OT: Vad kostar en kostym?

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Jag älskar att gå i kostym. Ska ta på mig min idag på kåren tror jag :rolleyes: Fast blir det som vanligt kommer den säkert bli knas. Bättre med denna outfiten.

Last edited:

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
myspinnen skrev:
jag betalade 2100 kr. kostym figursydd i cashmere samt 3 skjortor.. väldans nöjd. bara att åka till Dinos taylor i bangkok... soi 14 tror jag det var.

:fakta Lurad... :blah
Då kunde den skräddaren stänga för det året..

scud

meldeM
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
HYM 1100S
Ja betalade 1200kr för min i thailand, då med dyraste tyget de hade i den färgen.

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Är 180cm hög å 70kg, nästan dina mått alltså.. Jag hittade en klockrent sittande kostym på dressman, tusenlappen fick man betala och den är fin fortfarande efter några år. :)

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
juha01 skrev:

:skrämd

Köp ngt med kvalitet istället, något som sitter snyggt. Det är skillnad på att ha kostym och att bära up en kostym. Prova ngn factory outlet, där finns alltid snygga märkesplagg till mer än halva priset :tummenupp

Trango_B

attackhamster
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Aprilia
Hmmm, eventuellt behöver även jag en ny kostym. Förra gången jag använde den var på midsommar-04. Då spydde både jag själv och andra på den och dessutom sov jag en stund i ett lerigt dike. Morgonen efter tyckte jag den var så j-a äcklig att jag slängde in den i en plastpåse och knöt ihop. Tänkte skicka den på tvätt direkt när jag kom hem men nu kom jag på att den fortfarande ligger i den där påsen i garaget :gnissla :tomten

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Trango_B skrev:
Hmmm, eventuellt behöver även jag en ny kostym. Förra gången jag använde den var på midsommar-04. Då spydde både jag själv och andra på den och dessutom sov jag en stund i ett lerigt dike. Morgonen efter tyckte jag den var så j-a äcklig att jag slängde in den i en plastpåse och knöt ihop. Tänkte skicka den på tvätt direkt när jag kom hem men nu kom jag på att den fortfarande ligger i den där påsen i garaget :gnissla :tomten
MUMMA =) inte ens kemtvätten vill nog ta i den :) :3freak

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
myspinnen skrev:
lurad ja kanske.. men vad kostar en skräddarsydd cashmerekostym i sverige? jag unnar honom semester.

När jag sist var i grekland så frågade jag en grek på orten som jag känner väldigt väl vad dom olika varorna egentligen var värda, sen prutade jag som f-n, tills jag var 10% över priset han hade gett mig, och sa "Okey, du tror nu att du har lurat mig på 10%, du är nöjd, jag är jättenöjd med priset och vi har en deal, right?
Alla tog dealen såg jättenöjda ut, sen fick dom ändå oftast mer än vad vi hade kommit överens om, så jag skulle slippa växel, då såg dom skitsnopna ut.

Däremot den lilla skitiga flickan på ca 9år som sålde rosor, hon fick bra betalt, och dessutom köpte vi glass och läsk åt henne, men vi såg till att hon fick en öppnad läsk så att hon inte kunde sälja den.
Enligt vår grekiske vän så sålde hon blommor för att försörja sig själv i en missbrukar familj där alla fick skaffa sin egen mat, därför såg vi till att hon fick lite "lyx" (glass och läsk är lyx om man är 9år) som inte gick att omsätta i pengar (vi köpte blommor så att hon kunde äta i en vecka minst).

Vi gav bort en ros till varje tjej som gick in på baren där vi satt...

Therudeboy

Guest
Henkka skrev:
Är 180cm hög å 70kg, nästan dina mått alltså.. Jag hittade en klockrent sittande kostym på dressman, tusenlappen fick man betala och den är fin fortfarande efter några år. :)

Dressman suger om man inte är tjock eller har bra tur. MQ är däremot bra när det gäller kostymer, passar det inte så syr dom om då dom har egna skräddare. Iallafall här, men så är jag också stamkund där.

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Therudeboy skrev:
Dressman suger om man inte är tjock eller har bra tur. MQ är däremot bra när det gäller kostymer, passar det inte så syr dom om då dom har egna skräddare. Iallafall här, men så är jag också stamkund där.

Tackar för detta engagemang! Men är inte MQ en tantaffär?????? Jag har fått för mig det.

p.grip

Stockholm
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
ZX-6R -99, HD FXDB -07, Aprilia Falco -02, HD Sportster -10
juha01 skrev:
Tackar för detta engagemang! Men är inte MQ en tantaffär?????? Jag har fått för mig det.

Nej, nej och nej :D
Det har en massa bra kläder. Kan vara lite olika på olika orter har jag dock märkt.

Raskus

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2003
Hoj
Kina 250cc
heinz_p skrev:
Ett tips är en kritsträcksrandig. Klart tidlös och fullt användbar vid middagar och dylikt (0kavajen + jeans)..

Precis, jag köpte en sådan tingest förra helgen på MQ, skitsnygg!
Emilio tror jag det var, kostade 1900:- för kavaj och brallor, den känns fin i kvaliteten också, inget sladdrigt Dressman crap.

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Raskus skrev:
Precis, jag köpte en sådan tingest förra helgen på MQ, skitsnygg!
Emilio tror jag det var, kostade 1900:- för kavaj och brallor, den känns fin i kvaliteten också, inget sladdrigt Dressman crap.

Har MQ även storlekar till folk som inte har blivit inspirerade av den amerikanska stilen(130 kg/170cm), alltså för folk omkring 70 kg/170cm?

Therudeboy

Guest
juha01 skrev:
Har MQ även storlekar till folk som inte har blivit inspirerade av den amerikanska stilen(130 kg/170cm), alltså för folk omkring 70 kg/170cm?

Jag är bara 175cm/90kg men jag har vägt 70kg och köpt kläder där också. Min bror är i samma längd och har din vikt och kläderna från MQ sitter perfekt.

Coola Ola

Guest
juha01 skrev:

De har ju kläder som passar mig (pinnsmal) så det borde allt finnas till dig med!

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år