Otur eller tur.....

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Ska visst hålla. Har du haft kostnader för åtgärderna på din hoj så ska du kunna få ersättning från bilens trafikförsäkring.

Om man kan visa att det var en sten från den bilen som orsakade skadan.

Det är inget litet om.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Längs vägen in till jobbet ligger stadens returcentral. Av någon anledning tycks alla som skall slänga skräp på ett sådant ställe vara genetiskt inkapabla att på ett säkert sätt framför eller lasta ett fordon.

Mmm, vet hur det är. En av mina favoritrundor börjar med att åka förbi en sådan "miljöanläggning"... sist så fick jag stanna en bil och säga åt fanskapet att göra något åt stolen som hängde över räcket på släpet... den hade bara fastnat lite lätt i något annat skit.
Föraren såg lite skamsen ut men något säger mig att samma förare kommer göra liknande tabbe snart igen.

speedmonster

bonn råtta
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
honda nsr125r -89
skedde detta i närheten av varberg så man kan hålla en extra titt på lastbilar / traktorer å allt av dess like :gnissla

En jääkla röta hade du allt i mina ögon :näsblod

men allt gick ju vägen ändå så det e bara att gratulera :D

eviltank

Ny medlem
Gick med
29 May 2009
Hoj
Suzuki GS1100G
Kör på E6an, bil till jobbet (hojen blev hemma pga batteristrul). Tar om två lastbilar i motorvägshastighet. Helt plötsligt säger det BANG och rutan är knäckt. Jag hann se att det var något som lossnade från lastbilsjäveln, och det träffade rutan precis i ögonhöjden på mig.

Då undrade jag också... är det otur att just jag passerade just den lastbilen och min ruta knäcktes.... Eller är det tur att hojen krånglade - för hade jag fått samma smäll i hjälmen hade jag dött på direkten.

bordsvatten

GubbaHoj..
Gick med
16 Jul 2007
Hoj
såld och/eller kraschad.. BMW 1250 GS Adventure
Men för helvete. Tänk om alla som blivit livrädda, förbannade eller fått bajssmak i munnen av alla oss som kör som idioter i trafiken på MC hade försökt gå vidare med det?
Ge och ta för fan. Dessutom blir jag nyfiken på hur nära bakom du låg lastbilen. Tre sekunder?

Låg inte så värst när vet ej om de va 3 sekunder dock... men en tom säck flyger ju en bra bit i luften...

Ska visst hålla. Har du haft kostnader för åtgärderna på din hoj så ska du kunna få ersättning från bilens trafikförsäkring.

Antingen har det funnits andra omständigheter i fallet med stenen från lastbilen, eller så är handläggaren som du pratat med på ditt försäkringsbolag en pajas som inte kan sitt jobb.

Och grattis förresten till din enorma tur i oturen!

Inga kostnader bara lite mörkt på avgasröret.. Stenen från lastbilen kom från hjulen och var ca en tennisbolls storlek....fastnar ofta mellan dubbla däcken bak på lasbilar...skrev papper med chauffören av lastbilen, men som sagt enligt FB går de aldrig att bevisa att den kom från lastbilen.. angående säcken kanske de hade gått om han hade fler säckar av samma sort o s v.... men orkar inte krångla med sånt och deesutom för sent nu........ och göra wheelies är ju coolt? :confused:

skedde detta i närheten av varberg så man kan hålla en extra titt på lastbilar / traktorer å allt av dess like :gnissla

En jääkla röta hade du allt i mina ögon :näsblod

men allt gick ju vägen ändå så det e bara att gratulera :D

Mellan falkenberg o ullared....Man ska hålla en extra titt på lasbilar o traktorer o bilar o hojar o barn o helikoprar o cyklister o galna gamla tanter och framför allt på :tuttar ...... hehe

Last edited:

Klimpo

Den mänskliga katastrofen
Gick med
31 Jul 2007
Hoj
Buell xb9s
Sicken story. Gladeligen bra utgång trots allt:) med tanke på hur illa det kunde sluta. Man har jue sett en långtradare tappa gatsten och har en arbetskamrat som tappade den nyinköpta sängen på motorvägen. Så nog händer det att folk slarvar med förseglingen av godset.

Mellan falkenberg o ullared....Man ska hålla en extra titt på lasbilar o traktorer o bilar o hojar o barn o helikoprar o cyklister o galna gamla tanter och framför allt på :tuttar ...... hehe

Ska vara extra observant på:tuttar.

Last edited:

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F
En händelse du inte kommer glömma i första taget.
Väldigt osannolikt och samtidigt en väldig tur att det gick så bra som det gjorde.
Köp en lott, du kanske inte behöver arbeta på några år sen. ;)

zm

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2005
Hoj
Er6n -13
Råkade ut för en obehaglig sak för en månad sen..
Låg bakom några bilar på motorvägen. Höll ca 120 km/h och plötsligt ser jag ett reservdäck ligga mitt på motorvägen som bilarna framför bara kör över.
Tur i oturen kan man väl säga så höll jag ett långt avstånd till bilen framför så jag hade tid att väja. :gnissla

GubbMisilen

När jag slutar med hoj tänker jag åka...
Gick med
8 Sep 2008
Hoj
...fort-farande...2000, Aprilia RSV Mille R
OTUR...
Efter som ingen filmade dig och du kunde få vara världsmästare på youtube för en dag !!! :rofl

Grattis till fortsatt fin hojsommar ! :tummenupp

0scar

Guest
Du hade så kallad " Tur i oturen!". Låter helt osannolikt, men vad som helst kan ju hända :) Hade jag vart du hade jag vart väldigt glad!:Bugar
En gång mötte jag en fotölj mitt i högerfilen på e4:an. Jag kände mig förvånad och glad över att ingen låg till vänster om mig.

Skaplig underdrift eller:)

Benjamin

Ödmjukast
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX1300BK -08
Inga kostnader bara lite mörkt på avgasröret.. Stenen från lastbilen kom från hjulen och var ca en tennisbolls storlek....fastnar ofta mellan dubbla däcken bak på lasbilar...skrev papper med chauffören av lastbilen, men som sagt enligt FB går de aldrig att bevisa att den kom från lastbilen.. angående säcken kanske de hade gått om han hade fler säckar av samma sort o s v.... men orkar inte krångla med sånt och deesutom för sent nu........ och göra wheelies är ju coolt? :confused:

Ja då var det ju en annan femma med lastbilen. Det går inte att visa huruvida stenen kom från mellan hjulen eller från vägbanan. Kom den från vägbanan finns det inget vållande på lastbilen.

Men om du bara kan säga säkert att säcken kom från bilen framför, och föraren av bilen medger att han haft en/flera säckar i lasten så ska det inte vara några problem.

Hursomhelst var det ju skönt att det gick bra med dig och att det inte blev några pengar i det heller.

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Men vad hade hänt om TS hade vurpat så illa att han kolatvippen!? Hade föraren varit vållande då och inte bara klantig??

Och hade TS gått från tur i oturen till en, jävla otur i oturen. :rolleyes:

Folk som kör runt med last, ska inte utsätta andra trafikanter för fara. Pungt!!

//M

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...