lorkan
Bannad
Ja, som rubriken lyder. Jag köpte min NSR -91 i höstas och fick strypningsbrickorna i handen, killen hade tydligen plockat dom 3 veckor tidigare. Antagligen ingenting omställt, bestyckningen eller liknande.
Jag kan jämföra min egen med en STRYPT NSR -89, och 89an har inte alls den ketchupeffekt som min har, mycket sämre acceleration. Dock har den "dragläget" vid 6000varv, jag har mitt på 7000varv. Den strypta toppar cirka 125 km/h och har fanimej bättre vrid än min.
Alltså, jag har ketchupeffekten som en ostrypt borde ha, men inte vridet och absolut inte toppfarten. Jag når ungefär 110-120 på 5an, å när jag lägger i 6an blir det egentligen aldrig mer än 120 ändå. Med mycket medvind och stor hemlängtan& en lååång raksträcka kan man möligtvis pressa upp den i 130, men det är allt. Jag har inga problem med att nå de 120, men sedan blir det inget mer..
Någonting måste vara fel då andra ostrypta NSRer ska toppa ca 150-160..
Egentligen är det nog lika bra med tanke på mitt körsätt, men mycket vill ha mer. Vad kan vara fel ?
Jag kan jämföra min egen med en STRYPT NSR -89, och 89an har inte alls den ketchupeffekt som min har, mycket sämre acceleration. Dock har den "dragläget" vid 6000varv, jag har mitt på 7000varv. Den strypta toppar cirka 125 km/h och har fanimej bättre vrid än min.
Alltså, jag har ketchupeffekten som en ostrypt borde ha, men inte vridet och absolut inte toppfarten. Jag når ungefär 110-120 på 5an, å när jag lägger i 6an blir det egentligen aldrig mer än 120 ändå. Med mycket medvind och stor hemlängtan& en lååång raksträcka kan man möligtvis pressa upp den i 130, men det är allt. Jag har inga problem med att nå de 120, men sedan blir det inget mer..
Någonting måste vara fel då andra ostrypta NSRer ska toppa ca 150-160..
Egentligen är det nog lika bra med tanke på mitt körsätt, men mycket vill ha mer. Vad kan vara fel ?