otroligt

jasmine

R.I.P-FALLEN RIDERS
Gick med
16 Feb 2005
Hoj
R1-01
Jag o min polare körde på E:an mot trelleborg när hans kedja gick av(dålig service hos) nämner ej namn.Hans länk flög av o träffade mig precis ovanför visiret på min hjälm,skulle gasa om låg i vänster filen.min hjälm o visir sprack o min polare flög i backen.Han på sjukan o allt är ok med han,lite si lite så.OM länken hade träffat 1cm längre ner så hade det varit kört,enligt polis o annat.

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
jasmine skrev:
2226466 Jag o min polare körde på E:an mot trelleborg när hans kedja gick av(dålig service hos) nämner ej namn.Hans länk flög av o träffade mig precis ovanför visiret på min hjälm,skulle gasa om låg i vänster filen.min hjälm o visir sprack o min polare flög i backen.Han på sjukan o allt är ok med han,lite si lite så.OM länken hade träffat 1cm längre ner så hade det varit kört,enligt polis o annat.

Shit! Vilken j-vla nightmare!
Var kedjan gammal? Vad hände med polaren hoj när kedjan gick av? Låste den bakdäcket eller vad??

jasmine

R.I.P-FALLEN RIDERS
Gick med
16 Feb 2005
Hoj
R1-01
UrbanTiger skrev:
2226483 Lite bättre koll på grejerna får man ha själv än att skylla på en verkstad.

Nitad kedja eller säkrat kedjelås. Smord kedja är ju ett rimligt ägaransvar.
Vad har verkstaden med det att göra... det gäller ju ens egen säkerket.

Jo...... verkstan sa att det var okej att köra med 18 PSI i däcken och att hjälm var för pussies :huvet
Min polare kan hojar men har ej verktyg att säkra kedjan.Kedjan var 1 timme gammal,han möte mig efter jobb.

Jag är ingen amatör,ej min polare heller.

UrbanTiger skrev:
2226483 Lite bättre koll på grejerna får man ha själv än att skylla på en verkstad.

Jo...... verkstan sa att det var okej att köra med 18 PSI i däcken och att hjälm var för pussies :huvet
In på en riktig hojjare då tror man att allt är OK

Speedstar

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2005
Hoj
KTM 950 SM
UrbanTiger skrev:

burn in hell! spammer! :fatta!

jasmine

R.I.P-FALLEN RIDERS
Gick med
16 Feb 2005
Hoj
R1-01
MaScoot skrev:
2226471 Shit! Vilken j-vla nightmare!
Var kedjan gammal? Vad hände med polaren hoj när kedjan gick av? Låste den bakdäcket eller vad??
Han frikopplade blixtsnabbt(HAN LEVER)tack vare det.

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Jag har också blivit träffat av en kedja i huvudet. dock har jag ingen annan äm mig själv att skylla. Snärtade till och flög förbi (själv fattade jag inte vad det var och stannade)

Hoppad de går bra med kompisen :tummenupp

IronMike

Guest
Kedjehaveri höll på att göra slut på min karriär 2005.... ramla av hojjen, hängde i styret. fick grepp efter sladden (påväg mot betongblock i 200+) landa i sadeln, wobbel, sen rulla jag en 700 meter innan jag stanna :gnissla

HÅLL KOLL PÅ ERA KEDJOR; LITA INTE PÅ NGN VERKSTAD

:huvet

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
IronMike skrev:
2226595 Kedjehaveri höll på att göra slut på min karriär 2005.... ramla av hojjen, hängde i styret. fick grepp efter sladden (påväg mot betongblock i 200+) landa i sadeln, wobbel, sen rulla jag en 700 meter innan jag stanna :gnissla

HÅLL KOLL PÅ ERA KEDJOR; LITA INTE PÅ NGN VERKSTAD

:huvet

Lite knädarr efter den resan, va? :3freak

En barndomskamrat fick sulan till crosstöveln bortsliten när kedjan gick, kedjan måste ha gått av strax innan bakdrevet och sen snärtat runt drevet och sedan begravt sig i klacken på stöveln och slitit loss hela skiten när knotan drog igenom resten av kedjan.....Han var rätt spak efter den händelsen... :hihi

IronMike

Guest
Lord Adrian skrev:
2226605 Lite knädarr efter den resan, va? :3freak

En barndomskamrat fick sulan till crosstöveln bortsliten när kedjan gick, kedjan måste ha gått av strax innan bakdrevet och sen snärtat runt drevet och sedan begravt sig i klacken på stöveln och slitit loss hela skiten när knotan drog igenom resten av kedjan.....Han var rätt spak efter den händelsen... :hihi
Ja fifan...kunde gått illa, hade änglavakt, var kanske 10 m från betongfundamentet i södra länken vid freddels när det hände...var påväg rakt in mot betongen, när jag fick tillbakakast, å ut på vägen igen :3freak

Usch

Och det som hände din kompis...kedjor kan snärta av det mesta :(

Samt,. Kedjor kan låsa bakhjul. Mycket ofta när kedjor går av, så slår de sönder kedjeskydd, å hamnar i bakhjulet.

Undra hur många av alla dödsolyckor på rak väg, som ingen vet anl till... mitt i natten, på raksträcka - har man ju hört talas om. Kan vara vilt, kan mkt väl vara kedjeras..

Känns som att det finns stoort mörkertal, där bitarna man spakar ger upp. Och inte alls alla gånger är "mycket farliga maskiner man leker med" osv utan rena tekniska problem, framför den klassiska "för fort in i en kurva"....

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZZR600
UrbanTiger skrev:
2226505 Okejjjj, han kunde inte kolla att låset var rätt monterad innan han körde över 200 blås. Har tappat två fiskar (låsclips) och det händer bara vid farter över 230, typ (Fireblade, RK-kedja). Efter att senaste fisken och länken tvättats kemiskt rent och limmats med kontaktlim så sitter den som berget. Silicon fiunkar och även en najtråd eller liten kattstrypare.

Lär er överleva kedjedöden :död

Och alla vi som lämnar in till en verkstad för att vi inte kan själv hur ska vi göra??????? :7peta

Frågan är ju ska man inte kunna lita på att en verkstad gör sitt jobb!!!! :4skrika

Speciellt en så viktig sak som kedjan som kan orsaka enorm skada när den går sönder. Och att en kedja som är en timme gammal går av är skandal :brinnerup

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
UrbanTiger skrev:
2226505 Okejjjj, han kunde inte kolla att låset var rätt monterad innan han körde över 200 blås. Har tappat två fiskar (låsclips) och det händer bara vid farter över 230, typ (Fireblade, RK-kedja). Efter att senaste fisken och länken tvättats kemiskt rent och limmats med kontaktlim så sitter den som berget. Silicon fiunkar och även en najtråd eller liten kattstrypare.

Lär er överleva kedjedöden :död

Limma låsclips med kontaktlim?!?!? För att kunna köra över 230 km/h!?!?!? Yeah, right ... va smart.
Innan du klankar på jasmines polare så kanske du skulle analysera dina egna metoder :hihi

På landsväg är det bara nitlås som gäller, på bana clips beroende på att man växlar om så ofta och behöver länga/korta kedjan dels pga olika drevstorlekar, dels beroende på vad man vill ha för axelavstånd.
Dock använder man BARA nya clips ... clips återanvänds INTE!

jasmine skrev:
2226504 Han frikopplade blixtsnabbt(HAN LEVER)tack vare det.

På vad sätt hjälper det att frikoppla?

237

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
BT 1100 Bulldog
Går länken igenom visiret ? är det samma med stenskott ?
Trodde visiret va av okrossbar plast ( makrolon/polykarbonat )

Tur att det gick bra iallafall.

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Nitlås. Det enda som funkar. Clips är skräp, finns ingen anledning att använda det ens på bana.

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...