bordsvatten
GubbaHoj..
Är ute o åker och Kommer ifatt en lätt lastbil precis innan en liten ort och farten går ner ganska mycket. efter ett tag kommer vi ut på 90 väg och lastbilen gasar på. jag märker att kapellet på flaket inte är fastspänt med alla gummistroppar men tänke inte mer på de.. 500 meter senare kommer en tom säck flygandes från flaket!! Jag reagerar genom att försöka "ducka åt sidan". Säcken fastnar på mitt högra handtag och bromshandtaget på något sätt .ska precis försöka ta bort den när den helt plötsligt släpper på något sätt och bara bromsar och hojen tvärnitar o går upp på framhjulet, en ofrivillig stoppie är inte så lustigt i ca 110-120 blås. Och så hög och snabb stoppie gjorde jag inte ens med motarden.. framhjulet wobblar som faaaiin en låång bit.. (blir ju snabbt lite sträcka i den farten)..hänger så mycket bakåt jag kan o tänker att nu gör de ONT!!!!! till slut landar bakhjulet på marken och jag lyckas lossa säcken som fastnar på fotbromsen och bränner fast på avgasröret och fastnar in mellan bromsklossarna och bromsskivan.......
frågan är: hade jag tur som klarade mig oskadd ELLER hade jag otur som kom bakom just DEN bilen just DÅ som hade glömt att spänna fast kapellet JUST DEN gången så att en säck just DÅ den kilometern jag låg efter blåste upp så att den träffade MIN HOJ just på bromshandtaget och de blev som de blev??.......
ja att man ska räkna med oförutsedda situationer visste man ju men de här är ju löjligt....
frågan är: hade jag tur som klarade mig oskadd ELLER hade jag otur som kom bakom just DEN bilen just DÅ som hade glömt att spänna fast kapellet JUST DEN gången så att en säck just DÅ den kilometern jag låg efter blåste upp så att den träffade MIN HOJ just på bromshandtaget och de blev som de blev??.......
ja att man ska räkna med oförutsedda situationer visste man ju men de här är ju löjligt....