(OT) Göteborgare!

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Hoj
Ingen, none, Kein.
Om du går över den högra gångbron till höger om bilvägen bredvid gymmet så kommer du till spårvagnsspåren, går du över dem och fortsätter över gatan så kommer du till ett rött landshövdingehus, där bor jag.

//A.

dumbo

Mjutt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
På gång
Re: Välkommen!!!

Rasorblade skrev:
Välkommen till Götet!!

Du skall inte bo i de norra delarna: Hammarkullen, Gårdsten, Angered, hjällbo. Partille är ok!! V. frölunda oxå men det finns bättre..... Resten skall vara OK. ;)

Frölunda är precis samma "skit" som stadsdelarna i nordöst, med den skillnaden att frölunda bor det bara knarkare och pundare. Mycket med "skumt" folk i röresle där. Det är iaf intrycket man får om man går där. En kollega till mig hade inbrott i sin bil, i låst garage 2 ggr. Vad kom de över? Första gången: En mobilladdare. Andra gången: Ingenting.

Jag bor själv i Bergsjön och... på de 6 år jag bott där har jag inte sett mycket till bråk eller "oroligheter". Visserligen blev min RD stulen, men den stod inte på något särskilt bra ställe. Nätbur men insyn i garaget utifrån, dessutom hade jag glömt låsa styrlåset. Dumjävel!
Faktum är att det är mer inbrott och bilstölder och liknande i "fina" områden som Askim och grejer, men det tystas ner för att priserna på villorna inte ska sjunka.

Vad jag vill säga med detta är att många stadsdelar inte förtjänar sitt rykte, oavsett om det är ett bra eller dåligt rykte. Dåliga saker händer oavsett var man bor. Har man ett vettigt garage så är risken liten oavsett var man bor.

En annan kollega hade inbrott i sin bil, i garage, i vasastan. Pundaren hade tydligen tröttnat på att cykla, för han hade tagit sig in i bilen och lassat in cykeln i bagaget, men han hade däckat innan han hunnit iväg, så när min kollega kommer till bilen morgonen därpå ligger han där och sover. Han hann vakna innan polisen kommit dit och gav sig iväg med cykeln (min kollega ville inte bråka), men polisen fann honom ganska snart och så åkte han in igen, bara ett par dagar efter han muckat från fängelset. Loser.

IRON MAN

Daniel-#99 Rookie600
Gick med
24 Mar 2003
Hoj
R6 SuperSport
dumbo skrev:

Jag bor själv i Bergsjön och... på de 6 år jag bott där har jag inte sett mycket till bråk eller "oroligheter".

Bergsjön toppade ju listan i GP, på dom delarna av GBG där det är mest inbrott, droger, bråk och annan skit. :mad:
Men vad vet jag, det kanske är ett bra ställe trots allt. :tummenupp

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Hoj
Ingen, none, Kein.
Lusläs polisronden i GP, Gamlestaden förekommer förekommer inte alls särskilt ofta faktiskt.
Det gör dock Bergsjön, Centrum och Frölunda.

//Anders.

dumbo

Mjutt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
På gång
UnderDOG skrev:
Lusläs polisronden i GP, Gamlestaden förekommer förekommer inte alls särskilt ofta faktiskt.

//Anders.

Där bara skjuter de på varandra spänger de en videobutik lite då och då. ;-)

Appråpå det var den en kille som klev på vagnen vid SKF en gång, på väg till "jobbet", antagligen, eller på väg hem. En öl i näven och en hel uppsättning verktyg (skruvmejslar och annat) som skymtade i innerfickan.

Det är rätt "roligt" detdär. Jag har en jobbarkompis (åter igen) som bor i Kortedala, och det verkar hända minst lika mycket, om inte mer, skit i Kortedala än i Bergsjön, men det är inte en bråkdel så mycket noteringar om Kortdala

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Hoj
Ingen, none, Kein.
Jag tror inte att det är villapriserna i Gamlestan som gör att de inte förekommer i polisronden...
Buset bara bor där, de "jobbar" inte där, det finns ju inget att ta :)
Bättre då att jobba i Örgryte tex :)

//Anders.

dumbo

Mjutt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
På gång
IRON MAN skrev:
Bergsjön toppade ju listan i GP, på dom delarna av GBG där det är mest inbrott, droger, bråk och annan skit. :mad:
Men vad vet jag, det kanske är ett bra ställe trots allt. :tummenupp

Jag säger inte att det är bra, det finns mycket som kunde vara bättre, precis som på andra håll i Gbg, men det är inte så dåligt som ryktet säger. Det som är allra roligast i det hela är att de som snackar mest skit inte ens varit där.

Går man ut en lördagkväll/natt så stöter man eventuellt på nån som är ute och rastar sin hund, annars är det lugnt. Buset är iväg på annat håll. :)
Det är ju vissa platser, som rymdtorget, där det enl. uppgift ska vara lite stök. Själv har jag sällan något ärende dit den tiden av dygnet så jag vet inte. :)

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Jag bodde nästan två år i Gamlestaden och som underhund redan har påpekat så har den stadsdelen ändrat karaktär de senaste åren. Var lite vilda västern första halvåret men efter det har det varit lugnt. Jag hade min hoj stående på en låst innergård, funkade bra men det var en unge som sprang emot och repade tanken :mad: Grabben var väl tre eller nåt så man ska väl egentligen inte bli arg. Kunde ha hänt var som helst.

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Hoj
Ingen, none, Kein.
Det är väl ungefär samma sak i Gamlestan, oförtjänt ryckte, på sin höjd lite sönderslagna busshållplatser eller sprängda videobutiker..

Dumbo, också segt på jobbet?

//Anders.

Mekus

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HyrKalsong 650 GT Comet
dumbo skrev:
Jag säger inte att det är bra, det finns mycket som kunde vara bättre, precis som på andra håll i Gbg, men det är inte så dåligt som ryktet säger. Det som är allra roligast i det hela är att de som snackar mest skit inte ens varit där.

Går man ut en lördagkväll/natt så stöter man eventuellt på nån som är ute och rastar sin hund, annars är det lugnt. Buset är iväg på annat håll. :)
Det är ju vissa platser, som rymdtorget, där det enl. uppgift ska vara lite stök. Själv har jag sällan något ärende dit den tiden av dygnet så jag vet inte. :)

Jag hade min bil parkerad vid rymdtorget för några år sedan när jag var och hälsade på en kompis som bodde där. Gissa vem som fick åka och köpa en ny sidoruta bara för att någon ville kolla på min fotosamling och sno mitt cd fodral med hembrända skivor.

Tilläggas bör att under det året som polaren bodde där så blev han varken misshandlad eller våldtagen så ryktet kanske är överdrivet...

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Jag bor också i gamlestan och kan hålla med om att det är ganska lugnt. Men jag har dock haft inbrott två gånger i bilen nu under våren och den förra hojen bröt de sönder tändningslåset på, trots att den var låst med skivbromslås och kätting och stod i låst källare...

man är ju inte helt nöjd med andra ord...

// fogerty

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Hoj
Ingen, none, Kein.
Du var ju med igår ju.

Fan, säg till om du vill åka någon gång, skicka PM eller ICQ.

//Anders.

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Det är givet! :rock

kanske nån gång nu i veckan, jag har semester nu så jag ska nog upp till Smögen ett par dar nu men är väl tillbaka lagom till helgen för lite :squid

// fogerty (Jörgen in real life)

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Hoj
Ingen, none, Kein.
Joppar sista veckan nu, sen ska jag bort på lördag.

Onsdag, torsdag, eller fredag denna veckan, eller måndag nästa vecka.

//Anders IRL...

dumbo

Mjutt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
På gång
UnderDOG skrev:
Jag tror inte att det är villapriserna i Gamlestan som gör att de inte förekommer i polisronden...
Buset bara bor där, de "jobbar" inte där, det finns ju inget att ta :)
Bättre då att jobba i Örgryte tex :)

//Anders.

Ungefär samma som jag tror det är i Bergsjön. Det händer ju saker överallt, men varför göra inbrott hos arbetslösa stackare som får panta burkar för att försörja ungarna (nåja)? :)

Segt på jobbet?
Nja... Chefen på semester och sitter här och bråkar lite med ett mönsterkort som ska CAD:as, så jar tar det lite lugnt såhär på måndagen. :)

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
UnderDOG skrev:
Om du går över den högra gångbron till höger om bilvägen bredvid gymmet så kommer du till spårvagnsspåren, går du över dem och fortsätter över gatan så kommer du till ett rött landshövdingehus, där bor jag.

//A.
aj aj.... det är ju jäkligt fina hus där!!

nä, jag skulle fan vilja bo i g-staden faktisk...... nära te jobbet perfa....

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Du kan få bo i mitt vindsförråd hållundan :D .

Då har du bara 300 m till jobbet, ska vi säga en femhundring i månaden...

// fogerty

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
fogerty skrev:
Du kan få bo i mitt vindsförråd hållundan :D .

Då har du bara 300 m till jobbet, ska vi säga en femhundring i månaden...

// fogerty

ha, varför inte....hur litet är det??? Fan, en takvåning i g-staden funkar ju....

hehe.... Nä, det blir en lya i halmstad till hösten..... flyr kära götet för tre års studier....

Ludde

#85 - TokStrokeRacing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CRF450 SM o MX
hållundan skrev:
ha, varför inte....hur litet är det??? Fan, en takvåning i g-staden funkar ju....

hehe.... Nä, det blir en lya i halmstad till hösten..... flyr kära götet för tre års studier....

Nää, lämnar du oss?? ILLA!!! :fakta Kanske iofs ska göra samma sak om ett par år...

Men i Torslanda e det fint å bo annars!!! :tummenupp Kan iofs vara lite dyrt nuförtiden....

HA DE GÔTT

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...