Otrevlig överaskning

glenoyne

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Ort
Söderköping
Hoj
ZX7-97 RGV 250-90 RMZ 250-06
Köpte R1:an med ägarbytesdatum den 16/3. Pga min tankspriddhet tecknade jag inte försäkring förrän den 20/3 pga att jag inte hämtade hojen direkt. Jag visste att jag skulle få en "straffavgift" då hojen var påställd men inte försäkrad på 5 dagar. Jag trodde det skulle kosta ca 200:- Idag fick jag brev från trafikförsäkringsverket med en avi på 890:- dvs 178:-/dag. Avgiften var räknad på den högsta försäkringspremien dom kunde hitta.

Surt sa räven men en läxa till nästa gång.

Alla som ska köpa ny hoj: Se till att ha försäkring from dagen ägarbytet sker så slipper ni otrevliga utgifter.

MVH Martin
 

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Västervik
Hoj
nietjunie
glenoyne skrev:
Köpte R1:an med ägarbytesdatum den 16/3. Pga min tankspriddhet tecknade jag inte försäkring förrän den 20/3 pga att jag inte hämtade hojen direkt. Jag visste att jag skulle få en "straffavgift" då hojen var påställd men inte försäkrad på 5 dagar. Jag trodde det skulle kosta ca 200:- Idag fick jag brev från trafikförsäkringsverket med en avi på 890:- dvs 178:-/dag. Avgiften var räknad på den högsta försäkringspremien dom kunde hitta.

Surt sa räven men en läxa till nästa gång.

Alla som ska köpa ny hoj: Se till att ha försäkring from dagen ägarbytet sker så slipper ni otrevliga utgifter.

MVH Martin

Fick en fin lapp med beloppet 5800 i höstas för att ja helt enkelt missat en inbetalning i samband med avställning.. slarvigt av mej men men.. inge kul! :huvet
 

Edobbe

You´ll never walk alone
Gick med
10 May 2004
Ort
Västerås
Hoj
Ducati Monster Dark 900
glenoyne skrev:
Köpte R1:an med ägarbytesdatum den 16/3. Pga min tankspriddhet tecknade jag inte försäkring förrän den 20/3 pga att jag inte hämtade hojen direkt. Jag visste att jag skulle få en "straffavgift" då hojen var påställd men inte försäkrad på 5 dagar. Jag trodde det skulle kosta ca 200:- Idag fick jag brev från trafikförsäkringsverket med en avi på 890:- dvs 178:-/dag. Avgiften var räknad på den högsta försäkringspremien dom kunde hitta.

Surt sa räven men en läxa till nästa gång.

Alla som ska köpa ny hoj: Se till att ha försäkring from dagen ägarbytet sker så slipper ni otrevliga utgifter.

MVH Martin

Skicka in en ändringsblankett till VV där du skriver fram datumet ngr dagar. Det funkade för mig!

Lycka till
 

glenoyne

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Ort
Söderköping
Hoj
ZX7-97 RGV 250-90 RMZ 250-06
Edobbe skrev:
Skicka in en ändringsblankett till VV där du skriver fram datumet ngr dagar. Det funkade för mig!

Lycka till

Funkar det?

Nej, hojen betalades den 16/3 så från den dagen är jag ägare och skyldig att ha den försäkrad.

Ockerpris? Ja
Klantigt? Ja

MVH Martin
 

Edobbe

You´ll never walk alone
Gick med
10 May 2004
Ort
Västerås
Hoj
Ducati Monster Dark 900
glenoyne skrev:
Funkar det?

Nej, hojen betalades den 16/3 så från den dagen är jag ägare och skyldig att ha den försäkrad.

Ockerpris? Ja
Klantigt? Ja

MVH Martin


Ja det funkar om den gamla ägaren går med på att ha den försäkrad på sig ngr dagar extra. Bara att snacka med honom och ge honom en hundring för besväret. Jag betalade inte en krona och hade en återbetalning på ca 2000:- :D
 

nicke30

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2005
Ort
Umeå
Hoj
BMW K1300S
Ring ditt försäkringsbolag och fråga om de kan föräkra den lite retroaktivt, det har jag gjort någon gång när jag riskerat liknande betalningar.
 

glenoyne

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Ort
Söderköping
Hoj
ZX7-97 RGV 250-90 RMZ 250-06
nicke30 skrev:
Ring ditt försäkringsbolag och fråga om de kan föräkra den lite retroaktivt, det har jag gjort någon gång när jag riskerat liknande betalningar.


Jag frågade när jag tecknade försäkringen. Men dom kan bara teckna från dagen man tecknar.

Jag får stå mitt kast och ta det som en man :4skrika

MVH Martin
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top