Klosse
Gudomlig sporthojare
Annan vätska än blod, men med samma färg?[...] annan vätska som runnit åt samma håll som blodet.
Annan vätska än blod, men med samma färg?[...] annan vätska som runnit åt samma håll som blodet.
Banor är ju inte cirklar där man kör i konstant fart, utan mer som en underbar mc-väg utan mötande trafik, hastighetsgbegränsning och farliga hinder bredvid.För en del av oss andra är bankörningen något helt ointressant. Visst kanske det ger mer kunnande om vart gränserna går, men jag är inte tillräckligt autistisk för att uppskatta repetitionen av kurvor.
Förstå förloppet med ledning av det som går att se. Att blunda för att olyckor är en del av ett aktivt mc-utövande tycker jag personligen är att förneka något väsentligt och viktigt. Som att aldrig vilja prata om döden eller annat som är jobbigt i livet.Vad är egentligen syftet?
Håller jag med om. Både det krasst rapporterande innehållet i den och sedan (min åsikt) känslo-kitschet där folk skriver ”R.I.P.” om personer de aldrig träffat, i tråden som kallas för minneslund, är ganska extremt.Förstår förvisso inte varför den andra olyckstråden finns heller, där folk listar mc-olyckor som inträffat.
Mina rakt-fram pokaler står på hyllor i brorsan garage. Själv har jag inte plats för sånt. Dyra är de också. Kör man med 100 fokus på krokiga vägar i trevlig natur är det en svårslagen upplevelse. Jag gjorde också ett uppehåll i 20 år efter rätt håriga trafikupplevelser, men ingen krasch - förrutom den obligatoriska 30 dagarna efter köpet av första tunga hojen.För en del av oss andra är bankörningen något helt ointressant.
Och för många av oss är kombinationen det roligaste. Hojäventyr, korta som långa, är ju fantastiska. Svårt att uppnå på banan, samtidigt som jag inte vill köra så som jag gör på banan på vägen.För en del av oss andra är bankörningen något helt ointressant. Visst kanske det ger mer kunnande om vart gränserna går, men jag är inte tillräckligt autistisk för att uppskatta repetitionen av kurvor.
Som andra har konstaterat så har man bara ett liv och jag försöker fylla det med varierande saker.
Large size ekorrhjul, FTW!
Det första är inte säkert, det andra är. Att kameran orsakade Schumis skada är inte belagt överhuvudtaget och bara ryktesspridning, som mycket annat gällande honom. Läkarna berättade dock att han förmodligen inte överlevt utan hjälm.Som jag förstått det så var det en kamera på hjälmen som gjorde att sjufaldige F1-världsmästaren Michael Schumacher gick från frisk till kolli. Hjälmar fungerar bättre utan tillbehör monterade.
Men jag skrev att det var MIN anledning och inte att alla skall göra så ;-).För en del av oss andra är bankörningen något helt ointressant. Visst kanske det ger mer kunnande om vart gränserna går, men jag är inte tillräckligt autistisk för att uppskatta repetitionen av kurvor.
Som andra har konstaterat så har man bara ett liv och jag försöker fylla det med varierande saker.
Large size ekorrhjul, FTW!
Vilket frågetecken rätar du ut med bilden alltså?
Tänkte att du hade missat bilden, så jag har ringat in "annan vätska".Vilken fråga (och hur) besvarar du med bilden alltså?
Vilket frågetecken rätar du ut med bilden alltså?
hannuse skrev:
”Om du tittar på bilderna igen så ser du att det även runnit annan vätska i samma riktning.
Så där ligger förklaringen.”
Förklaringen till vad? Frågan var ju inte varför blodet har runnit, utan vad spåren säger om förloppet.
Bilden ser ut att förklara: Annan vätsa än blod, inte samma färg.Annan vätska än blod, men med samma färg?
Förklaringen till spåren, och varför det har runnit just på det sättet hitter du i #9 #10 och #13.Vilket frågetecken rätar du ut med bilden alltså?
hannuse skrev:
”Om du tittar på bilderna igen så ser du att det även runnit annan vätska i samma riktning.
Så där ligger förklaringen.”
Förklaringen till vad? Frågan var ju inte varför blodet har runnit, utan vad spåren säger om förloppet.
Jag har inte kört bana med mc, men väl med bil och de flesta jag har provat har alldeles för få höjdskillnader och för långa raksträckor för att ses som underbara vägar. Lite nyfiken är jag på Gotland Ring, men det finns ingen väg dit.Banor är ju inte cirklar där man kör i konstant fart, utan mer som en underbar mc-väg utan mötande trafik, hastighetsgbegränsning och farliga hinder bredvid.
Föraren låg ovanpå motorcykeln, som ligger vid platsen som blodet har runnit mer än tio meter till. Så varifrån rann allt detta blod?[...] han blev troligen liggandes strax ovanför motorcykeln. Pga vägens lutning har blodet runnit in mot mitten och sedan ner längs vägen.
Det säger väl mer om din förmåga att njuta av att köra motorcykel än om banorna. Det tror jag faktiskt är ett objektivt konstaterande. Knappast för att du är en så förhärdad njutare som har kommit att få skyhöga anspråk på spänning. Eller? Och det påminner mig om ett par kompisar som jag har kört en del med, både i Sverige och utomlands. Bedrövliga upplevelser som jag mest har ägnat åt att titta över axeln och i backspeglarna. De kör som när man blott ska ta sig från en plats till en annan, håller sig till hastighetsbegränsningarna och helst undviker att köra om andra fordon. Och de har ondgjort sig över vägars och banors utformning, som hinder för att ha kul. Ungefär som att klaga över att ölen är våt och hal.Jag har inte kört bana med mc, men väl med bil och de flesta jag har provat har alldeles för få höjdskillnader och för långa raksträckor för att ses som underbara vägar. Lite nyfiken är jag på Gotland Ring, men det finns ingen väg dit.
Mantorp har en enda kurva som är i flera dimensioner (krönet), Gelleråsen är platt, Sviestad platt...
Nürburgring Nordslingan är lagom kuperad och inte för kort, men den ligger lite off.
Hur kom du fram till att han låg ovanpå motorcykeln?Föraren låg ovanpå motorcykeln, som ligger vid platsen som blodet har runnit mer än tio meter till. Så varifrån rann allt detta blod?
För en del av oss andra är bankörningen något helt ointressant. Visst kanske det ger mer kunnande om vart gränserna går, men jag är inte tillräckligt autistisk för att uppskatta repetitionen av kurvor.
Som andra har konstaterat så har man bara ett liv och jag försöker fylla det med varierande saker.
Large size ekorrhjul, FTW!
Förstå förloppet med ledning av det som går att se. Att blunda för att olyckor är en del av ett aktivt mc-utövande tycker jag personligen är att förneka något väsentligt och viktigt. Som att aldrig vilja prata om döden eller annat som är jobbigt i livet.
Jag har en spricka i min crosshjälm som exakt matchar kamerafästet jag hade monterat där på. Rejäl omkullkörning ute till skogs.Som jag förstått det så var det en kamera på hjälmen som gjorde att sjufaldige F1-världsmästaren Michael Schumacher gick från frisk till kolli. Hjälmar fungerar bättre utan tillbehör monterade.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |