget brott om du inte informerar om det, men om han frågar och du ljuger så finns ju risken att han vill häva köpet alt. få tillbaka lite pengar. Ang. din "bortförklaring" så vet jag inte.

Jag körde Miton på 17kw, (jag blev stoppad en gång, men snuten sa inget om det, har man tur eller vad?) Och jag skrev inte något om kw eller kk-behörighet i annonsen, men jag hade sådan tur att han som köpte den hade tungt kort. Annars hade jag försökt att inte nämna det när köparen var här, men jag slapp göra det.

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Hoj
Kawa 636 -03
Du begår inget brott om du inte informerar om det, men om han frågar och du ljuger så finns ju risken att han vill häva köpet alt. få tillbaka lite pengar. Ang. din "bortförklaring" så vet jag inte.

Jag körde Miton på 17kw, (jag blev stoppad en gång, men snuten sa inget om det, har man tur eller vad?) Och jag skrev inte något om kw eller kk-behörighet i annonsen, men jag hade sådan tur att han som köpte den hade tungt kort. Annars hade jag försökt att inte nämna det när köparen var här, men jag slapp göra det.
Outlawjävel. :mad:

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..

Ja e så jävla phett outlaw så d e inte sant! fifan! Jag bombouiilar hela tiden! Mest när jag ser gamla tanter som skyndar över gatan så mycket så att dom nästan snubblar på rullatorn, DÅ brukar jag slänga i en lägre växel och gasa helvet, så Katie reser sig och jag ouiilar på varvstopp! fifan vad jag e outlaw :yoparty

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy