Otrevliga på If!!!

Eas

Vill mycket! Kan lite!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
R6-03 SÅLD
På förra hojjen hade jag Trygg hansa. Bytte hoj och då även förs.bolag. Det skulle jag inte gjort!! Blev lovad en halvförsäkring till bra pris, självklart fick jag med denna förs. ställa av / på som jag ville. Kanon! Tecknade denna och till att börja med skulle jag ha garageförsäkring. Så ringde jag häromdagen och skulle ställa på, då hade priset helt plötsligt gått upp med 2000 spänn!! Varför?? För att få det första priset var jag tvungen att ställa på med det samma! Varför dom inte sa detta när jag tecknade kan ingen svara på!! :va
Tröttnade!! Ringde T & H. Tecknade hos dom igen! Ringde åter till If och bad dom avsluta min förs. Dom ville givetvis veta varför. Då berätta jag att jag sparar 1500/år på att byta bolag och så slipper jag allt stul från dom! Puckot blir förbannad på mig!! Säger med tyken röst: Borttagen!
Tack ska du ha, säger jag! Ha det gott!
Killen svarar inte utan lägger på luren i örat på mig!!
:va :kocko

Bandit1200

ZX12r
Gick med
2 Aug 2004
Hoj
Kawa ZX12r
Eas skrev:
På förra hojjen hade jag Trygg hansa. Bytte hoj och då även förs.bolag. Det skulle jag inte gjort!! Blev lovad en halvförsäkring till bra pris, självklart fick jag med denna förs. ställa av / på som jag ville. Kanon! Tecknade denna och till att börja med skulle jag ha garageförsäkring. Så ringde jag häromdagen och skulle ställa på, då hade priset helt plötsligt gått upp med 2000 spänn!! Varför?? För att få det första priset var jag tvungen att ställa på med det samma! Varför dom inte sa detta när jag tecknade kan ingen svara på!! :va
Tröttnade!! Ringde T & H. Tecknade hos dom igen! Ringde åter till If och bad dom avsluta min förs. Dom ville givetvis veta varför. Då berätta jag att jag sparar 1500/år på att byta bolag och så slipper jag allt stul från dom! Puckot blir förbannad på mig!! Säger med tyken röst: Borttagen!
Tack ska du ha, säger jag! Ha det gott!
Killen svarar inte utan lägger på luren i örat på mig!!
:va :kocko

Thats IF.
Själv bytte jag bolag fr IF till Aktsam (bilen) när IF höjde premien för att de luskat reda på att jag varit inblandad i en viltolycka??! Observera att jag INTE utnyttjade försäkringen eftersom bilen inte blev skadad.

Eas

Vill mycket! Kan lite!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
R6-03 SÅLD
Bandit1200 skrev:
Thats IF.
Själv bytte jag bolag fr IF till Aktsam (bilen) när IF höjde premien för att de luskat reda på att jag varit inblandad i en viltolycka??! Observera att jag INTE utnyttjade försäkringen eftersom bilen inte blev skadad.
Dom upphör aldrig att förvåna!!

rothless

Ny medlem
Gick med
4 May 2004
Hoj
en kul
Eas skrev:
Dom upphör aldrig att förvåna!!

Jag tror att det är mer eller mindre slumpmässigt beroende på vem man pratar med. Alla bolag har ju givetvis många anställda med olika personligheter och bra eller mindre bra dagar...

Mar

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2004
Hoj
Yamaha R1
Håller nog med dig dära ... men sånna dära sura jävlar vill man ju inte ha i sin firma alltså! borde inte dom tänka på också?! :D

mvh mar

rothless skrev:
Jag tror att det är mer eller mindre slumpmässigt beroende på vem man pratar med. Alla bolag har ju givetvis många anställda med olika personligheter och bra eller mindre bra dagar...

tokmaa

Risig?? Jag??!
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Super Ténéré -91, YZ 426-00
Alla bolag har bad guys...that´s life!
Hade otur med fel folk :kocko
Ringde upp ett par dar senare :tummenupp No problems!
Det beror helt och hållet på vilka handläggare man hamnar hos eller
snarare vilka kunder dom haft innan. :yoparty

Ring om några dar igen och förklara läget! :D

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
En offert varar i 30 dagar. Efter det får man begära en ny offert och då kan självklart premien ha justerats. Står tydligt på offerterna.

//jaG

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Bandit1200 skrev:
Thats IF.
Själv bytte jag bolag fr IF till Aktsam (bilen) när IF höjde premien för att de luskat reda på att jag varit inblandad i en viltolycka??!
Hur tusan fick de reda på det?

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Bandit1200 skrev:
Thats IF.

Va fan, de skryter ju själva med i sina broschyrer att det går bra att höra av sig om man tex tappat sin hoj, och kolla om det blir billigare att laga själv än vad självrisken plus premiesänkning skulle kosta, och det ska INTE påverka din premie, så länge du inte utnyttjar din försäkring. Det där borde du fan protestera mot!

/Pajje

Boostmax

Fem fyror är fler än 4 elefantöl !
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
FZ1-S
If sänkte min premie med 20% när jag bytte till dom.
helt ok för mig! :)

MrGreen

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2005
Hoj
GSX-R1000 K4
Bingo skrev:
Hur tusan fick de reda på det?

Om han polisanmälde viltolyckan som man för övrigt är skyldig att göra (annars är det smitning som kan resultera i indraget KK ) så får försäkringsbolaget reda på det och sen om det blir några kostnader pga olyckan typ djurambulans, eftersök, ersättning till ägaren om det är en ren eller vad det nu kan vara så går det på trafikförsäkringen med bonusförlust som följd och därigenom höjd premie.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
MrGreen skrev:
Om han polisanmälde viltolyckan som man för övrigt är skyldig att göra (annars är det smitning som kan resultera i indraget KK ) så får försäkringsbolaget reda på det och sen om det blir några kostnader pga olyckan typ djurambulans, eftersök, ersättning till ägaren om det är en ren eller vad det nu kan vara så går det på trafikförsäkringen med bonusförlust som följd och därigenom höjd premie.
Jaha, ok. Tack för svaret.

Eas

Vill mycket! Kan lite!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
R6-03 SÅLD
Jag jobbar som servicekonsulent och träffar massor av människor med olika personligheter varje dag. Skulle jag vara otrevlig mot dom bara för att jag har en dålig dag så skulle min chef be mig att se mig om efter ett nytt jobb!

Offerten ligger i 30 dar, helt rätt! ..men jag tecknade ju försäkringen han gav mig. Bara att jag ställde inte på med en gång!

Last edited:

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
rothless skrev:

Skiter väl i om folk har dåliga dagar. Har man med kunder att göra ska man vara trevlig eller stanna hemma/byta jobb.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln