OT: Metaltråden!

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Nya skivtips :tummenupp

Ensiferum - Victory Songs. Efter ett par rätt trista släpp kommer fullträffen.

Finntroll - Ur Jordens Djup. Tillbaka till rötterna. Nästan. Saknar lite av det galna från de första två plattorna men annars är den komplett.

W.A.S.P. - Dominator. Återanvänder mycket från 'The Crimson Idol' (som på det mesta den senare tiden). En ny 'Dying for the World', med andra ord en riktig höjdare.

Impious - Holy Murder Masquerade. Schysst, svensk dödsthrash med Sin City-tema, jäklar va ball platta!

Nya Dark Tranquillity verkar schysst också, i samma stuk som 'Character'. Har dock inte lyssnat in mig på den än. Den heter 'Fiction' btw.

Andra schyssta släpp i år, om nån missat: Swallow the Sun - Hope, Miseration - Your Demons, Their Angels, Moonsorrow - V: Hävitetty.
 

A_o_D

dead girls never say no
Gick med
15 Jul 2005
Ort
Skövde
Hoj
zx10r -08
faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan fick just reda på att Dying Fetus spelar i götet på tisdag! nån som har lust att jobba istället för mig då?

har sån sjuk ångest för polarna ska köpa piljetter imorn å detta bandet vill ja verkligen se! hur ofta kommer så här bra band till Sverige liksom... fiiiiitt
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Panzer division är en av deras bästa skivor, samt Nightwing.

Hårdlyssna dem, skaffa Warschau också, en liveskiva från 2005 så får du höra hur dem låter live med den nya sångaren.

Nightwing var första skivan med Marduk som jag hörde. Tack för tipset om liveskivan, den ska införskaffas!
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Om du vill ha den snabbt så kan jag skicka den till dig, helt lagligt såklart! :rolleyes:

Det vore väldigt juste? Sedan jag flyttade från Umeå och hamnade utanför norrnod eller vad nätet nu heter så har jag inte orkat leta reda på några nya DC-hubar som är bra så musikutbudet har... minskat en aning sedan dess :)

Brukar du vara inne på SH-huben förresten? Isåfall kan jag ju låna den där vid tillfälle och naturligtvis lämna tillbaka den när jag lyssnat på den och bestämt mig för att köpa den. :)
 

Solid snake

Guest
2937910 Det vore väldigt juste? Sedan jag flyttade från Umeå och hamnade utanför norrnod eller vad nätet nu heter så har jag inte orkat leta reda på några nya DC-hubar som är bra så musikutbudet har... minskat en aning sedan dess :)

Brukar du vara inne på SH-huben förresten? Isåfall kan jag ju låna den där vid tillfälle och naturligtvis lämna tillbaka den när jag lyssnat på den och bestämt mig för att köpa den. :)
Jag kommer inte in där för den gnäller på att en låt jag har är opassande, liksom en låt, hallå? :va

Det är inte ens rasistisk musik den bölar om, dödslåtar får tydligen inte heta hur som helst i den hubben.

Skicka ett PM med din MSN så får du låna skivan. :tungan
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Förresten så skulle sista bokningen till Metaltown vara bekräftad nu i och med Candlemass enligt metalnyheter.se. Sist jag kollade hade detta inte bekräftats på metaltown.se.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top