Otur 2006 - Slår ni mig?

Timon

Goude!
Gick med
25 May 2005
Hoj
636a
Haha. Jag tror inte det finns tillräckligt med tid kvar på 2006 för att någon här ska hinna med att ha mer otur! :näsblod

bullas

Ny medlem
Gick med
1 May 2006
Hoj
Aprilia SL1000 Falco Streetfighter
Jag bröt handleden i en mc-olycka den 19/6.... fick gå i gips i 10 veckor :(.
När det var en vecka kvar innan gipset skulle tas bort så skar jag mig på en tallrik när jag skulle käka pizza.. Bara till att åka till akuten och sy 3 stygn.

Men tror inte jag slår dig i olycka iaf...

Instabil

Medlem
Gick med
25 Mar 2004
Hoj
RD 250 /RF 900
Du .. köp ingen trisslott..

hmm kollar var du bor .. långt dit , bra, det du har kan vara smittsamt..

Vågar man säga lycka till ??

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Fyfan en sån höjdarsäsong. Hade jag varit du så hade jag krävt att de kollade upp kopplingskorgen för dig. Vad i h-e är det som de har dragit åt egentligen??

Seriöst så låter det som om det har lossat en eller flera bitar från lameller eller kopplingskorgen. GHar ni bevisat att problemet hänger ihop med kopplingen så SKA ju kopplingen kollas upp.

PeppeBus

SDK Socio#2734
Gick med
18 Jul 2003
Hoj
Ducati 999SPR, CBR1000RR
Tar den korta versionen!

Detta hände mig under ca 3-4 veckor, i början av detta året.

Bodde i Frankrike förra året. Tjejen sparka ut mig.. (efter 8år)

jag åkte hem till sverige och lånade en skåpbil av en kompis. Körde ner för att hämta mitt flyttlass. Skrapa självklart upp hela sidan på bussen... kosta skjortan.

Väl hemflyttad, så Köpte jag en bil.. kort tid därefter tvärdog den. (Har nu äntligen fått sålt den.)

Några dagar senare, slängde jag mig på soffan o tyckte synd om mig själv.. satte på stereon för att lyssna på lite go musik.. hembiofärstärkare braka ihop!

Tänkte att nu får det vara slut med dumheter..

Men så hände det som inte fick hända...

Våren kom, och det var dax och ta fram hojen.... Den blev stulen. dagen innan hade jag satt på nya däck/nya kopplingslameller och packat om ljuddämparna.... (har inte haft hoj på hela sommaren) :mad:

Äh det var väll inte så farligt!!

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Hoj
inge för tillf
Mr Helmut skrev:
2470027 Känner igen mig själv i det du skriver men oftast när allt är "för bra" så går det riktigt åt helvete.

Jo verkligen! Förra helgen ville 3 tjejer ha mig, nu har min nuvarande dejt slutat höra av sig. En annan dissade det vi "hade" å den tredje är bara allmänt tjejig :tungan

Wonderboy skrev:
2470399 Jo verkligen! Förra helgen ville 3 tjejer ha mig, nu har min nuvarande dejt slutat höra av sig. En annan dissade det vi "hade" å den tredje är bara allmänt tjejig :tungan
Men på ons har jag min riktiga tös körklar igen - hojen med nuvarande punka :tummenupp veckan innan det tappade jag plånboken, veckorna innan det lyckas ingen på vv beskriva vägen till upprköningsplatsen för bil. å 1100 kr fattigare blir man.. sen efter att man tappat plånboken å förlustanmäler det får man en ny avgift trots att man ska hämta ut körkortet för både bil å mc.. aja uppkörningar är iaf bra saker - lätt som en pläääätt!

Last edited:

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
LOL. Riktigt bra skrivet.

En gammal arbetskompis hade liknande osis, fast allt på en och samma dag.
Dagen började med att han tyckte frukostmjölken kändes varm, "Hmm kanske kylen har pajat" sa han och skulle dra fram kylen för att se så sladden satt i väggurtaget.
det skulle han inte ha gjort.
Kylskåpet fastnar i golvmattan och skär upp en lång reva i köksmattan.
"oj, men det går kanske att svetsa med en mattsvets" tänkte min gode kollega, MEN, när han kollar ner i sprickan ser han det gröna fina luddlagret som täcker upp dom murkna golvbräderna, som kommer av den vattenskada han tydligen hade i köket.
Så min stackars kompis tänker "jag tar hand om det här när jag kommer hem från jobbet" och sätter sig i bilen, som pajar på vägen till jobbet. 3 timmar sen kommer han in till jobbet lagomt likblek och huvudet i höjd med trösklarna. Det vart en dyr morgon för honom.

sportbike

Guest
Vicken jävla sommar du haft.
Själv skulle jag bara provköra en hoj en lördag,åkte med ett par kompisar till Trosa o fikade.
Mycke krokvägar,gick galant hela dagen och blev riktigt varm i kläderna.
Kommer hem på eftermiddan,svänger in på min gata i 10 km/h,möter då en bil som kör mot enkelriktat.
Kastar mig på handtaget,och.........klirr.......där ligger hojen,ja !

15.000 kronor kostade den provkörningen..........

duccen900ss

Sportscam.se 4 life!
Gick med
25 Jul 2003
Hoj
Ducati 848, Ducati Multistrada & KTM 400EXC
Kan trösta dig med mitt 2005: Ramlar ner för en trappa (på ryggen), lägger hojen 2gånger , krockar i en rondell (6mån tvist med f-bolaget), avslutar med att gå på grund med en (lånad) 12 miljoners båt! :tummenupp :näsblod

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024