Otäck MC-stöld

SkogsOlle

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
Mille RSV R -00
GuBe2 skrev:
Usch ! Fy s**an !!
Vilken historia !!
Råkar händelsevis själv ha erfarenhet av hot...
Det är - utan jämförelse - det jävligaste man kan va utsatt för !!!

Olle ("Mr.Schufemtii") >>
Hoppas Du känner stödet från alla här ! :)

( Parentes : Fanns "sveda och värk" med i skadeståndsanspråket ? Bör det absolut göra, anser jag ! )

Mvh .
´ G ´

Japp, sveda och värk, samt psykiskt lidande utgår med 12 kkr.
Och det är klart att jag känner stöd från er!! Är skönt att kunna vetilera funderingar på det här sättet!! Tack!!
/Olle

Last edited:

SkogsOlle

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
Mille RSV R -00
KalleKulspruta skrev:
Fyfan va läbbigt. Blir redigt förbannad när jag läser sånthär. Förstår att du inte vill peta på hojjen nu. Den har ju blivigt "nersmutsad" (ej ordagrant) Jävla sjuk människa. Läbbigt med aggresiva knarkare.

Edit: såg du har han tog emot din rallarswing? Fick du ont i handen efteråt?

Personer som stod utanför lägenheten när han var och kladdade på hojen sa att han hade ett jack i pannan! Jag hoppas att det var jag som orsakade det. Men jag var så uppstressade i den situationen så jag tänkte inte på om det träffade eller om jag hade ont i handen...
/Olle

SkogsOlle

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
Mille RSV R -00
Shunon skrev:
Du får ut dina pengar från brotts offer fonden. du ska inte behöva vänta på att han betalar dem.. :fyllisar

Jag får ut en del av pengarna som det ser ut nu. Brottsoffermyndigheten betalar ut skadeståndet gällande sveda och värk samt psykiskt lidande. Dock så är det lite oklart huruvida de kommer betala skadeståndet för hojen, 30 kkr. De har som regel att de inte betalar ut ersättning för sakskada om inte personen som orsakade skadan hade rymt eller var på permission från en anstalt. Så jag får se hur det blir.
/Olle

Last edited:

MulleMuck

Cepe med megafon
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Yamaha TZR -99
Var hände detta? Älmhult eller Halmstad? Bor emellan Halmstad-Älmhult med ett par mil till vardera plats :huvet

(nej jag har inte gjort nåt :tungan)

SkogsOlle

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
Mille RSV R -00
RED_LiME skrev:
Var hände detta? Älmhult eller Halmstad? Bor emellan Halmstad-Älmhult med ett par mil till vardera plats :huvet

(nej jag har inte gjort nåt :tungan)

Detta hände i Halmstad. För ca en månad sedan!
/Olle

SkogsOlle

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
Mille RSV R -00
Domen kom idag!
Kille fick 6 månaders fängelse, plus att de 2 månader som han hade kvar på sin gamla dom skulle också sittas av. Han var villkorligt frigiven. :kocko
Men nu är det över iaf :yoparty
/Olle

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Det finns inte många jag inte skulle ge en fet omgång om de hotade mig eller på annat sätt förtjänade det, men om personen i fråga är påverkad av rohypnol bör man lägga benen på ryggen. Det e sinnesjukt vad en rohypnolpåverkad person kan göra :gnissla

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
SkogsOlle skrev:
Domen kom idag!
Kille fick 6 månaders fängelse, plus att de 2 månader som han hade kvar på sin gamla dom skulle också sittas av. Han var villkorligt frigiven. :kocko
Men nu är det över iaf :yoparty
/Olle

vet att tråden e gammal, men totalt 8 månader... det e ju skrattretande.
jag vet en som fick dubbelt upp för tillgrepp av bil.

hoppas du mår bra iaf, och att du har fått se något av pengarna ännu

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Kawasaki Zx6R
Har bladdrat gjenom tråden nu och jag bara saga att olle agerade helt ratt! . Har en viss erfarenhat av narkomana på mitt jobb och påtanda sådana kan ju fan vara helt livsfarliga. Nar jag påtraffar sådana ringer jag snuten och låser dørrarna på bilen (ambulans)

SkogsOlle

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
Mille RSV R -00
wonderwizard skrev:
vet att tråden e gammal, men totalt 8 månader... det e ju skrattretande.
jag vet en som fick dubbelt upp för tillgrepp av bil.

hoppas du mår bra iaf, och att du har fått se något av pengarna ännu

Visst är det lustigt att någon med 17!!! tidigare fällande domar kommer undan så förhållandevis enkelt. :huvet Men det är som det är..... :kocko
Jag mår faktiskt bra, för det mesta. Ibland så kommer "gamla minnen" över en, och då känns det lite jävligt, men det är inget som jag hittils inte klarat av.
Och några pengar har jag tyvärr inte sett röken av än. Det ligger hos kronofogden för tillfället och i den takten som de jobbar så lär det ta ett tag.
/Olle

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Fy fan vilken sjuk historia.
Du har flyttat nu antar jag. Hade jag gjort fortare än kvickt i alla fall.

Edit:
JiMpA skrev:
undrar vad för straff han hade fått i USA?
Fyra avrättningar och 3 livstid :tummenupp

FireBusa

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2004
Hoj
Honda NSR
måste bara ge DIG en eloge som var så lugn o kylig. Jag hade nog löpt amok första gången han försökte starta hojen. J*vla Dåre!! Skönt at du klarade dig från fysiska skador! Det är ju sånt här som gör att man blir misstänksam mot allt o alla som är i närheten av en själv :fatta! :gnissla

Last edited:

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Jag hade nog slått av näsbenet, krossat strupen och mosat kulorna på honom av ren panikreflex så han hade nog tur att du var så förstående och extremt cool.

Lövis

PennyBridge Riders
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia
Har för mig att man kan få ers. från brottsofferfonden om killen har vilkorligt när han begår brottet(inte helt 100 på det men kanske värt att kolla)..
Vet att dom pratade om det när jag skulle kräva skadestånd av en stolle....

SkogsOlle

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
Mille RSV R -00
yonsson skrev:
Fy fan vilken sjuk historia.
Du har flyttat nu antar jag. Hade jag gjort fortare än kvickt i alla fall.

Nope, jag bor kvar. Har funderat på att flytta, men bor kvar i lägenheten med motivationen att han inte ska få styra mig eller mitt liv på något sätt.
Även om han gjort/gör det, då jag ibland har svårt att sova, svårt att vara ensam osv så ska händelsen inte få prägla mig mer än vad den hittills gjort.
/Olle

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Helt rätt inställning. Det sjuka är att den killen lär ju gjort minst 50 pers till sömnlösa den senaste tiden.

SkogsOlle

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
Mille RSV R -00
FireBusa skrev:
måste bara ge DIG en eloge som var så lugn o kylig. Jag hade nog löpt amok första gången han försökte starta hojen. J*vla Dåre!! Skönt at du klarade dig från fysiska skador! Det är ju sånt här som gör att man blir misstänksam mot allt o alla som är i närheten av en själv :fatta! :gnissla

Jag hade sprungit ur lägenheten och "runt" huset när han försökte starta hojen. Jag såg aldrig honom sitta på hojen utan jag hörde bara.
Jag tänkte precis som du när han kom in i lägenheten. Jag stod i vägen för honom och undrade vad han höll på med. Tuff som man är(var).
Men så fort som han tog av sig sina solglasögon och jag såg hans ögon så gick jag på defensiven. Mer likgiltlig blick har jag aldrig sett och hoppas att jag slipper se det nån mer gång.
/Olle

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...